5. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za obranu s rasprave o Prijedlogu odluke o izmjeni Odluke o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske u misiji potpore miru „RESOLUTE SUPPORT“ u Afganistanu
Odbor za obranu Hrvatskoga sabora, na 5. sjednici održanoj 15. lipnja 2016. godine, raspravljao je o Prijedlogu odluke o izmjeni Odluke o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske u misiji potpore miru „RESOLUTE SUPPORT“ u Afganistanu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 18. svibnja 2016. godine. Uz Prijedlog odluke o izmjeni Odluke, Vlada Republike Hrvatske je dostavila i Odluku o prethodnoj suglasnost Predsjednice Republike Hrvatske i vrhovne zapovjednice Oružanih snaga Republike Hrvatske.
Odbor je na temelju članka 71. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao o predmetnom Izviješću, kao matično radno tijelo.
U uvodnom obrazloženju, predstavnik predlagatelja detaljno je obrazložio Prijedlog odluke o izmjeni Odluke o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske u misiji potpore miru „RESOLUTE SUPPORT“ u Afganistanu te je naglasio da je temeljem Odluke o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske u misiji potpore miru „RESOLUTE SUPPORT“ u Afganistanu („NN“ br. 105/15) od 1. siječnja 2015. do 30. lipnja 2016. u misiju potpore miru bilo moguće uputiti do 110 pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske uz mogućnost rotacije, a od 1. srpnja 2016. do 31. prosinca 2016. moglo bi se uputiti do 70 pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske uz mogućnost rotacije.Predstavnik predlagatelja, nadalje je naglasio da je zbog evolucije faktora nestabilnosti u Afganistanu donesena odluka da države članice Saveza i partneri u RSM-u neće smanjivati NATO-e snaga u RSM-u. Iz navedenih razloga predlaže se donošenje Odluka o izmjeni odluke kojom bi se u vremenu od 1. srpnja pa do 31. prosinca 2016. moglo u misiju potpore miru uputiti do 95 pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske uz mogućnost rotacije,
U raspravi koja je uslijedila većina članova Odbora bila je mišljenja da članstvo u NATO-u nije samo pravo već da isto donosi i obveze. Budući da je Republika Hrvatska odgovorna članica NATO-a, stoga predloženu Odluku o povećanju broja pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske u misiji potpore miru „RESOLUTE SUPPORT“ u Afganistanu, treba podržati.Član Odbora u raspravi iznio je stav da je navedena misija složena, zahtjevna i teška, a kako sigurnost pripadnika Oružanih snaga nema cijenu, podržava povećanje broja pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske u navedenoj misiji, jer veći broj pripadnika garantira istima i veću sigurnost. Nadalje, je predložio da se održi sastanak u Ministarstvu obrane na kojemu bi se iznašla mogućnost da se u državama u kojima sudjeluju pripadnici Oružanih snaga Republike Hrvatske u misijama/operacijama potpore miru, plasiraju naši proizvodi i tako pomogne gospodarstvu Republike Hrvatske.
Odbor je nakon provedene rasprave, većinom glasova (sedam glasova „za“ i jedan glas „protiv“) odlučio Hrvatskom saboru predložiti da doneseOdluku o izmjeni Odluke o sudjelovanju pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske u misiji potpore miru „RESOLUTE SUPPORT“ u Afganistanu
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Igora Dragovana predsjednika Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORAIgor Dragovan
4. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za obranu o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama Zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P. Z. br. 40
Odbor za obranu, Hrvatskoga sabora na 4. sjednici održanoj 4. svibnja 2016. godine, raspravljao je o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama Zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 20. travnja 2016. godine.
Odbor je na temelju članka 71. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao o predmetnom aktu, kao matično radno tijelo.
Predstavnik predlagatelja u uvodnom obrazloženju detaljno je obrazložio predloženu izmjenu Zakona te je naglasio da se predlaže izmjena članka 225. Zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske, iz razloga jer je istim propisano da se iz službe moraju izdvojiti svi časnici sa srednjom stručnom spremom i vojnici/mornari koji su bili primljeni u djelatnu vojnu službu na neodređeno vrijeme ako će do 31. prosinca 2016. godine, imati navršenih 20 godina staža osiguranja.
Budući da je utvrđeno da do propisanoga roka sve navedene osobe neće ispuniti ostale propisane uvjete za umirovljenje, te bi dio njih sukladno važećoj odredbi Zakona morao biti izdvojen bez prava na mirovinu, Predloženim zakonom djelatni vojnik/mornar primljen u djelatnu vojnu službu na neodređeno vrijeme izdvojiti će se iz Oružanih snaga po stjecanju uvjeta za mirovinu prema godišnjem planu izdvajanja osoblja, a najkasnije do 31. prosinca 2019. godine.
Ujedno je naglasio da se predlaže i brisanje članka 58. Zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske te da je cilj predloženoga Zakona ujedno i prilagodba dinamike izdvajanja navedenih kategorija djelatnog vojnog osoblja stvarnim potrebama Oružanih snaga Republike Hrvatske. Broj ukupno izdvojenih vojnika/mornara bio oko 600 godišnje, što bi bilo moguće nadoknaditi isto tolikim brojem novoprimljenih vojnika/mornara na temelju ugovora.
Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno (7 glasova „za“) odlučio Hrvatskome saboru predložiti da doneseZakon o izmjeni Zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio predsjednika Odbora Igora Dragovana.
PREDSJEDNIK ODBORA
Igor Dragovan
3. sjednica -
- ×
Mišljenje Odbora za obranu o Stajalištu Republike Hrvatske o Prijedlogu uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o europskoj graničnoj i obalnoj straži te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 2007/2004, Uredbe (EZ) br. 863/2007 i Odluke 2005/267/EZ COM (2016)671
Odbor za obranu, na 3. sjednici održanoj 20. travnja 2016. godine, razmotrio je Stajalište Republike Hrvatske o Prijedlogu uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o europskoj graničnoj i obalnoj straži te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 2007/2004, Uredbe (EZ) br. 863/2007 i Odluke 2005/267/EZ COM (2016)671, koje je predsjedniku Odbora za obranu, dostavio Odbor za europske poslove, aktom od 22. ožujka 2016.
Odbor je navedeni akt raspravio sukladno članku 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao zainteresirano radno tijelo.
Predmetno Stajalište Republike Hrvatske, usvojila je Koordinacija za vanjsku i europsku politiku Vlade Republike Hrvatske, Zaključkom: Klasa: 022-03/16-07/47, Urbroj: 50301-21/21-16-1 na sjednici održanoj 15. veljače 2016. godine.
Stajalište Republike Hrvatske detaljno je obrazložio g. Zlatko Sokolar, načelnik Uprave za granice Ministarstva unutarnjih poslova, naglasivši da se Uredbom predlaže da Frontex promijeni naziv u Agenciju za graničnu i obalnu stražu. Ključna uloga Agencije bila bi utvrđivanje operativne i tehničke strategije za primjenu integralnog upravljanja granicama na razini EU, u skladu sa načelom podijeljene odgovornosti. Prema Prijedlogu uredbe formirale bi se brze interventne jedinice, a sastojale bi se od pripadnika država članica. Brojčana veličina brzih interventnih jedinica bila bi oko 1500 pripadnika s time da bi Republika Hrvatske participirala u istima sa 4,3%, odnosno sa 65 pripadnika. Što se tiče utjecaja provedbe dokumenata na proračun Republike Hrvatske, rekao je da bi se isto financiralo iz proračuna EU.
U raspravi koja je uslijedila, neki od članova Odbora pitali su zašto su sporni članci 10, 11, 12, 14, 17 i 18 Uredbe i zašto se Republika Hrvatska ograđuje od istih, te da li je Agencija apstraktno tijelo i da li se radi o godišnjoj ili višegodišnjoj projekciji, Predstavnik Ministarstva unutarnjih poslova obrazložio je sporne članke predložene Uredbe te je naglasio da postoje tri stupnja intervencije koja će biti detaljno propisana Uredbom. Agencija bi u prvom stupanju bila nadležna naložiti državi članici da sama otkloni prijetnju, u drugom stupnju država članica zatražila bi pomoć, a u trećem stupnju reagirala bi Europska Komisija.
Članovi Odbora podržali su prijedlog Uredbe. Pojedini članovi u raspravi iznijeli su mišljenje da EU trenutno razmišlja i o tome kako redefinirati sustav. Republika Hrvatska također je suočena sa pojavom novih ugroza, danas Republika Hrvatska ima sposobnosti koje joj više nisu potrebne, a nove potrebne sposobnosti nema. Upravo iz istih i sličnih razloga EU međudjelovanjem sa drugim državama članicama EU ide korak dalje, što i potvrđuje osnivanjem nove Agencije umjesto Frotex-a, a koja će Agencija biti bolja i kvalitetnija od sadašnje.
Neki od članova Odbora bili su stajališta da se trebalo propisati da svaka država članica prvenstveno treba sama čuvati svoju granicu, a samo u slučaju kada država članica zatraži pomoć Europska komisija može dati nalog Agenciji da intervenira, te da bi se detaljno trebao propisati treći stupanj intervencije, odnosno da se ne bi moglo intervenirati bez suglasnosti države članice čije su vanjske granice ugrožene.
Predstavnik Ministarstva unutarnjih poslova naglasio je da sukladno predloženoj Uredbi Europska komisija ne bi mogla intervenirati bez stvarne prijetnje i bez procijene stručnjaka o istom.
Nakon provedene rasprave, Odbor za obranu jednoglasno ( 12 glasova „ZA“) donio je slijedeće
MIŠLJENJE
Prihvaća se Stajalište Republike Hrvatske o Prijedlogu uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o europskoj graničnoj i obalnoj straži te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 2007/2004, Uredbe (EZ) br. 863/2007 i Odluke 2005/267/EZ COM (2016)671PREDSJEDNIK ODBORA
Igor Dragovan
2. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za obranu o Konačnom prijedlogu zakona o dopuni Zakona o obrani, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z. br. 12 i Konačnom prijedlogu zakona o dopuni Zakona o nadzoru državne granice, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z. br. 11
Odbor za obranu Hrvatskoga sabora na 2. sjednici održanoj 15. ožujka 2016. godine, raspravljao je o Konačnom prijedlogu zakona o dopuni Zakona o obrani i Konačnom prijedlogom zakona o dopuni Zakona o nadzoru državne granice, koje je predsjedniku Hrvatskog sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 7. ožujka 2016. godine.
Odbor za obranu, temeljem članka 247. stavka 3. Poslovnika Hrvatskoga sabora, proveo je objedinjenu raspravu o predloženim dopunama Zakona.Temelju članka 71. Poslovnika Hrvatskoga sabora, Odbor je o Konačnom prijedlogu zakona o dopuni Zakona o obrani raspravljao kao matično radno tijelo, a o Konačnom prijedlogu zakona o dopuni Zakona o nadzoru državne granice, temeljem članka 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao je kao zainteresirano radno tijelo.
Predstavnici predlagatelja u uvodnom obrazloženju detaljno su obrazložili predložene dopune Zakona o obrani i Zakona o nadzoru državne granice.
Odbor za obranu, nakon uvodnog obrazloženja proveo je opsežnu raspravu u kojoj je dio članova Odbora bio mišljenja da predložene dopune Zakona nisu u skladu sa Ustavom, a vrste potpore koje bi Oružane snage Republike Hrvatske pružale policiji u zaštiti državne granice, morale bi biti propisane zakonom, a što u navedenim zakonskim prijedlozima nije slučaj. Nadalje su naveli da za isto nisu osigurana sredstva u Prijedlogu državnog proračuna za ovu godinu, te su bili mišljenja da se predložene dopune Zakona trebaju povući iz daljnje procedure.
Pojedini članovi bili su mišljenja da se predloženi Zakoni trebaju donijeti kako bi se u slučaju potrebe pripadnici Oružanih snaga Republike Hrvatske mogli angažirati u zaštiti državne granice.
Nakon provedene rasprave, Odbor je većinom (7 glasova „za“ i 5 glasova „protiv“) odlučio Hrvatskome saboru predložiti da donese
Zakon o dopuni Zakona o obrani
i
Zakon o dopuni Zakona o nadzoru državne graniceZa izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Igora Dragovana, predsjednika Odbora
PREDSJEDNIK ODBORA
Igor Dragovan - ×
Izvješće Odbora za obranu o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu
Odbor za obranu Hrvatskoga sabora na 2. sjednici održanoj 15. ožujka 2016. godine, raspravljao je o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu, i projekcije za 2017. i 2018. godinu a koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 10. ožujka 2016. godine.
Odbor je na temelju članka 179. stavka 2. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao o predmetnom aktu, kao zainteresirano radno tijelo.
Ministar obrane detaljno je obrazložio Prijedlog državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu u dijelu koji se odnosi na Ministarstvo obrane. Istaknuo je da su sredstva za Ministarstvo obrane planirana u Državnom proračunu za 2016. godinu u iznosu od 4.022.609.178 kuna, a za 2017. godinu 4.081.567.987 kuna, a za 2018. godinu 4.081.921.953 kuna.U raspravi koja je uslijedila dio članova Odbora iznijeli su mišljenje da se radi o velikom smanjenu sredstava za Ministarstvo obrane, osobito ako se ima u vidu dio proračuna koji se odnosi na Ministarstvo obrane za 2012., te da bi bilo kakvo daljnje smanjenje rashoda u narednom periodu imalo negativan utjecaj za funkcioniranje Ministarstva obrane. Pritom su naglasilii da je neprihvatljivo da se sredstva smanjuju na stavkama za obuku i opremu.
Nadalje, u raspravi dio članova iznijeli su mišljenje da je ovo jedno od najvećih smanjenja sredstava koja se u Državnom proračunu planirana za Ministarstvo obrane. Naime, da isto predstavlja smanjenje sredstava u odnosu na plan za 2015. godinu za 8,5%, te da bi svako daljnje smanjenje sredstava u narednom periodu imalo negativan utjecaj za funkcioniranje Ministarstva obrane. Ujedno su predložili su hitno donošenje Strategije nacionalne sigurnosti
Glede projekcije proračuna za 2017. i 2018. godinu u dijelu koji se odnosi na Ministarstvo obrane izraženo je mišljenje da iskazana sredstva, neće biti dostatna da se sustav Ministarstva obrane održi na sadašnjoj razini, iako bi se isti zapravo trebao modernizirati.Nakon provedene rasprave, Odbor je većinom glasova (šest „za“ i pet „protiv“) odlučio Hrvatskome saboru predložiti, da donese
DRŽAVNI PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2016. GODINU I PROJEKCIJE ZA 2017. I 2018. GODINU
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Igora Dragovana, predsjednika Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Igor Dragovan
1. sjednica -
- ×
Mišljenje Odbora za obranu o Prijedlogu za razrješenje načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske
Poštovani gospodine predsjedniče,
Odbor za obranu Hrvatskoga sabora na 1. sjednici održanoj 24. veljače 2016. godine, razmatrao je Prijedlog za razrješenje dužnosti načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske, Klasa: 080-02/16-02/139; Urbroj: 5030115/1-16-02 od 11. veljače 2016. godine, a koji je Prijedlog, Odboru za obranu Hrvatskoga sabora na miljenje, dostavila Vlada Republike Hrvatske.
Nakon provedene rasprave, Odbor za obranu Hrvatskoga sabora, na temelju članku 7. stavku 1. točke 9., Zakona o obrani (Narodne novine“ br. 73/13 i 75/15) jednoglasno je dao pozitivno mišljenje na Prijedlog Vlade Republike Hrvatske da se general zbora dr. sc. DRAGO LOVRIĆ, razriješi dužnosti načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske, s danom 29. veljače 2016. godine, radi isteka mandata.
S poštovanjem,
PREDSJEDNIK ODBORA
Igor Dragovan - ×
Mišljenje Odbora za obranu o Prijedlogu za imenovanje načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske
Poštovani gospodine predsjedniče,
Odbor za obranu Hrvatskoga sabora, na 1. sjednici održanoj 24. veljače 2016. godine, razmatrao je Prijedlog za imenovanje načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske, Klasa: 080-02/16-01/76; Urbroj: 5030115/1-16-02 od 11. veljače 2016. godine, a koji je Prijedlog Odboru za obranu Hrvatskoga sabora, dostavila Vlada Republike Hrvatske.
Nakon provedene rasprave, Odbor za obranu Hrvatskoga sabora, na temelju članka 7. stavka 1. točke 8. Zakona o obrani („Narodne novine“ br. 73/13 i 75/15) jednoglasno je dao pozitivno mišljenje na Prijedlog Vlade Republike Hrvatske da se general-pukovnik dr. sc. MIRKO ŠUNDOV, imenuje načelnikom Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske, s danom 1. ožujak 2016. godine.
S poštovanjem,
PREDSJEDNIK ODBORA
Igor Dragovan - ×
Mišljenje Odbora za obranu o Projektu opremanja Oružanih snaga Republike Hrvatske s helikopterima OH-58D Kiowo Warrior
Odbor za obranu Hrvatskoga sabora na 1. sjednici održanoj dana 24. veljače 2016. godine, raspravljao je o Projektu opremanja Oružanih snaga Republike Hrvatske s helikopterima OH-58D Kiowa Warrior, a koji je akt Klasa: 803-05/16-08/1, Urbroj: 512-01-16-6 od 18. veljače 2016. godine, Odboru za obranu Hrvatskoga sabora, dostavilo Ministarstvo obrane.
U uvodnoj raspravi ministar obrane Josip Buljević i general zbora dr. sc. Drago Lovrić, načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske detaljno su obrazložili Projekt opremanja Oružanih snaga Republike Hrvatske s helikopterima OH-58D.
Nakon provedene rasprave, Odbor za obranu temeljem članka 6. stavka 2. Zakona o obrani („Narodne novine“, br. 73/13. i 75/15.), jednoglasno (deset glasova „za“), dao je Ministarstvu obrane slijedeće mišljenje:
Podržava se Projekt opremanja Oružanih snaga Republike Hrvatske s helikopterima OH-58D Kiowa Warrior, sukladno aktu Ministarstva obrane gornji broj.
PREDSJEDNIK ODBORA
Igor Dragovan