63. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, treće čitanje, P.Z. br. 525
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 63. sjednici održanoj 27. rujna 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (rgionalnoj) samoupravi, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 13. rujna 2007.
Odbor je u smislu članka 102. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu matičnog radnog tijela.
Odbor je proveo raspravu bez uvodnog obrazloženja predlagatelja.
U raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi članak 8. dodani članak 40.b Konačnog prijedloga ovoga zakona trebalo dopuniti na način, da će u slučaju da na referendumu o pitanju razrješenja općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana i njihovog zamjenika ne bude donijeta odluka o njihovom razrješenju Vlada Republike Hrvatske raspustiti predstavničko tijelo i imenovati povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti predstavničkog tijela.
Također, iznijeto je mišljenje prema kojem bi članak 9. stavak 4. Konačnog prijedloga ovoga zakona trebalo izmijeniti na način da se utvrdi da na dopunskim izborima za zamjenika općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana iz redova nacionalnih manjina pravo glasa imaju svi birači upisani u popis birača odnosne jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a ne samo pripadnici nacionalne manjine koja ostvaruje pravo na zastupljenost.
Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (šest glasova ”za” i jedan glas ”protiv”) odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenjeZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O LOKALNOJ I PODRUČNOJ (REGIONALNOJ) SAMOUPRAVI.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o zaštiti okoliša, drugo čitanje, P.Z.E br. 680
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 63. sjednici održanoj 27. rujna 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o zaštiti okoliša, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 13. rujna 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnika predlagatelja obrazložio je razlike između rješenja sadržanih u Konačnom prijedlogu ovoga Zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona. Nakon uvodnog obrazloženja, Odbor je, bez rasprave, jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje
ZAKONA O ZAŠTITI OKOLIŠA.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORAZvonimir Mršić
62. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o društveno poticanoj stanogradnji, drugo čitanje, P.Z. br. 647
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 62. sjednici održanoj 4. srpnja 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o društveno poticanoj stanogradnji, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 15. lipnja 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstvnik predlagatelja obrazložio je razlike između rješenja sadržanih u Konačnom prijedlogu ovoga Zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona.
Predstavnik predlagatelja istaknuo je da su primjedbe ovog Odbora iznijete na Prijedlog zakona djelomično prihvaćene i ugrađene u tekst Konačnog prijedloga zakona.
Također, u uvodnom izlaganju predstavnika predlagatelja naglašeno je da se predloženim izmjenama i dopunama ovoga Zakona predlaže povećanje maksimalne cijene građevinskog zemljišta koje može kupiti Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama sa sadašnjih 10% etalonske cijene građenja na 20% te vrijednosti, obzirom da su cijene građenja od početka primjene Zakona o društveno poticanoj stanogradnji do danas ostale približno iste, dok su se cijene građevinskog zemljišta značajno povećale, posebice u velikim gradovima u kojima je potražnja za takvim stanovima najveća.
U raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem nije prihvatljivo rješenje predloženo člankom 3. Konačnog prijedloga zakona o izmjenam i dopunam ovoga Zakona, obzirom da bi razliku iznosa komunalnog doprinosa, troškova uređenja komunalne infrastrukture i cijene priključka na komunalnu infrastrukturu u slučaju da isti iznose više od 20% vrijednosti etalonske cijene građenje, snosile jedinice lokalne samouprave.Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (sedam glasova ”za” i dva glasa ”protiv”) odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje
ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DRUŠTVENO POTICANOJ STANOGRADNJI.
Za zvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o prostornom uređenju i gradnji, drugo čitanje, P.Z.E br. 685
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 62. sjednici održanoj 4. srpnja 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o prostornom uređenju i gradnji, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 20. lipnja 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu
raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja obrazložio je razlike između rješenja sadržanih u Konačnom prijedlogu ovoga Zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona.
Također, u uvodnom izlaganju predstavnika predlagatelja istaknuto je, da su primjedbe i prijedlozi Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu iznijeti na Prijedlog ovoga zakona, djelomično prihvaćeni i ugrađeni u tekst Konačnog prijedloga zakona.
U raspravi su članovi Odbora podržali donošenje ovoga Zakona, pri čemu su iznijeta mišljenja, primjedbe i prijedlozi, kako slijedi:
Ukazano je na potrebu iznalaženja rješenja za razgraničenje u prostoru između poljoprivrednog i šumskog zemljišta, obzirom na poteškoće u realizaciji projekata koji su jednim dijelom obuhvaćeni poljoprivrednim a drugim dijelom šumskim zemljištem.
Prema mišljenju člana Odbora, članak 2. Konačnog prijedloga ovoga Zakona kojim su definirani pojmovi koji se koriste u ovom Zakonu, potrebno je dopuniti definiranjem pojma: ”odgovarajuća posebna geodetska podloga”, obzirom da iz sadržaja članka 106. stavka 1. podstavka 1. i 3. Konačnog prijedloga ovoga Zakona, nije razvidno što točno znači pojam ”odgovarajuća posebna geodetska podloga”.
Iznijeto je mišljenje prema kojem bi rješenje predloženo člankom 38. stavkom 5. Konačnog prijedloga ovoga Zakona, kojim su definirane zadaće i ovlasti zavoda za prostorno uređenje velikog grada, trebalo izmijeniti na način, da se utvrdi, da zavod za prostorno uređenje velikog grada može obavljati iste poslove kao i zavod za prostorno uređenje županije odnosno Grada Zagreba, osim izrade prostornog plana županije odnosno Prostornog plana Grada Zagreba.
S tim u svezi ukazano je i na potrebu usklađivanja ovog članka s odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, prema kojima su županije i veliki gradovi u svom samoupravnom djelokrugu izjednačeni u obavljaju poslove lokalnog značaja koji se
odnose na prostorno i urbanističko planiranje, izdavanje građevinskih i lokacijskih dozvola, drugih akata vezanih uz gradnju, te provedbu dokumenata prostornog uređenja.
Također, u raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi članak 56. Konačnog prijedloga ovoga zakona, kojim je utvrđena namjena dokumenata prostornog uređenja, trebalo dopuniti, na način, da se utvrdi namjena prostornog plana područja posebnih obilježja.
Pored navedenog, u raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi županijama trebalo omogućiti da pored preuzimanja službenika, poslova, uredske i druge opreme te arhiva ispostava ureda državne uprave u županiji, koji se odnose na obavljanje poslova izdavanja lokacijskih i građevinskih dozvola te drugih akata vezanih uz provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja, preuzmu i poslovni prostor u kojem su se obavljali ti poslovi, obzirom na problem nedostatka poslovnog prostora određenog broja županija.
Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenjeZAKONA O PROSTORNOM UREĐENJU I GRADNJI.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
61. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o dopuni Zakona o potvrđivanju Europske povelje o lokalnoj samoupravi, prvo čitanje, P. Z. br. 677
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 61. sjednici održanoj 27. lipnja 2007. godine razmotrio je Prijedlog zakona o dopuni Zakona o potvrđivanju Europske povelje o lokalnoj samoupravi, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio Klub zastupnika HSS-a, aktom od 17. travnja 2007.
Odbor je u smislu članka 102. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu matičnoga radnog tijela. Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Vlade Republike Hrvatske o predmetnom aktu.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja obrazložio je osnovne odrednice predmetnog Prijedloga, pri čemu je naglašeno da se predloženom dopunom ovoga Zakona predlaže proširenje kruga odredaba Europske povelje o lokalnoj samoupravi kojima se Republika Hrvatska smatra vezanom.
Predstavnica Vlade Republike Hrvatske obrazložila je mišljenje Vlade o ovome Prijedlogu zakona, pri čemu je istaknuto da Vlada ne podržava donošenje ovoga Zakona. Pored toga, predstavnica Vlade istaknula je da će Vlada predložiti dopunu potvrđivanja Europske povelje o lokalnoj samoupravi nakon dovršetka reforme lokalne i područne (regionalne) samouprave, koja je u tijeku, a koja se odnosi na reformu izbornog sustava na lokalnoj i područnoj razini, reformu ustroja i djelokruga tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao i na proces funkcionalne i fiskalne decentralizacije i stvaranja preduvjeta za potpunu implementaciju Povelje.
Nakon uvodnog izlaganja predstavnika Kluba HSS-a i predstavnice Vlade Republike Hrvatske, Odbor je bez rasprave, većinom glasova (pet glasova ”za” i tri glasa ”protiv”) odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećegZ A K LJ U Č K A
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o dopuni Zakona o potvrđivanju Europske povelje o lokalnoj samoupravi.
Za zvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopuni Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj, prvo čitanje, P. Z. br. 662
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 61. sjednici održanoj 27. lipnja 2007. godine razmotrio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio Klub zastupnika HSS-a, aktom od 28. ožujka 2007.
Odbor je u smislu članka 102. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu matičnoga radnog tijela.Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Vlade Republike Hrvatske o predmetnom aktu.
U uvodnom izlaganju predstavnik Kluba HSS-a obrazložio je osnovne odrednice predmetnog Prijedloga zakona, pri čemu je naglašeno da se predloženim izmjenama i dopunom ovoga Zakona predlaže izdvajanje naselja ”Greda Breška”, ”Lijevi Dubrovčak”, ”Posavski Bregi”, ”Prečno”, ”Prerovec”, ”Šemovec Breški”, ”Topolje”, ”Trebovec”, ”Zaklepica” i ”Zelina Breška” iz sastava Grada Ivanić-Grada i osnivanje nove Općine Posavski Bregi u sastav koje ulaze narečena naselja.
Predstavnica Vlade Republike Hrvatske obrazložila je mišljenje Vlade o ovome Prijedlogu zakona.
U raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi predmetni akt trebao sadržavati podatke o broju stanovnika općine čije se osnivanje predlaže kao i o izvorima sredstava za njezino financiranje.Nakon provedene rasprave Odbor nije podržao donošenje ovoga Zakona iz razloga navedenih u mišljenju Vlade Republike Hrvatske. Naime, Vlada u svom mišljenju kojim ne podržava donošenje ovoga Zakona, pored ostalog navodi da su osim predmetnog Prijedloga zakona, zaprimljene i brojne druge inicijative za osnivanje novih općina te za promjenu područne pripadnosti pojedinih naselja, koje se analiziraju i obrađuju, a koje će kao i predmetni Prijedlog zakona biti uzeti u razmatranje kod eventualne promjene Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (pet glasova ”za” i tri glasa ”protiv”) odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećeg
Z A K LJ U Č K A
1. Ne prihvaća se Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
Za zvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.PREDSJEDNIK OBORA
Zvonimir Mršić
60. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu s rasprave o Izvješću o stanju okoliša u Republici Hrvatskoj, za razdoblje od 1997. do 2005. godine
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 60. sjednici održanoj 23. svibnja 2007. godine razmotrio je Izvješće o stanju okoliša u Republici Hrvatskoj, za razdoblje od 1997. do 2005. godine, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 12. travnja 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu
raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja upoznao je članove Odbora s osnovnim odrednicama predmetnog Izvješća, koje je podnijeto za razdoblje od 1997. do 2005. godine. Predstavnik predlagatelja naglasio je da ovo Izvješće, koje je temeljeno na indikatorskom pristupu predstavlja ”nulto stanje” na osnovi kojeg će se u narednim razdobljima pratiti i ocjenjivati napredak na ovom području.
U raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi predmetno Izvješće trebalo sadržavati i konkretnije podatke o onečišćivačima i zagađivačima okoliša u Republici Hrvatskoj.
S tim u svezi predstavnik predlagatelja pojasnio je da su narečeni podaci sadržaj drugog dokumenta, koji je u izradi i koji će sadržavati sve relevantne podatke o pojedinačnim onečišćivačima.
Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećegZ A K L J U Č K A
Prihvaća se Izvješće o stanju okoliša u Republici Hrvatskoj, za razdoblje od
1997. do 2005. godine.Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o zaštiti okoliša, prvo čitanje, P. Z. E. br. 680
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 60. sjednici održanoj 23. svibnja 2007. godine razmotrio je Prijedlog zakona o zaštiti okoliša, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 19. travnja 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu
raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnika predlagatelja istaknuto je da se ovim Prijedlogom zakona otklanjaju uočeni nedostaci u primjeni važećeg Zakona, te vrši dopuna postojećih i uvođenje novih zakonskih rješenja kojima se vrši usklađivanje hrvatskog zakonodavstvo na području zaštite okoliša s zakonodavstvom Europske unije.
Pri tome je naglašeno, da se ovim Prijedlogom zakona osigurava podloga za donošenje provedbenih akata kojima će se hrvatsko zakonodavstvo na ovom pravnom području u potpunosti uskladiti s europskim zakonodavstvom.
Nakon uvodnog obrazloženja, Odbor je, bez rasprave, jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećegZ A K L J U Č K A
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o zaštiti okoliša (P. Z.E. br. 680).
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORAZvonimir Mršić
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o prostornom uređenju i gradnji, P. Z. E. br. 685., prvo čitanje
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 60. sjednici održanoj 23. svibnja 2007. godine razmotrio je Prijedlog zakona o prostornom uređenju i gradnji, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 9. svibnja 2007. Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Udruge gradova o predmetnom aktu. U uvodnom izlaganju ministrica zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva obrazložila je osnovne odrednice predmetnog Prijedloga zakona, pri čemu je istaknula da se ovim Prijedlogom zakona vrši povezivanje upravnog područja prostornog uređenja i gradnje u jedinstven sustav, koji uključuje i određene postupke iz područja zaštite okoliša, te da će predložena rješenja pridonijeti djelotvornijem praćenju stanja u prostoru.
Također, u uvodnom izlaganju istaknuto je da se predloženim rješenjima vrši usklađivanje hrvatskog zakonodavstva na ovom pravnom području s zakonodavstvom Eurospske unije, te da će proces usklađivanja biti nastavljen donošenjem provedbenih propisa.
U raspravi su članovi Odbora podržali Prijedlog zakona, pri čemu su iznijeta mišljenja, primjedbe i prijedlozi, kako slijedi: Pozitivnim su ocijenjena rješenja predložena člankom 16. Prijedloga zakona, kojim se pojednostavljuje postupak u slučajevima adaptacije i rekonstrukcije pojedinačnih građevina upisanih u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, kao i drugih građevina, kojima se osobama smanjene pokretljivosti osigurava nesmetani pristup, kretanje, boravak i rad, prema pribavljenoj suglasnosti Ministarstva. U odnosu na rješenje predloženo člankom 38. Prijedloga zakona, kojim su određene zadaće i ovlasti Županijskog i gradskog zavoda za prostorno uređenje, iznijeto je mišljenje prema kojem bi trebalo utvrditi da i veliki grad koji može osnovati Zavod za prostorno uređenje, ima pravo na izradu urbanističkih planova uređenja i detaljnih planova uređenja na svom području. Iznijeto je mišljenje prema kojem bi trebalo preispitati rok utvrđen člankom 95. stavkom 4. Prijedloga zakona, prema kojem je nositelj izrade plana dužan donijeti prostorni plan u roku od šest mjeseci od završetka javne rasprave, obzirom na složeni postupak koji prethodi donošenju plana.
U odnosu na rješenje predloženo člankom 98. Prijedloga zakona, kojim se propisuje obveza pribavljanja suglasnosti županije na prostorne planove lokalne razine, iznijeto je mišljenje prema kojem bi u stavku 4. narečenog članka trebalo definirati tko u županiji izdaje tu suglasnost (predstavničko tijelo ili županijsko poglavarstvo).
U odnosu na rješenje predloženo člankom 105. Prijedloga zakona, kojim je utvrđena nadležnost za izdavanje lokacijske dozvole, iznijeto je mišljenje prema kojem bi ovim Zakonom, a ne Uredbom trebalo propisati za koje će zahvate u prostoru lokacijske dozvole izdavati nadležno upravno tijelo, a za koje Ministarstvo.
U raspravi je iznijeto pitanje o tome jesu li veliki gradovi, gradovi sjedišta županija i županije, koji u smislu članka 342. Prijedloga zakona, 1. studenog 2007. godine preuzimaju službenike, poslove i arhiv ureda državne uprave u županijama koji se odnose na obavljanje poslova izdavanja lokacijskih i građevinskih dozvola te drugih akata vezanih uz provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje, dužni preuzeti sve djelatnike koji obavljaju te poslove u uredima državne uprave u županijama.
Također, u raspravi je postavljeno i pitanje o tome na koji će se način osigurati sredstva za obavljanje naprijed navedenih poslova i sredstva za plaće službenika koje preuzimaju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, nakon 2007. godine.S tim u svezi ministrica je odgovorila da su u smislu odredaba Prijedloga zakona, veliki gradovi gradovi sjedišta županija i županije, dužni preuzeti sve djelatnike zaposlene na tim poslovima u uredima državne uprave u županijama, a da će sredstva za plaće tih djelatnika biti osigurana u Državnom proračunu Republike Hrvatske, do donošenja odgovarajućih izmjena drugih propisa. Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećeg
Z A K L J U Č K A
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o prostornom uređenju i gradnji (P. Z.E. br. 685).
2. Mišljenja, primjedbe i prijedlozi iznijeti u raspravi uputit će se predlagatelju da ih uzme u obzir prilikom izrade Konačnog prijedloga zakona.Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
59. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o volonterstvu, drugo čitanje, P.Z. br. 565
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 59. sjednici održanoj 16. svibnja 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o volonterstvu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 12. travnja 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja obrazložio je razlike između rješenja sadržanih u Konačnom prijedlogu ovoga zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona.
Predstavnik predlagatelja naglasio je da se Konačnim prijedlogom ovoga Zakona sustavno uređuje pitanje volontiranja u skladu s načelima i propisima Europske unije, pri čemu se volontiranje prepoznaje kao aktivnost od interesa za Republiku Hrvatsku koja dovodi do poboljšanja kvalitete života, do aktivnog uključivanja osoba u društvena zbivanja te do razvoja humanijeg i ravnopravnijeg demokratskog društva.
Nakon uvodnog obrazloženja Odbor je, bez rasprave, jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenjeZAKONA O VOLONTERSTVU.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu s rasprave o Izvješću o radu pučkog pravobranitelja za 2006. godinu
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 59. sjednici održanoj 16. svibnja 2007. godine razmotrio je Izvješće o radu pučkog pravobranitelja za 2006. godinu, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnio Pučki pravobranitelj, aktom od 3. travnja 2007. godine. Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu
raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.U uvodnom izlaganju predstavnici Pučkog pravobranitelja obrazložili su osnovne odrednice predmetnog Izvješća, pri čemu su se posebice osvrnuli na dio Izvješća koji se odnosi na lokalnu samoupravu.
S tim u svezi predstavnici Pučkog pravobranitelja su istaknuli da se povrede prava na koje ukazuju građani i zbog kojih su se građani obraćali Pučkom pravobranitelju, u prvom redu odnose na opće akte koje donose predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, nad kojima nadzor provode uredi državne uprave u županijama, pojedino središnje tijelo državne uprave, nadležno za upravno područje na koje se odnosi sadržaj općeg akta i Središnji državni ured za upravu.Pored toga, predstavnici Pučkog pravobranitelja su istaknuli da se značajan dio povreda prava građana odnosi na akte koje donose poglavarstva, a koji prelaze okvire provedbenog akta i poprimaju obilježje općeg akta i koji su protivni odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
Pored navedenog, u uvodnom izlaganju naglašeno je da je potrebno osigurati dosljedniju provedbu upravnog nadzora, sukladno postupku i ovlastima za provedbu upravnog nadzora, utvrđenim Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i posebnim zakonima, temeljem kojih jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave donose opće i pojedinačne akte.
Nakon uvodnog obrazloženja predstavnika Pučkog pravobranitelja, članovi Odbora podržali su Izvješće pučkog pravobranitelja za 2006. godinu.Iznijeto je mišljenje člana Odbora prema kojem bi trebalo preispitati stanje u Požeško-slavonskoj županiji obzirom da su zbog donošenja Odluke o ustrojstvu upravnih tijela, koju je donijela županija, ugrožena prava zaposlenika. Pri tome je konstatirano, da je 17 zaposlenika županije ostalo bez posla, a što je izravna posljedica donošenja narečene Odluke.
U raspravi je ukazano na potrebu donošenja posebnog Zakona o lokalnim službenicima i namještenicima, kojim bi se cjelovito uredila sva prava, obveze i odgovornosti lokalnih službenika i namještenika.
Naime, do donošenja posebnog zakona o lokalnim službenicima i namještenicima, na službenike i namještenike u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave primjenjuju se odredbe Zakona o državnim službenicima i namještenicima (”Narodne novine” br. 27/01.), a što je regulirano člankom 144. stavkom 3. Zakona o državnim službenicima.
Pored navedenog, u raspravi je ukazano na dio predmetnog Izvješća o lokalnoj samoupravi, u kojem se konstatira da redoviti nadzor nad općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, prema zaprimljenim pritužbama građana očito nije uspostavljen. Pri tome je iznijeto mišljenje prema kojem su osigurani zakonski preduvjeti za uspostavljanje redovitog nadzora nad općim aktima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, te da je potrebno osigurati učinkovitiju provedbu zakona.Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećeg
ZAKLJUČKA
Prihvaća se Izvješće o radu pučkog pravobranitelja za 2006. godinu.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
58. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, drugo čitanje, P. Z. br. 525
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 58. sjednici održanoj 25. travnja 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (rgionalnoj) samoupravi, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 5. travnja 2007.
Odbor je u smislu članka 102. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu matičnog radnog tijela.
Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Udruge gradova u Republici Hrvatskoj i Grada Komiže (Jedinstvenog upravnog odjela) o predmetnom aktu.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja obrazložio je razlike između rješenja sadržanih u Konačnom prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama ovoga Zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona.
U raspravi je većina članova Odbora podržala predložene izmjene i dopune ovoga Zakona koje se prije svega odnose na reguliranje odnosa između predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i neposredno izabranih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačenika Grada Zagreba i njihovih zamjenika u tim jedinicama.
Vanjski član Odbora i predsjednik Udruge Gradova u Republici Hrvatskoj upoznao je članove Odbora sa stajalištima Udruge gradova o predmetnom Zakonu.
U raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi rješenje predloženo člankom 8. Konačnog prijedloga zakona, kojim se u dodanom članku 40.b stavku 5. predlaže, da se odluka o raspisivanju referenduma o razrješenju općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana i njihovog zamjenika donosi većinom glasova svih članova predstavničkog tijela, trebalo izmijeniti, na način, da predstavničko tijelo odluku o raspisivanju referenduma donosi dvotrećinskom većinom svih članova.
Također, iznijeto je mišljenje prema kojem bi trebalo preispitati rješenje predloženo stavkom 6. dodanog članka 40.b, kojim se utvrđuje da je odluka o razrješenju općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana i njihovog zamjenika donijeta ako se na referendum odazvalo najmanje 33% birača upisanih u popis birača odnosne jedinice, te ako se za razrješenje izjasnila većina birača koji su izašli na referendum.
S tim u svezi konstatirano je da na predloženi način, neprimjereno mali broj birača na referendumu može odlučiti o razrješenju općinskog načelnika, gradonačelnika odnosno župana i njihovog zamjenika, te da bi za uređivanje ovoga pitanja trebalo poštovati i osnovna načela Zakona o referendumu.
U raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi rješenje predloženo člankom 22. Konačnog prijedloga ovoga Zakona, u dijelu kojim se utvrđuje mogućnost da se općim aktom općinskog vijeća može odrediti da općinski načenik i njegovi zamjenici svoje dužnosti mogu obavljati bez zasnivanja radnog odnosa, trebalo proširiti, na način, da se omogući da i gradonačelnik i njegovi zamjenici svoje dužnosti mogu obavljati bez zasnivanja radnog odnosa.
Iznijeto je mišljenje prema kojem bi trebalo donijeti novi Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi koji će se primjenjivati nakon sljedećih izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a da se predmetni Zakon povuče iz procedure, obzirom da nisu osigurani uvjeti niti za potpunu provedbu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (”Narodne novine” br. 129/05.), pa bi donošenje predmetnog Zakona unijelo dodatnu konfuziju na ovom pravnom području.Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (sedam glasova ”za” i dva glasa ”protiv”) odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje
ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O LOKALNOJ I PODRUČNOJ (REGIONALNOJ) SAMOUPRAVI.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o dopuni Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, treće čitanje, P. Z. br. 428
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 58. sjednici održanoj 25. travnja 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o dopuni Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 5. travnja 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnika predlagatelja istaknuto je da se predloženom dopunom ovoga Zakona utvrđuje krajnji rok do kojeg se može podnijeti pisana ostavka člana predstavničkog tijela, kao i obveza ovjere pisane ostavke kod javnog bilježnika, pri čemu se utvrđuje i rok u kojem treba biti izvršena ovjera iste.
Nakon uvodnog obrazloženja predstavnika predlagatelja, članovi Odbora podržali su predloženu dopunu Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Nakon provedene rasprave Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenjeZAKONA O DOPUNI ZAKONA O IZBORU ČLANOVA PREDSTAVNIČKIH TIJELA JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
57. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o veterinarstvu, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P. Z. E. br. 641
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 57. sjednici održanoj 28. ožujka 2007. godine razmotrio je Prijedlog zakona o veterinarstvu, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 9. ožujka 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja obrazložio je osnovne odrednice Konačnog prijedloga zakona o veterinarstvu, pri čemu je istaknuto da se predloženim rješenjima otklanjaju nedostaci uočeni u primjeni važećeg Zakona o veterinarstvu, a koji su u prvom redu predstavljali zapreku za daljnje usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske na ovom pravnom području s zakonodavstvom Europske unije.
S tim u svezi predstavnik predlagatelja naglasio je da su se nedostaci važećeg Zakona o veterinarstvu, koji su predstavljali zapreku za daljnje usklađivanje hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom Europske unije bili napose izraženi na području sigurnosti hrane, obavljanju unutarnjeg i međunarodnog prometa, sustava propisanih kontrola te na području zdravstvene zaštite životinja.
Nakon uvodnog obrazloženja predstavnika predlagatelja, članovi Odbora u raspravi su podržali donošenje ovoga Zakona.
Iznijeto je mišljenje prema kojem bi trebalo jasnije definirati subjekte koji mogu obavljati higijeničarsku službu.
Naime, člankom 52. Konačnog prijedloga ovoga Zakona utvrđuje se da jedinice lokalne samouprave moraju osigurati higijeničarsku službu za sakupljanje s javnih površina životinjskih lešina radi njihovog uništavanja, uz utvrđene izuzetke, međutim, nije propisano koji subjekti tu službu mogu obavljati.
S tim u svezi ukazano je da bi odredbu članka 48. stavka 3. Konačnog prijedloga ovoga Zakona trebalo dopuniti na način da se utvrdi, da će ministar propisati uvjete kojima moraju udovoljavati higijeničarske službe, odnosno pravne i fizičke osobe koje se bave sakupljanjem i prijevozom neprerađenih i prerađenih nusproizvoda životinjskog podrijetla koji nisu za prehranu ljudi.Nakon provedene rasprave Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje
ZAKONA O VETERINARSTVU.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o društveno poticanoj stanogradnji, prvo čitanje, P. Z. br. 647
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 57. sjednici održanoj 28. ožujka 2007. godine razmotrio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o društveno poticanoj stanogradnji, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 16. ožujka 2007.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstvnik predlagatelja obrazložio je osnovne odrednice predmetnog Prijedloga, pri čemu je naglašeno da se predloženim izmjenama i dopunama ovoga Zakona predlaže povećanje maksimalne cijene građevinskog zemljišta koje može kupiti Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama sa sadašnjih 10% etalonske cijene građenja na 20% te vrijednosti.
S tim u svezi predstavnik predlagatelja istaknuo je da su cijene građenja od početka primjene Zakona o društveno poticanoj stanogradnji do danas ostale približno iste, dok su se cijene građevinskog zemljišta značajno povećale, posebice u velikim gradovima u kojima je potražnja za takvim stanovima najveća.
Nakon uvodnog obrazloženja, u raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi rješenje predloženo člankom 5. Prijedloga ovoga zakona, kojim se predlaže da se u provedbi Programa društveno poticane stanogradnje prilikom izdavanja građevinske dozvole ne donosi rješenje o komunalnom doprinosu, trebalo brisati.
S tim u svezi ukazano je da je komunalni doprinos izvorni prihod jedinica lokalne samouprave, čiji je prihod strogo namjenski, pa bi predloženo rješenje negativno utjecalo na realizaciju projekata koji se finaciraju iz ovog prihoda.
Pri tome je konstatirano da bi predloženo rješenje moglo biti supstituirano s vodnim doprinosom, odnosno da se u članku 5. Prijedloga zakona utvrdi, da se u provedbi Programa društveno poticane stanogradnje prilikom izdavanja građevinske dozvole ne donosi rješenje o vodnom doprinosu.Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (šest glasova ”za” i dva glasa ”protiv”) odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećeg
Z A K LJ U Č K A.
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o društveno poticanoj stanogradnji.
2. Mišljenja, primjedbe i prijedlozi iznijeti u raspravi uputit će se predlagatelju da ih uzme u obzir prilikom izrade Konačnog prijedloga zakona.
Za zvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin vonimir Mršić, predsjednik Odbora.PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić
56. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu s rasprave o Izvješću o radu Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave za 2005. godinu
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 56. sjednici održanoj 14. veljače 2007. godine razmotrio je Izvješće o radu Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave za 2005. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave, aktom od 14. studenoga 2006. godine.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnika predlagatelja istaknuto je da tijekom 2005. godine Državna komisija zaprimila 746 predmeta, odnosno 801, ako se uzmu u obzir i prenijeti predmeti iz 2004., te da je ukupni broj predmeta nešto manji u odnosu na broj predmeta iz prethodne 2004. godine, kada je iznosio 833.
U odnosu na broj objavljenih javnih nabava u 2005. godini, žalbe su izjavljene u 7,78% slučajeva.
Predstavnik Državne komisije istaknuo je da je u 2005. godini od ukupno izjavljenih žalbi usvojeno njih 359, odnosno 48,02%.
Također, u uvodnom izlaganju ukazano je da je na dan 31. prosinca 2005. godine ostalo 53 predmeta koji nisu riješeni i to iz razloga što u tim predmetima nije kompletirana dokumentacija.
Nakon uvodnog obrazloženja predstavnika Državne komisije, članovi Odbora u raspravi su podržali predmetno Izvješće koje je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave podnijela sukladno članku 9. Zakona o Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave, prema kojem je Državna komisija obvezna jednom godišnje za prethodnu kalendarsku godinu podnijeti Hrvatskome saboru izvješće o svom radu i stanju u području javne nabave u Republici Hrvatskoj.
Ocijenjeno je da Izvješće sadrži sve relevantne podatke o predmetima koji su bili predmetom obrade pred Državnom komisijom za 2005. godinu.Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećeg
ZAKLJUČKA1. Prihvaća se Godišnje izvješće o radu Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave za 2005. godinu.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu plana usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije za 2007. godinu - Dodatak A Nacionalnom programu Republike Hrvatske za pristupanje Europskoj uniji - 2007. godine
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 56. sjednici održanoj 14. veljače 2007. godine razmotrio je Prijedlog plana usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije za 2007. godinu - Dodatak A Nacionalnom programu Republike Hrvatske za pristupanje Europskoj uniji - 2007. godine.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja obrazložio je osnovne odrednice predmetnog Plana, pri čemu je istaknuto da je u prvom, drugom i trećem kvartalu 2007. godine predviđeno donošenje 55 zakonodavnih mjera.
U raspravi su članovi Odbora podržali predmetni Prijedlog plana u tekstu kako ga je predložila Vlada Republike Hrvatske.
Iznijeto je pitanje o tome postoji li podatak o broju zakonodavnih mjera koje Republika Hrvatska treba donijeti do okončanja postupka usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije. S tim u svezi predstavnik predlagatelja odgovorio je da ne raspolaže tim podatkom.
Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenjePLANA USKLAĐIVANJA ZAKONODAVSTVA REPUBLIKE HRVATSKE S PRAVNOM STEČEVINOM EUROPSKE UNIJE ZA 2007. GODINU.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORAZvonimir Mršić
55. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o vijećima mladih, drugo čitanje, P. Z. br. 537
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 55. sjednici održanoj 22. siječnja 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o vijećima mladih, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 7. prosinca 2006.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja obrazložio je razlike između rješenja sadržanih u Konačnom prijedlogu ovoga Zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona.
U raspravi je većina članova Odbora podržala donošenje ovoga Zakona pri čemu je ocijenjeno da će predložena rješenja pridonijeti učinkovitijem sudjelovanju mladih u rješavanju problema od interesa za mlade.
Iznijeto je mišljenje člana Odbora, prema kojem je potrebno preispitati rješenje predloženo člankom 8. stavkom 3. Konačnog prijedloga ovoga Zakona, prema kojem članove vijeća mladih bira i razrješava predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, na način i po postupku utvrđenom Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, statutom jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i poslovnikom o radu predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, obzirom da bi provedba predloženog rješenja zahtijevala i odgovarajuću izmjenu Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.Također, u raspravi je izraženo mišljenje prema kojem bi trebalo preispitati rješenje predloženo člankom 10. Konačnog prijedloga ovoga Zakona, kojim je definiran djelokrug rada vijeća mladih, obzirom da vijeća mladih time dobivaju određene ovlasti koje su prema važećim propisima u ingerenciji poglavarstava jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.Pored navedenog, u raspravi je iznijeto i mišljenje prema kojem bi pitanje stupanja na snagu ovoga Zakona trebalo uskladiti s donošenjem proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, obzirom da provedba ovoga Zakona uključuje i određene financijske obveze tih jedinica, a koje nisu planirane u njihovim proračunima za 2007. godinu.Nakon provedene rasprave, Odbor je većinom glasova (četiri glasa ”za” i tri glasa ”uzdržana”) odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje
ZAKONA O VIJEĆIMA MLADIH
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o zaštiti potrošača, prvo čitanje, P. Z. E. br. 613
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 55. sjednici održanoj 22. siječnja 2007. godine, razmotrio je Prijedlog zakona o zaštiti potrošača, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 21. prosinca 2006.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
Nakon uvodnog obrazloženja predstavnika predlagatelja članovi Odbora podržali su Prijedlog zakona o zaštiti potrošača kojim se otklanjaju nedorečenosti uočene u primjeni važećeg Zakona, poboljšava sustav aktivne zaštite potrošaća, te vrši usklađivanje hrvatskog zakonodavstva na ovom pravnom području sa zakonodavstvom Europske unije.
Iznijeto je mišljenje člana Odbora prema kojem bi trebalo osigurati učinkovitiju primjenu ovoga Zakona kada je u pitanju ostavljanje oglasnih poruka i materijala na kućnim vratima i ulaznim vratima stana potrošača, kao i u poštanskim sandučićima. Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje sljedećegZAKLJUČKA
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o zaštiti potrošača (P.Z.E. br. 613)
2. Mišljenja, primjedbe i prijedlozi iznijeti u raspravi uputit će se predlagatelju da ih uzme u obzir prilikom izrade Konačnog prijedloga zakona.Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić
predsjednik Odbora.PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o obrazovanju odraslih, drugo čitanje, P. Z. br. 504
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na 55. sjednici održanoj 22. siječnja 2007. godine razmotrio je Konačni prijedlog zakona o obrazovanju odraslih, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 14. prosinca 2006.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom aktu
raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela. U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja obrazložio je razlike između rješenja sadržanih u Konačnom prijedlogu ovoga Zakona u odnosu na rješenja iz Prijedloga zakona, pri čemu je istaknuto da je predlagatelj prihvatio i u tekst Konačnog prijedloga zakona ugradio primjedbe i prijedloge Odbora iznijete na Prijedlog zakona.
U raspravi je iznijeto pitanje u svezi mogućnosti zajedničkog osnivanja ustanove za obrazovanje odraslih od strane osnivača navedenih u članku 14. Konačnog prijedloga ovoga Zakona. S tim u svezi predstavnik predlagatelja odgovorio je da navedeni osnivači mogu zajednički osnovati ustanovu za obrazovanje odraslih.
Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenjeZAKONA O OBRAZOVANJU ODRASLIH.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić