18. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Prijedlogu godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014.godinu i Prijedlog godišnjeg izvještaja o primjeni fiskalnih pravila za 2014.godinu.
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 18. sjednici održanoj 1.srpnja 2015.godine raspravio je Prijedlog godišnjeg izvještaja o izvršenju državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu i Prijedlog godišnjeg izvještaja o primjeni fiskalnih pravila za 2014.godinu, koji je predsjedniku Hrvatskog sabora dostavilaVlada Republike Hrvatske, aktom od 21.svibnja 2015. godine.
Odbor je Prijedlog zakona raspravio na temelju članka 140. Poslovnika Hrvatskog sabora kao zainteresirano radno tijelo.
Načelnik u ministarstvu financija obrazložio je uvodno pozitivna kretanja tijekom 2014.godine: izvanredna turistička sezona, povećanja potrošnja, a pozitivna kretanja zabilježena su i u industrijskoj proizvodnji.
Ukupni prihodi državnog proračuna u 2014. godini iznose 114,7 milijardi kuna, a ukupni rashodi iznose 127,5 milijardi kuna, pri čemu su rashodi za zaposlene smanjeni za 214 milijuna kuna, a materijalni rashodi u odnosu na 2013. godinu 415 milijuna kuna. U skladu s ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima ukupni manjak državnog proračuna iznosi 12,8 milijardi kuna, odnosno 3,9% BDP-a.
Ako uzmemo u obzir manjak izvanproračunskih korisnika državnog proračuna, te manjak jedinica lokalne države, ukupni manjak proračuna konsolidirane opće države ostvaren je u iznosu od 13,5 milijardi kuna ili 4,1% BDP-a.Predstavnica Državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske obrazložila je da je za razdjel Državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske osigurana sredstva u Državnom proračunu za 2014.godinu od 57.771.429.00 kuna, a od igara na sreću 10.629.468,49 kuna, od čega su neutrošeni prihodi prethodne godine u iznosu od 5.139.784,23 kuna.
Ostvarena sredstva od igara na sreću u 2014. godini iznose 5.489.684,26 kuna.
Od ukupnih sredstava od 57.898.985,94 utrošeno je 51.352.838,62 kuna. Od sredstava iz Državnog proračuna utrošeno je 44.253.827,95 kuna, a od igara na sreću utrošeno je 7.099.010,67 kuna.
Neutrošena sredstava u proračunu iznose 3.015.689,50 kuna, a od igara na sreću 3.530.457,82 kuna. Budući da se sva neutrošena sredstva odlukom Vlade Republike Hrvatske vraćaju u Državni proračun predsjednik Odbora smatra da su ta sredstva mogla biti utrošena za obrazovanje hrvatske djece u inozemstvu , jer su upravo u Ministarstvu obrazovanja u toj visini skinuta sredstva .Prijedlogu godišnjeg izvještaja o primjeni fiskalnih pravila za 2014. godinu objedinjen je u prethodnoj raspravi o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu.
Nakon provedene rasprave Odbor je s većinom glasova ( 6 glasova "ZA" i 3 glasa "PROTIV" odlučio predložiti Hrvatskom saboru donošenje
GODIŠNJEG IZVJEŠTAJA O IZVRŠENJU DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2014. GODINU
Prijedlog godišnjeg izvještaja o primjeni fiskalnih pravila za 2014. godinu Odbor je s 6 glasova "ZA" i 3 glasa "PROTIV" predložio da doneseGODIŠNJE IZVJEŠĆE O PRIMJENI FISKALNIH PRAVILA ZA 2014. GODINU
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora Odbor je odredio zastupnika Ivana Šukera predsjednika Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker - ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o obavljenoj reviziji godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske raspravio je na svojoj 18. sjednici Izvješće o obavljenoj reviziji godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014 godinu, koji je predsjedniku Hrvatskog Sabora podnio Državni ured za reviziju aktom od 29.svibnja 2015. godine.
Odbor je spomenuto izvješće raspravio na temelju članka 140. Poslovnika Hrvatskog sabora kao zainteresirano radno tijelo.
U raspravi predsjednik Odbora je istaknuo da Ministarstvo financija nije propisima reguliralo računovodstvena načela koja se primjenjuju u sastavljanju izvještaja o izvršenju državnog proračuna. U glavnoj knjizi državnog proračuna i Bilanci sa stanjem od 31. prosinca 2014. nisu evidentirani sveukupni podaci o državnoj imovini, iskazan je deficit opće države na temelju podataka koji proizlaze iz različitih računovodstvenih osnova, stoga iskazani podaci o manjku nisu pouzdani. Sredstva proračunske zalihe u 2014. godini dijelom nisu korištena u skladu s odredbama zakona o proračunu jer su navedenim sredstvima financirani rashodi koji su bili predvidivi te ih je bilo moguće planirati.
Nakon provedene rasprave Odbor je jednoglasno s 9 glasova "ZA" donio zaključak da prihvaća
IZVJEŠĆE O OBAVLJENOJ REVIZIJI GODIŠNJEG IZVJEŠTAJA O IZVRŠENJU DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2014. GODINU
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora Odbor je odredio zastupnika Ivana Šukera predsjednika Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker
17. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Prijedlogu zakona o osobnoj iskaznici, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z. br. 835
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 17. sjednici održanoj 13.svibnja 2015. raspravio je Prijedlog zakona o osobnoj iskaznici, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskog sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 30.travnja 2015. godine uz prijedlog da se sukladno članku 204. Poslovnika Hrvatskog sabora predloženi Zakon donese po hitnom postupku.
Odbor je Prijedlog zakona raspravio na temelju članka 140. Poslovnika Hrvatskog sabora kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnica predlagatelja istaknula je nekoliko razloga za hitno donošenje navedenog Zakona, prije svega, provedbu projekta elektroničke osobne iskaznice u Republici Hrvatskoj, pružanje korisničkih elektroničkih javnih usluga, kao i potreba aktivnog sudjelovanja svih korisnika bilo da se radi o građanima, ili gospodarskim subjektima u korištenju elektroničkih servisa.
Hrvatskim državljanima koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj u osobnu iskaznicu će se upisati podatak o njihovom prebivalištu u inozemstvu, a hrvatski državljani koji imaju prebivalište u Hrvatskoj istom će dokazivati svoje prebivalište u Hrvatskoj.Uvođenjem elektroničke osobne iskaznice građanima će se olakšati komunikacija s tijelima državne uprave i lokalne samouprave, bez potrebe dolaženja u nadležne institucije radi ostvarivanja pojedinih prava.
Nakon provedene rasprave Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske podupire donošenje
ZAKONA O OSOBNOJ ISKAZNICI
s 5 glasova ZA i 2 glasa PROTIV.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora Odbor je odredio zastupnika Ivana Šukera, predsjednika Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker
16. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu i projekcije za 2016. i 2017. godinu
Odbor je Prijedlog Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu i projekcije za 2016. i 2017. godinu, raspravio na temelju članka 140. Poslovnika Hrvatskog sabora, kao zainteresirano radno tijelo.
Uvodno je predstavnica predlagatelja istaknula da su u 2015. godini prihodi državnog proračuna planirani u iznosu od 106,4 milijarde kuna, a rashodi u iznosu od 119,0 milijardi kuna i planirani deficit državnog proračuna za 2015. godinu iznosi 12,5 milijardi kuna odnosno 3,8 posto BDP-a. Od toga se 10,7 milijardi kuna odnosi na kamate koje isplaćuje Republika Hrvatska. Prijedlog državnog proračuna za iduću godinu temeljen je na projekciji gospodarskog rasta od 0,5 %. U 2016. godini Vlada Republike Hrvatske očekuje rast BDP-a od 1,3 %, a u 2017. godini 1,5 %. Deficit državnog proračuna u 2016. godini trebao bi pasti na 12,2 milijarde kuna, a u 2017.godini na 8,3 milijarde kuna.
Predstavnica Državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske s obzirom na stanje državnih financija podržala je Prijedlog državnog proračuna za 2015. godinu, jer su planirana proračunska sredstva , alocirana na proračunske pozicije Državnog ureda jednaka onima u 2014. godini , a plan za 2016. i 2017,ukoliko bude ekonomska situacija u Hrvatskoj povoljnija, očekuje se povećanje navedenih sredstava u sljedećoj i narednim godinama.
Nakon provedene rasprave, Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske Hrvatskog sabora, zaključio je predložiti Hrvatskome saboru sa 6 glasova ZA i 2 glasa PROTIV donošenje
DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2015. GODINU I PROJEKCIJE ZA 2016. I 2017. GODINU.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Ivana Šukera, predsjednika Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker - ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Konačnom prijedlogu zakona o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu, drugo čitanje, P.Z. br. 746.
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 16. sjednici održanoj 26. studenog 2014. godine, raspravio je o Konačnom prijedlogu zakona o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu, drugo čitanje, P.Z. br.746, koji je predsjedniku Hrvatskog sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 13. studenoga 2014. godine.
Odbor je Konačni prijedlog zakona o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu raspravio na temelju članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao zainteresirano radno tijelo.
Rasprava o Konačnom prijedlogu zakona o izvršenju državnog proračuna Republike Hrvatske provedena je objedinjeno s Prijedlogom državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu i projekcija za 2016. i 2017. godinu.
Nakon obrazloženja predlagatelja članovi Odbora većinom su glasova 6 ZA i 2 glasa PROTIV odlučili predložiti Hrvatskom saboru da donese
ZAKON O IZVRŠENJU DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2015. GODINU
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora, Odbor je odredio predsjednika Odbora Ivana Šukera.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker
15. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Prijedlogu polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za prvo polugodište 2014. godinu i Prijedlog polugodišnjeg izvještaja o primjeni fiskalnih pravila za prvo polugodište 2014. godinu
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 15. sjednici održanoj 2. listopada 2014.godine raspravio je o Prijedlogu polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za prvo polugodište 2014. godine i Prijedlog polugodišnjeg izvještaja o primjeni fiskalnih pravila za prvo polugodište 2014. godine.
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske, na temelju svoje nadležnosti iz članka 140 Poslovnika Hrvatskog sabora raspravljao je o navedenom, kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom obrazloženju predstavnik Vlade Republike Hrvatske istaknuo je sljedeće:
- u prvom polugodištu 2014. godine kretanje bruto domaćeg proizvoda koji je realno smanjen za 0,4 % , ukazuje na nastavak recesije kao posljedice nastavka pada domaća potražnje .
- u prvom polugodištu 2014. ukupni prihodi Državnog proračuna su ostvareni u iznosu od 55,9 milijardi kuna, a zabilježili su međugodišnje povećanje od 6,95%, i čine 47,8% godišnjeg plana.Prihodi Državnog proračuna u prvom polugodištu 2014.godine rezultat su gospodarskih kretanja i mjera koje su stupile na snagu uslijed odluke Europske komisije o uključivanu Republike Hrvatske u proceduru prekomjernog manjka, s ciljem smanjivanja istog. Prihodi poslovanja u prvom polugodištu 2014.godine ostvareni su u iznosu od 55,6 milijardi kuna, ili 47,6 godišnjeg plana.
Ukupni rashodi za 2014. godinu planirani su u iznosu od 130,7 milijardi kuna, a izvršenje ukupnih rashoda Državnog proračuna u prvih šest mjeseci 2014.godine iznosi 63,9 milijardi kuna, što je 48,9% planiranih rashoda za 2014. godinu. U odnosu na isto razdoblje 2013. godinu došlo je do povećanja ukupnih rashoda za 0,2% ili138,5 milijuna kuna.
U skladu s ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima, manjak proračuna konsolidirane opće države u prvom polugodištu 2014.godine ostvaren je u iznosu od 6,7 milijardi kuna, ili 2%BDP-a.
Manjak Državnog proračuna iznosio je 8 milijardi kuna, ili 2,4% BDP-a,što je 3,4 milijarde kuna manje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Izvanproračunski korisnici Državnog proračuna ostvarili su višak od 255 milijardi kuna, ili 0,1% BDP-a ,a višak od 1 milijarde kuna ili 0,3% BDP-a ostvarile su županijske uprave za ceste.
Predstavnik ministarstva financija ukratko je obrazložio Prijedlog polugodišnjeg izvještaja o primjeni fiskalnih pravila za prvo polugodište 2014. godine, s posebnim naglaskom na opis rizika zadovoljenja fiskalnog pravila za tekuću proračunsku godinu.
Predstavnica Državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske obrazložila je Plan i utrošak sredstava iz Državnog proračuna za Hrvate izvan Republike Hrvatske za razdoblje od 1.1.2014. do 30.06.2014. gdje je razvidno da od 57. 860.735. kuna, utrošeno 10.052.278 kuna.
Iz proračuna utrošeno je 8.996.180 kuna, a od sredstava( izvor 41) igre na sreću 1.056.097 kuna. Sadašnje stanje sredstava 47.808.457 kuna , sredstva proračuna 38.273.337 kuna i sredstva od igara na sreću 9.535.120 kuna.Nakon provedene rasprave Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske odlučio je s 5 ZA i 4 glasa PROTIV , predložiti Hrvatskom saboru da donese
POLUGODIŠNJI IZVJEŠTAJ O IZVRŠENJU DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA PRVO POLUGODIŠTE 2014. GODINE.
Sukladno članku 9.stavka 1.Zakona o fiskalnoj odgovornosti i članka 16.stavka 2.Uredbe o sastavljanju i predaji izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaju o primjeni fiskalnih pravila, predlaže se Hrvatskom saboru da donese
POLUGODIŠNJI IZVJEŠTAJ O PRIMJENI FISKALNIH PRAVILA ZA PRVO POLUGODIŠTE 2014. GODINE .
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora određen je zastupnik Ivan Šuker predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker
14. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Prijedlogu godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu, Prijedlogu godišnjeg izvješća o primjeni fiskalnih pravila za 2013. godinu i Izvješću o obavljenoj reviziji Godišnjeg izvješća Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 14. sjednici održanoj 1. i 2. srpnja 2014. godine raspravio je o Prijedlogu godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu i Prijedlogu godišnjeg izvještaja o primjeni fiskalnih pravila za 2013. godinu, koji je Predsjedniku Hrvatskog sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 29. svibnja 2014. godine i Izvješće o obavljenoj reviziji Godišnjeg izvješća Državnog proračuna Republike Hrvatske za 3013. godinu, aktom od 30. svibnja 2014. godinu.
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske, na temelju svoje nadležnosti iz čl.140 Poslovnika Hrvatskog sabora raspravljao je o navedenom kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom obrazloženju predstavnici Vlade Republike Hrvatske istakli su sljedeće :
- u 2013. godini bruto domaći proizvod bio je realno manji za 1% u odnosu na 2012. godinu, a u tekućim cijenama iznosio je 328.252 milijuna kuna, što predstavlja stagnaciju u usporedbi s 2012. godino
Ukupni prihodi Državnog proračuna u 2013. godini ostvareni su u iznosu od 108,8 milijardi kuna, što je 1,5% manje no što je planirano.
Ukupni rashodi Državnog proračuna za 2013. godinu planirani su u iznosu od 126,8 milijardi kuna.
Izvršenje ukupnih rashoda u 2013. godini iznosio je 125,1 milijardi kuna, odnosno 98,6 % plana. Izvršenje rashoda za 2013. godinu veće je za 4,4 % u odnosu na izvršenje za 2012. godinu, što je prvenstveno rezultat uplate doprinosa Republike Hrvatske proračunu Europske unije u iznosu od 1,8 milijardi kuna.
Ukupni manjak proračuna konsolidirane opće države u 2013.godini ostvaren je u iznosu od 17,3 milijarde kuna, ili 5,3% BDP-a, što je za 0,3 postotna boda manje u odnosu na planirani manjak. Glavnina manjka od 4,9% BDP-a zabilježena je na razini Državnog proračuna, dok je na razini izvanproračunskih korisnika ostvaren manjak od 0.5% BDP-a.Fiskalno pravilo za 2013. godinu nije zadovoljeno. Rashodi proračuna opće države u planiranom BDP-u smanjeni su za 0,6 postotna boda, umjesto 1,0 postotnog boda propisanog fiskalni pravilom.
Udjel ostvarenih rashoda u ostvareno BDP-u povećan je za 0,2 postotna boda, zbog lošijeg ostvarenja gospodarskih kretanja u 2013. godini od očekivanih prilikom izrade proračuna.
Slijedom navedenog i u stajalištu Povjerenstva za fiskalnu politiku stoji da fiskalno pravilo za 2013.godinu nije ispunjeno.
U raspravi na Odboru istaknuta su sljedeća stajališta: Izmjene i dopune Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu i projekcije za 2014.i 2015. godinu koje su donesene u prosincu 2013. godinu i s obzirom navrijeme donošenja rebalansa Državnog proračuna, odstupanje prihoda i rashoda Državnog proračuna ne bi smjelo biti tako veliko.
Predmetno izvješće više se svodi na konstatacije jer je izostala bilo kakova analiza u stanju financija u navedenom periodu u Republici Hrvatskoj.
Činjenica je da nije poštivano fiskalno pravilo, te je ocijenjeno da je neprimjereno mijenjati fiskalno pravilo kako bi ga u buduće bilo moguće ispuniti bez određene analize o posljedicama navedene izmjene za gospodarstvo i za ukupno stanje financija u državi.
Zakonom o Izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu propisano je da u 2013. godini ukupan državni dug može iznositi najviše 60% od ukupnog BDP-a za istu godinu. To je zakonska odredba,a ne paušalna ocjena koja je u predmetnom Izvješću svedena na konstataciju da se ne poštuje zakon,već da je taj iznos 65% BDP-a.
Zakon o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu regulirano je da ukupni državni dug ne može biti veći od 62% BDP-a, što znači da bismo dobili granicu od 60% BDP-a i za 2014. godinu.
Ukoliko se ne poštuju odredbe Zakona o fiskalnoj odgovornosti onda nam taj zakon ne treba. Što se tiče Odbora za Hrvate izvan Hrvatske članovi Odbora smatraju da bi njihova nazočnost u kreiranju proračunskih sredstava bila potrebna , jer 1% koliko ide iz proračuna za Hrvate izvan Republike Hrvatske nije dovoljno. Članovi Odbora postavili su predstavnici Državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske pitanja o razlozima neutrošenih sredstava u 2012. i 2013. godini koje su vraćanjem u Državnu riznicu izgubljena za potrebe Ureda, a i zakonski bi bilo potrebno to drugačije regulirati, jer Državna riznica ne poznaje prebacivanje sredstava iz prošle godine. S tim sredstvima smanjuje se deficit, a to nije realno stanje u proračunu.
Članovi Odbora predložili su predstavnici Državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske, da izvrše preraspodjelu sredstava na način da prvenstvo u rješavanju zahtjeva dobiju stanovnici poplavljenih područja bosanske Posavine. S tim u vezi ,a kako bi se osigurala legalnost odluka po preraspodjeli Državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske je upozoren da je potrebno od Vlade Republike Hrvatske zatražiti donošenje odgovarajućih odluka koje se prvenstveno odnose na preraspodjelu sredstava putem poništenja tekućih natječaja i raspisivanja novih natječaja kod kojih bi u dodjeli sredstava stanovnici poplavljenih područja bosanske Posavine trebali ostvariti prednost.
U izlaganju zamjenika glavnog državnog revizora u svezi Izvješća o obavljenoj reviziji Godišnjeg izvještaja Državnog proračuna republike Hrvatske za 2013. godinu revizija je obavljena na temelju odredbe članka 6. Zakona o Državnom uredu za reviziju, s ciljem da se utvrdi da li je predmetni dokument sastavljen u skladu s računovodstvenim propisima, te da li su dosljedno primijenjene odredbe zakona i propisa koja uređuju proračunska prava. U izvješću Državnog ureda za reviziju stoji da je ministarstvo financija po preporuci revizora ispunilo dio naloga ,a dio još nije, što opravdavaju manjkom ljudi u Sektoru za upravljanje javnim dugom.
Tijekom 2014.godine Ministarstvo financija usmjerit će se na provođenju harmonizacije računovodstvenih sustava,te metodološkom ujednačavanju u smislu obuhvata jedinica sektora opće države,prema nacionalnoj metodologiji i metodologiji ESA,kako bi svi podaci za 2015. godinu bili jasni i nedvosmisleni.
Nakon provedene rasprave Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske odlučio je ( 6 ZA i 4 glasa PROTIV ) Hrvatskom saboru predložiti da doneseGODIŠNJE IZVJEŠĆE O IZVRŠENJU DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2013. GODINU
Na temelju članka 9. stavka 1. Zakona o fiskalnoj odgovornosti i članka 18. stavka 2. Uredbe o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaju o primjeni fiskalnih pravila, predlaže se Hrvatskom saboru da donese s ( 6 ZA i 4 glasa PROTIV )
GODIŠNJI IZVJEŠTAJ O PRIMJENI FISKALNIH PRAVILA ZA 2013. GODINU.
Isto tako, Odbor je jednoglasno odlučio ( 10 glasova ZA ) Hrvatskom saboru predložiti da donese
IZVJEŠĆE O OBAVLJENOJ REVIZIJI GODIŠNJEG IZVJEŠĆA DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2013. GODINU.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora određen je predsjednik Odbora Ivan Šuker.
PREDSJEDNIK ODBORAIvan Šuker
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske s rasprave o Izvješću o obavljenoj reviziji Godišnjeg izvješća Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 14. sjednici održanoj 1. i 2. srpnja 2014. godine raspravio je o Izvješću o obavljenoj reviziji godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu, koje je sukladno odredbi članka 6. stavka 3. Zakona o Državnom uredu za reviziju, predsjedniku Hrvatskog sabora dostavio Državni ured za reviziju, aktom od 30. svibnja 2014. godine.
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske, na temelju svoje nadležnosti iz članka 140. Poslovnika Hrvatskog sabora raspravljao je o navedenom prijedlogu kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju zamjenik glavnog državnog revizora istaknuo je da je obavljena revizija Godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu na temelju odredbe članka 6. Zakona o Državnom uredu za reviziju, s ciljem da se utvrdi da li je predmetni dokument sastavljen u skladu s računovodstvenim propisima, te da li su dosljedno primijenjene odredbe zakona i propisa koji uređuju proračunska prava.
Za godišnje izvješće o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu izraženo je uvjetno mišljenje.Na izražavanje uvjetnog mišljenja utjecale su sljedeće činjenice:
- podaci u glavnoj knjizi državnog proračuna nisu potpuni, jer nisu iskazani podaci o potraživanjima za poreze, doprinose i posebne poreze, te podaci o vrijednosti državne imovine.
- pojedina potraživanja za poreze i druga javna davanja otpisana su primjenom odredbi pojedinih zakona i drugih propisa, reprogramirana, te naplaćena nekretninama, udjelima i dionicama, ili prijebojem međusobnih potraživanja što također nije evidentirano u poslovnim knjigama i financijskim izvještajima, a imala su utjecaj na prihode, rashode i imovinu državnog proračuna.
- vrijednost novih financijskih jamstava je viša od iznosa propisanih Zakonom o izvršenju Državnog proračuna Republike hrvatske za 2013. godinu.
- sredstvima proračunske zalihe financirani su rashodi, koji su se mogli predvidjeti, ili se kontinuirano provode, stoga su mogli i trebali biti planirani.Za otklanjanje svih navedenih nepravilnosti i propusta Državni ured za reviziju dao je naloge i preporuke po kojima se mora postupiti.
U raspravi na sjednici Odbora istaknuta su sljedeća mišljenja:
Izvješća Državnog ureda za reviziju iz godine u godinu razlikuje se samo u iznosima prihoda, rashoda i rebalansiranih prihoda.
Iz godine u godinu isti su propusti, kao da i revizije nije ni bilo. Manjak ljudi u Državnom uredu za reviziju u Sektoru za upravljanje javnim dugom, je nedopustivo , jer obavljanje pojedinih poslova koji se odnose na analize, strategiju i rizike potpuno je zapostavljen.
Ministarstvo financija neke propuste je u cijelosti ispravio, neke preporuke uvažio, dok jedan dio naloga i preporuka nije izvršen.
Tijekom 2014. godine ministarstvo financija usmjerit će se na provođenju harmonizacije računovodstvenih sustava , te metodološkom ujednačavanju u smislu obuhvata jedinica sektora opće države, prema nacionalnoj metodologiji i metodologiji ESA, kako bi svi podaci za 2015. godinu bili jasni i nedvosmisleni.
Nakon provedene rasprave Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske predložiti Hrvatskom saboru slijedeći
Z A K LJ U Č A K
Prihvaća se Izvješće o obavljenoj reviziji Godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu, koji je Hrvatskom saboru dostavio Državni ured za reviziju.Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora određen je zastupnik Ivan Šuker, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORAIvan Šuker
4. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013.godinu i projekcije za 2014. i 2015.godinu
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 4.sjednici održanoj 26.studenog 2012.godine, raspravljao je o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013.godinu i projekcije za 2014. i 2015.godinu, koji je predsjedniku Hrvatskog sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 19.studenog 2012. godine.
Odbor je Prijedlog Državnog proračuna raspravio na temelju članka 140. Poslovnika Hrvatskog sabora kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnik Ministarstva financija predočio je nazočnim članovima Odbora ukupne proračunske prihode za 2013.godinu u iznosu 113,7 milijardi kuna, kao i ukupni proračunski rashod za 2013.godinu planiran u iznosu 124,5 milijardi kuna, te ukupni proračunski deficit oko 10,9 milijardi kuna. Planirana sredstva unutar državnog proračuna koja su predviđena za Hrvate izvan Republike Hrvatske, a koja su raspoređena kroz : Državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske, ministarstva: Ministarstvo financija, Ministarstvo kulture, Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske Unije, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, te Ministarstvo zdravlja, iznose 112,553,630 milijuna kuna. Od tih sredstava za Državni ured za Hrvate izvan RH predviđeno je 61,261,678 milijuna kuna s time da su tu uračunata i sredstva za financiranje poslovanja Hrvatske matice iseljenika.
Predsjednik Odbora kao i većina članova Odbora iskazali su nezadovoljstvo preglednošću financijskih tablica , poglavito na pozicijama za stipendiranje,učenika i studenata pripadnika Hrvatskog naroda izvan Republike Hrvatske. U daljnjoj raspravi istaknuto je da je nužna preraspodjela sredstava unutar ukupno predviđenih sredstava koja se odnose na Hrvatsku maticu iseljenika , kao i na već ranije spomenute stipendije.
Članovi Odbora kao i predstavnici Državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske usuglasili su se da je potrebno diplomatskim putem utjecati na države u kojima žive Hrvatske manjine kako bi se uspostavio reciprocitet u financijskoj i drugoj potpori manjinama.
Nakon ukupno provedene rasprave Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske donio je sljedećiZ A K LJ U Č A K
Zadužuje se Državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske da, u suradnji s Ministarstvom financija, u roku od 15 dana, dostavi Odboru za Hrvate izvan Republike Hrvatske, novi, razrađeni prijedlog tablica po prethodno utvrđenim stavkama, na način da iz istih bude u potpunosti razvidan tijek planiranih prihoda i rashoda, s posebnim naglaskom na Hrvatsku maticu iseljenika, kao proračunskog korisnika, te posebno, za stipendiranje učenika i studenata – pripadnika hrvatskog naroda izvan Republike Hrvatske, na način da se sredstva za stipendije i Hrvatsku maticu iseljenika – unutar zadatosti prijedloga Državnog proračuna za 2013. godinu, u nominalnom iznosu uvećaju.
Nakon provedene rasprave Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske odlučio je većinom glasova ( 6 „za“ ) i ( 2 „protiv“) predložiti Hrvatskome saboru donošenje:
DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2013.GODINU I PROJEKCIJE ZA 2014.I 2015. GODINU.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora određen je predsjednik Odbora Ivan Šuker.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker
2. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Konačnom prijedlogu zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2012. godinu, P. Z. br. 38
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 2. sjednici održanoj 17. veljače 2012. godine, raspravljao je o Konačnom prijedlogu zakona o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske 2012. godinu (PZ br. 38) – drugo čitanje, koje je predsjedniku Hrvatskog sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 13. veljače 2012. godine.
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske, raspraljao je o navedenom prijedlogu zakona na temelju svoje nadležnosti kao zainteresirano radno tijelo za stavke na kojima su sredstva za Hrvate izvan Republike Hrvatske.
Predstavnici predlagatelja su članovima Odbora predstavili prijedlog proračuna u kontekstu ukupne financijske situacije te ih upoznali s osnovnim makroekonomskim i financijskim kretanjima i parametrima u kojem je donesen proračun kao i programskom pristupu u izradi proračuna temeljenom na strateškom planiranju pojedinih tijela državne uprave.
Predstavnik predlagatelja istaknuo je da se ovim Zakonom uređuje izvršavanje Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2012. godinu kao i opseg zaduživanja i jamstva države, upravljanja javnim dugom, te financijskom i nefinancijskom imovinom, poticajne mjere u gospodarstvu, korištenje namjenskih prihoda i primitaka, korištenja vlastitih prihoda, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava. Predloženim zakonom utvrđuju se i pojedine ovlasti Vlade Reoublike Hrvatske, predsjednika Vlade Ministarstva financija u izvršavanju Proračuna, kazne za neispunjavanje obveza te druga pitanja u izvršenju Proračuna.
Također, u raspravi je naglašena važnost svake suradnje Republike Hrvatske i Hrvata koji žive izvan Republike Hrvatske kao obostranog interesa. Stoga je nužno u potpunosti uskladiti izdvajanje sredstava za ciljne projekte i skupine Hrvata izvan Republike Hrvatske sukladno strateškim odrednicama Republike Hrvatske usklađenih ukupnim globalnim kretanjima i sve većem značaju kojeg igraju dijelovi naroda izvan matičnih zemalja i dijaspore općenito – na političkom, gospodarskom, znanstvenom, kulturnom, demografskom i inom polju.Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova ( 7 glasova za i 3 protiv ) odlučio Hrvatskom saboru predložiti donošenje
Zakona o izvršenju Državnog proračuna za 2012. godinu
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je predsjednik Odbora g. Ivan Šuker.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker - ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Prijedlogu državnog proračuna Republike Hrvatske za 2012. godinu i projekcije za 2013. i 2014. godinu
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske je na svojoj 2. sjednici održanoj 17. veljače 2012. godine, raspravljao o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2012. godinu i Projekciju za 2013. i 2014. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskog sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 13. veljače 2012. godine Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske, raspravljao je o Prijedlogu Državnog proračuna na temelju svoje nadležnosti kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnik Vlade Republike Hrvatske predočio je nazočnima planirane prihode koji bi trebali iznositi od 109 milijardi kuna. Rashodi su planirani s u iznosu od 118,8 milijardi kuna, što je iskazano u manjku od 9,9 milijardi kuna ili 2,8 bruto domaćeg proizvoda za 2012. godinu. U usporedbi s planom za 2011. godinu predstavlja smanjenje od cca 5 milijardi kuna, a manjak državnog proračuna bit će financiran razlikom ukupnih primitaka od zaduživanja i financijske imovine.
Najveću stavku u rashodima poslovanja čine rashodi za mirovine koji su u 2012. predviđeni u iznosu od 35,2 milijarde kuna. U odnosu na 2011. godinu to je povećanje od 322,5 milijuna kuna, a do tog iznosa je došlo zbog usklađivanja mirovina prema indeksu potrošačkih cijena s bruto plaćama koje nije bilo provedeno u zadnje dvije godine. Rashodi za zaposlene u 2012. godini planirani su u iznosu od 21,3 milijarde kuna što predstavlja smanjenje od 6,5% u odnosu na 2011. godinu. Do razlike se došlo smanjivanjem naknade troškova zaposlenima na radu na određeno vrijeme, kao i prekovremenom radu, te posebnim uvjetima rada.
Sredstva koja su predviđena za Hrvate izvan Republike Hrvatske raspoređena su unutar šest ministarstva i znatno su smanjena.U 2011. godini iznosila su 87.359.092 ,a u Prijedlogu proračuna za 2012. godinu predviđeno je 74.390.000. Najviše su smanjene stavke kod Ministarstva vanjskih i europskih poslova i u stavci Regionalni razvoj. U raspravi članovi Odbora najviše su se zadržali oko ustrojstva Ureda za Hrvate izvan RH i sredstva koja bi trebala u Proračunu biti iskazana, a kako Ured još nije ustrojen o tim sredstvima koja nisu planirana nije moguće raspravljati.Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (7 glasova za i 3 protiv) odlučio predložiti Hrvatskom saboru donošenje
Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2012.godinu i Projekcije za 2013. i 2014. godinu
Za izvjestitelja je na sjednici Hrvatskoga sabora određen, predsjednika Odbora Ivana Šukera.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker
1. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za Hrvate izvan Republike Hrvatske o Prijedlogu Zakona o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z. br. 22
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske Hrvatskog sabora na I sjednici održanoj 26. siječnja 2012. godine, raspravio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskog sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 19. siječnja 2012. godine.
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske Hrvatskog sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao matično radno tijelo.
Predstavnik predlagatelja istaknuo da se ovim izmjenama i dopunama Zakona o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske predlaže usklađivanje odredbi Zakona o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske s Zakonom o sustavu državne uprave i Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave.U raspravi članova Odbora jednoglasno je podržano donošenje predloženih izmjena i dopuna Zakona o odnosima Republike Hrvatske s Hrvatima izvan Republike Hrvatske.
Nakon provedene rasprave Odbor je jednoglasno odlučio predložiti Hrvatskome saboru da d o n e s e
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ODNOSIMA REPUBLIKE HRVATSKE S HRVATIMA IZVAN REPUBLIKE HRVATSKE
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Ivan Šuker, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker