Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 14. sjednici održanoj 1. i 2. srpnja 2014. godine raspravio je o Izvješću o obavljenoj reviziji godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu, koje je sukladno odredbi članka 6. stavka 3. Zakona o Državnom uredu za reviziju, predsjedniku Hrvatskog sabora dostavio Državni ured za reviziju, aktom od 30. svibnja 2014. godine.
Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske, na temelju svoje nadležnosti iz članka 140. Poslovnika Hrvatskog sabora raspravljao je o navedenom prijedlogu kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju zamjenik glavnog državnog revizora istaknuo je da je obavljena revizija Godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu na temelju odredbe članka 6. Zakona o Državnom uredu za reviziju, s ciljem da se utvrdi da li je predmetni dokument sastavljen u skladu s računovodstvenim propisima, te da li su dosljedno primijenjene odredbe zakona i propisa koji uređuju proračunska prava.
Za godišnje izvješće o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu izraženo je uvjetno mišljenje.
Na izražavanje uvjetnog mišljenja utjecale su sljedeće činjenice:
- podaci u glavnoj knjizi državnog proračuna nisu potpuni, jer nisu iskazani podaci o potraživanjima za poreze, doprinose i posebne poreze, te podaci o vrijednosti državne imovine.
- pojedina potraživanja za poreze i druga javna davanja otpisana su primjenom odredbi pojedinih zakona i drugih propisa, reprogramirana, te naplaćena nekretninama, udjelima i dionicama, ili prijebojem međusobnih potraživanja što također nije evidentirano u poslovnim knjigama i financijskim izvještajima, a imala su utjecaj na prihode, rashode i imovinu državnog proračuna.
- vrijednost novih financijskih jamstava je viša od iznosa propisanih Zakonom o izvršenju Državnog proračuna Republike hrvatske za 2013. godinu.
- sredstvima proračunske zalihe financirani su rashodi, koji su se mogli predvidjeti, ili se kontinuirano provode, stoga su mogli i trebali biti planirani.
Za otklanjanje svih navedenih nepravilnosti i propusta Državni ured za reviziju dao je naloge i preporuke po kojima se mora postupiti.
U raspravi na sjednici Odbora istaknuta su sljedeća mišljenja:
Izvješća Državnog ureda za reviziju iz godine u godinu razlikuje se samo u iznosima prihoda, rashoda i rebalansiranih prihoda.
Iz godine u godinu isti su propusti, kao da i revizije nije ni bilo. Manjak ljudi u Državnom uredu za reviziju u Sektoru za upravljanje javnim dugom, je nedopustivo , jer obavljanje pojedinih poslova koji se odnose na analize, strategiju i rizike potpuno je zapostavljen.
Ministarstvo financija neke propuste je u cijelosti ispravio, neke preporuke uvažio, dok jedan dio naloga i preporuka nije izvršen.
Tijekom 2014. godine ministarstvo financija usmjerit će se na provođenju harmonizacije računovodstvenih sustava , te metodološkom ujednačavanju u smislu obuhvata jedinica sektora opće države, prema nacionalnoj metodologiji i metodologiji ESA, kako bi svi podaci za 2015. godinu bili jasni i nedvosmisleni.
Nakon provedene rasprave Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske predložiti Hrvatskom saboru slijedeći
Z A K LJ U Č A K
Prihvaća se Izvješće o obavljenoj reviziji Godišnjeg izvještaja o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu, koji je Hrvatskom saboru dostavio Državni ured za reviziju.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora određen je zastupnik Ivan Šuker, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Ivan Šuker