Odbor za zaštitu okoliša i prirode Hrvatskoga sabora razmotrio je, na 45. sjednici održanoj 28. svibnja 2014. godine Stajalište Republike Hrvatske o Prijedlogu Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o izmjeni Uredbi (EZ) br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 u pogledu smanjenja emisija onečišćujućih tvari iz cestovnih vozila COM (2014) 28, koje je Odboru za zaštitu okoliša i prirode sukladno članku 154. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora dostavio Odbor za europske poslove, aktom od 15. svibnja 2014. godine.
Stajalište Republike Hrvatske o ovom Prijedlogu Uredbe usvojila je Koordinacija za vanjsku i europsku politiku Vlade Republike Hrvatske, Zaključkom Klasa: 022-03/14-07/134, Urbroj: 50301-21/21-14-1 na sjednici održanoj 8. travnja 2014. godine.
Stajalište Republike Hrvatske obrazložili su pomoćnica ministra zaštite okoliša i prirode te predstavnik Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Nakon uvodnog obrazloženja članovi Odbora podržali su Stajalište Republike Hrvatske o navedenom Prijedlogu Uredbe kojem je cilj smanjenje emisija onečišćujućih tvari iz cestovnih vozila te poticanje proizvodnje i stavljanje na tržište vozila na prirodni plin.
Kao primjer dobre prakse ulaganja u zeleni javni transport istaknuti su projekti čistijeg transporta u gradu Rijeci ukupno vrijedni 42 milijuna kuna koje je sufinancirao Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. U sklopu navedenih projekata nabavljeni su autobusi na stlačeni prirodni plin, izgrađena punionica za vozila na stlačeni prirodni plin koja omogućuje punjenje autobusa, ali i osobnih vozila te preuređeno 10 autobusa javnog gradskog prijevoza sa pogona na dizel gorivo na pogon smjesom dizel i ukapljeni naftni plin.
U raspravi o ciljevima europske politike održivog transporta te smanjenja negativnog utjecaja prometa na okoliš, postavljeno je nekoliko pitanja u svezi provedbe Zakona o promicanju čistih i energetsko učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (NN br. 127/2013) čija je intencija u hrvatsko zakonodavstvo prenijeti Direktivu o promicanju čistih i energetsko učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu.
Od strane nazočnih predstavnika ministarstava pojašnjeno je da su sukladno navedenom Zakonu doneseni Pravilnik o mjerilima koja se koriste u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, br. 11/2014) te Pravilnik o metodologiji za izračun operativnih troškova tijekom razdoblja eksploatacije vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, br. 136/2013).
Vezano uz navedenu metodologiju za izračun operativnih troškova zatraženo je pojašnjenje jesu li u navedenu metodologiju uzeti u obzir i troškovi održavanja budući da je održavanje vozila na prirodni plin skuplje od održavanja vozila na benzin. Pomoćnica ministra zaštite okoliša i prirode naznačila je da je Pravilnik rađen na temelju Direktive te da će Ministarstvo naknadno Odboru dostaviti informaciju je li kriterij troškova održavanja vozila korišten prilikom definiranja navedene metodologije.
Nakon provedene rasprave Odbor za zaštitu okoliša i prirode Hrvatskoga sabora, sukladno članku 152. stavku 2. Poslovnika Hrvatskoga sabora jednoglasno (8 glasova „za“) je utvrdio sljedeće
MIŠLJENJE
Odbor podržava Stajalište Republike Hrvatske o Prijedlogu Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o izmjeni Uredbi (EZ) br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 u pogledu smanjenja emisija onečišćujućih tvari iz cestovnih vozila COM (2014) 28
Za izvjestitelja na sjednici Odbora za europske poslove određen je Branko Bačić, predsjednik Odbora, a u slučaju njegove spriječenosti Damir Mateljan, potpredsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Branko Bačić, dipl.ing.