Odbor za zakonodavstvo

Izvješće Odbora za zakonodavstvo o Konačnom prijedlogu zakona o zaštiti potrošača, P. Z. E. br. 613

1. Odbor za zakonodavstvo Hrvatskoga sabora na 103. sjednici održanoj 10. srpnja 2007., raspravljao je o Konačnom prijedlogu zakona o zaštiti potrošača, P. Z. E. br. 613, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 2. srpnja 2007.

2. Odbor za zakonodavstvo podupire donošenje ovoga Zakona, a na tekst Konačnog prijedloga podnosi sljedeće


AMANDMANE


I. Na članak 16.

Članak 16. mijenja se i glasi:

''(1) Zabranjeno je ostavljanje oglasnih poruka i materijala u poštanske sandučiće, te na ili ispred kućnih vrata potrošača.

(2) Za ostavljanje oglasnih poruka i materijala iz stavka 1. ovoga članka trgovac mora imati pisanu suglasnost ili izjavu vlasnika odnosno korisnika poštanskog sandučića ili kuće.

(3) Zabrana iz stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na oglasne poruke i materijale koje trgovac šalje u obliku poštanske pošiljke na ime potrošača.''

Obrazloženje

Odbor smatra da se zakonom može propisati obveza građanima da određuju pisanu zabranu koju bi lijepili ili izvjesili na svoj poštanski sandučić te na ili ispred kućnih vrata. Poštanski sandučić,  kuća ili kućna vrata ne mogu predstavljati oglasno mjesto ako to potrošač davanjem suglasnosti ili izjave ne dopusti.


II. Na članak 125.

U članku 125. stavku 5. riječi: ''te preko svojih predstavnika sudjelovati u raspravama na sjednicama saborskih odbora koje su od interesa za potrošače'' brišu se.

Obrazloženje

Sukladno Poslovniku Hrvatskog sabora sjednice radnih tijela su javne (uz propisanu iznimku) te na predviđeni način sjednicama pored članova radnih tijela mogu biti nazočne i druge osobe, a u raspravi mogu sudjelovati ako se za raspravu prijave i od predsjedavajućeg dobiju riječ.


III. Na članak 144. i 145.

U članku 144. stavku 4. i članku 145. stavku 5. riječ: ''događaja'' zamjenjuje se riječju: ''počinjenja''.

Obrazloženje

Pravno i nomotehnički se uređuje izričaj.


IV. Na članak 149.

Članak 149. mijenja se i glasi:

''(1) Obvezuje se Vlada Republike Hrvatske da u roku od tri mjeseca od dana  stupanja na snagu ovoga Zakona donese odluku o osnivanju Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača te imenuje predsjedatelja i članove toga Vijeća.

(2) Na dan stupanja na snagu odluke iz stavka 1. ovoga članka prestaje važiti Odluka o osnivanju  i imenovanju članova Vijeća za zaštitu potrošača (''Narodne novine, br. 58/04 i 154/04).''


Obrazloženje

Pravno i nomotehnički se uređuje izričaj.


V. Na članak 153.

U članku 153. stavak 2. briše se.


VI.  Na članak 155.

U članku 155. iza riječi: ''Narodnim novinama'' dodaju se riječi: ''osim članaka 23., 103., 103., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140. i 141. koji stupaju na snagu na dan prijama Republike Hrvatske u Europsku uniju.''


Obrazloženje V. i VI. amandmana

Pravno i nomotehnički uređuje se izričaj jer se radi o odgodi stupanja na snagu pojedinih odredaba ovoga Zakona.


3. Pored utvrđenih amandmana Odbor daje primjedbe i prijedloge kao bi ih predlagatelj razmotrio i svojim amandmanima otklonio manjkavosti na koje se ukazuje, a odnose se na:

a) načelno

- izričaj je pravno nerazvidan i nomotehnički neprihvatljiv u dobrom dijelu odredaba jer se rabe pojmovni sklopovi kao što su: nadležna tijela, organizacije, tvorci pravila, ugovori isključeni od primjene ove glave zakona, pravna narav zakonskih odredbi i slično (primjerice: u članku 3., 6., 30., 31., 39., 72., 87., 96. i 107.)

b) na pojedine odredbe

- na članak 3. – predlaže se preispitati definiranje pojma ''potrošač'' jer je razvidno da se potrošače ne smatra fizička ili pravna osoba koja kupuje robe ili pribavlja usluge radi obavljanja svoje djelatnosti odnosno djelatnosti slobodnog zanimanja. Istodobno nije prihvatljivo definiranje pojedinih poslova u odnosu na odredbe pojedinih dijelova ovoga Zakona te u tom smislu valja izostaviti naznake stavka 2., 3. i 4. zajedno sa njihovim uvodnim rečenicama;

- na članak 24. – predlaže se preispitati odredbe stavka 6., 7. i 8. imajući u vidu da se komunalne djelatnosti odnosno javne usluge prema stavku 1. ovoga članka obavljaju u svim jedinicama lokalne samouprave odnosno u gotovo svim naseljenim mjestima;

- na članak 127. – predlaže se na razvidan način utvrditi o kojim se sredstvima radi te tko utvrđuje mjerila za njihovu raspodjelu;

- na članak 131. i 14. – predlaže se preispitati uporaba pojma ''tvorca pravila postupanja trgovaca'' jer nije razvidno o kakvom se aktu radi. Naime, ako su to propisi tada je u pravnom sustavu Republike Hrvatske utvrđen način kako se propisi ili pojedine njihove odredbe mogu donositi, mijenjati, ukidati ili poništavati;

 - primjedbe i prijedlozi društva T- Mobile Hrvatska d. o. o. izravno se dostavljaju predlagatelju.

4. Odbor predlaže Hrvatskom saboru i donijeti sljedeći


ZAKLJUČAK


Ovlašćuje se Stručna služba Hrvatskog sabora da obavi redakciju teksta ovoga Zakona prije njegove objave u ''Narodnim novinama''.

5. Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskog sabora Odbor je odredio Florijana Borasa, predsjednika Odbora za zakonodavstvo.
  

     
 PREDSJEDNIK
 ODBORA ZA ZAKONODAVSTVO

            Florijan Boras, dipl. pravnik