Odbor za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo Hrvatskoga sabora na 29. sjednici održanoj 25. studenoga 2013. godine, raspravljao je o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu, i projekcije za 2015. i 2016. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora, dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 14. studenoga 2013. godine.
Odbor je navedeni akt raspravio sukladno čl.140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao zainteresirano radno tijelo. U uvodnom izlaganju predstavnik Vlade Republike Hrvatske istaknuo je, da su planirani prihodi u iznosu od 113,1 milijardi kuna, rashodi u iznosu od 130,5 milijardi kuna, te će manjak Državnog proračuna za 2014. godinu iznositi 17,5 milijardi kuna. Pritom je obrazložio, kako je do povećanja ukupnih rashoda došlo zbog povećanja rashoda povezanih sa članstvom Republike Hrvatske u Europskoj uniji, a koji se odnose na: rast izdvajanja za doprinos proračunu Europske unije za 1,8 milijardi kuna i rast izdvajanja za projekte financirane iz pomoći Europske unije i nacionalno sufinanciranje u iznosu od 2,4 milijarde kuna. Projekcija prihoda temelji se na očekivanom oporavku i jačanju gospodarske aktivnosti, dok je kretanje rashoda državnog proračuna određeno troškovima visokog javnog duga koji je narastao uslijed višegodišnjih deficita i preuzetih dugova iz ranijih godina.
U razdjelu Ministarstva rada i mirovinskog sustava najveću stavku u rashodima čine mirovine za koje se u 2014. godini predviđa iznos od 35,9 milijardi kuna. Budući da su i nadalje nepovoljna gospodarska kretanja i visoka stopa nezaposlenosti, predviđa se isključivo usklađivanje s troškovima života mirovina stečenih (iz rada), odnosno temeljem Zakona o mirovinskom osiguranju, uz istovremenu reformu mirovina stečenih po posebnim propisima. Pritom su predstavnici resornog ministarstva obrazložili da se planiraju uštede donošenjem novog Zakona o mirovinskom osiguranju, koji između ostalog predviđa način razdvajanja, odnosno izračun dijela mirovine ostvarene prema posebnim propisima. Također, planiraju se uštede i predstojećim izmjenama zakonskih propisa kojima su određene, odnosno ostvarene mirovine po posebnim propisima.
U raspravi je predlagatelj pojasnio na koje se korisnike odnose mjere aktivne politike zapošljavanja i koji se ciljevi postižu. Planirane su uštede u kategorijama rashoda za zaposlene zbog centralnog obračuna plaća i smanjenja broja zaposlenih u javnom sektoru, uz daljnju neisplatu regresa i božićnica. U raspravi je istaknuto da je u ovim okolnostima teško postići održivost javnih financija, ali unatoč negativnim okolnostima predloženi proračun jamči održivost sustava. Iznijeto je mišljenje po kojemu se ključni problem nezaposlenosti neće riješiti mjerama aktivne politike zapošljavanja.
Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (7 glasova „za” i 1 „protiv”) odlučio predložiti Hrvatskome saboru da donese
Državni proračun Republike Hrvatske za 2014. godinu i projekcije za 2015. i 2016. godinu
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednika Odbora, Silvana Hrelju.
Predsjednik Odbora
Silvano Hrelja