Odbor za pomorstvo, promet i veze Hrvatskoga sabora, na 35. sjednici održanoj 24. rujna 2009. godine, raspravio je Prijedlog zakona o kombiniranom prometu, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje P.Z.E. br. 436, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom Klasa: 340-01/09-01/02, Urbroj: 5030116-09-1 od 27. kolovoza 2009. godine
Odbor je Prijedlog zakona o kombiniranom prometu, raspravio kao matično radno tijelo, sukladno odredbi članka 89. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Uvodno izlaganje dao je predstavnik predlagatelja, koji je kazao, da donošenje Zakona o kombiniranom prometu predstavlja daljnje usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije, u dijelu koji još nije usklađen, a koji se odnosi na kombinirani prijevoz. Temeljem najvažnijeg strateškog dokumenta za dugoraočni razvoj zajedničke prometne politike Europske unije, Bijele knjige Europske komisije ”Europska prometna politika za 2010: Vrijeme za odluku”, osnovni cilj zajedničke prometne politike je poticaj postizanju ravnoteže različitih oblika prometa revitalizacijom željezničkog, pomorskog i riječno-kanalskog prometa do 2010. godine, odnosno revitalizacijom onih oblika prometa koji manje zagađuje okoliš. Osnovni cilj je smanjenje opterećenja cestovnog prometa i smanjenje njegovog negativnog učinka na okoliš kroz usmjeravanje prometa sa cesta na priobalnu plovidbu, željeznicu i unutarnju plovidbu.
Predstavnici Sindikata prometnika vlakova hrvatske izrazili su nezadovoljstvo predloženim rješenjem, smatrajući da je željeznica ovim prijedlogom stavljena u nepovoljan položaj u odnosu na cestovne prijevoznike, te da željeznicu treba osposobiti kako bi bila ravnopravna sa konkurencijom. U raspravi je konstatirano da ovaj prijedlog ide u korist Hrvatskih željeznica, jer se Zakonom između ostaloga omogućava stavljanje u funkciju intermodalne infrastrukture, terminal Spačva i niskopodne vagone za prijevoz kamiona, koji nisu dovoljno iskorišteni. Istaknuto je da će se ovim Zakonom, uz donošenje Strategije stvoriti uvjeti za daljnje poticanje i razvoja kombiniranog prijevoza.
Nakon provedene rasprave Odbor za pomorstvo, promet i veze Hrvatskoga sabora večinom glasova (4 ”za” i 3 ”suzdržan”) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru da donese
ZAKON O KOMBINIRANOM PROMETU
u tekstu u kojem ga je predložila Vlada Republike Hrvatske.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Živka Nenadića člana Odbora.
p.o. PREDSJEDNIKA ODBORA
Živko Nenadić, član Odbora