Odbor za pomorstvo, promet i veze

Izvješće Odbora za pomorstvo, promet i veze o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z. br. 393

Odbor za pomorstvo, promet i veze Hrvatskoga sabora, na 31. sjednici održanoj 08. srpnja 2009. godine, raspravio je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o                         linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, hitni postupak, prvo i drugo čitanje P.Z. br. 393, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom Klasa: 342-01/09-01/01, Urbroj: 5030116-09-2 od 26. lipnja 2009. godine.
    
Odbor je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, raspravio kao matično radno tijelo, sukladno odredbi članka 89. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
     
Uvodno izlaganje dao je predstavnik predlagatelja koji je kazao da se ovim Prijedlogom zakona predlaže usklađivanje sa Zakonom o koncesijma, donesenim u 2008. godini. Budući se na postupak davanja koncesije od 01. siječnja 2009. primjenjuje Zakon o koncesijama nužno je bilo iz Zakona brisati sve odredbe koje su suprotne Zakonu o koncesijama, te na taj način stvoriti pretpostavke za davanje novih koncesija na linijama koje još nisu koncesionirane. Istaknuo je da su ovim Prijedlogom ujedno uređena i pitanja za koja se u dvogodišnjoj primjeni Zakona uočilo da nisu u cijelosti uređena ili da ih treba propisati na drugačiji ili jasniji način. Tu je posebno ukazao da je cjelovito uređeno pitanje izvanrednih okolnosti u obavljanju prijevoza u slučaju izvanrednih okolnosti, te otvorena mogućnost zamjene broda za vrijeme trajanja koncesije, kada zato postoje opravdani razlozi.

U raspravi je ocijenjeno da se ovim Zakonom pruža jednaka mogućnost Jadroliniji kao najjačem brodaru koji prevozi cca 90% ukupnog broja putnika i vozila, kao i budućim privatnim brodarima. Zakon jasno razrađuje kriterije gdje se osim financijskih efekata valoriziraju i veličina broda, komfor broda, godina izgradnje, dakle veči standard. Istaknuto je da trajanje koncesije poštuje ulogu domaćeg javnog brodara, ali i daje mogućnost da se budući koncesionari bolje pripreme za tržišnu utakmicu, čime  se povećava sigurnost i osigurava nedolazak podstandardiziranih brodara. Na poseban upit da li se vodi briga o očuvanju okoliša, odnosno da se ne koriste neprihvatljivi brodovi predstavnik predlagatelja je kazao da su takvi brodovi kod nas isključeni iz prometa, te da su u tom smislu propisani u Hrvatskom registru brodova minimalni uvjeti.

Nakon provedene rasprave, Odbor za pomorstvo, promet i veze Hrvatskoga sabora jednoglasno je odlučio predložiti Hrvatskom saboru da donese

ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O LINIJSKOM I POVREMENOM OBALNOM POMORSKOM PROMETU

u tekstu u kojem ga je predložila Vlada Republike Hrvatske.

Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Slavka Linića, predsjednika Odbora, odnosno u slučaju njegove spriječenosti Stipu Gabrića, potpredsjednika Odbora ili Živka Nenadića, člana Odbora.

 

       PREDSJEDNIK ODBORA
                                                                                               Slavko Linić