Odbor za pomorstvo, promet i infrastrukturu Hrvatskoga sabora, na 34. sjednici održanoj 13. svibnja 2014. godine, raspravio je Prijedlog zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 03. travnja 2014. godine. Odbor je Konačni prijedlog zakona raspravio kao matično radno tijelo, sukladno članku 103. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja naglasio je da se ovim zakonskim prijedlogom vrši usklađivanje s Direktivom Europskog parlamenta i Vijeća 2012/34/EU od 21.11.2012. o osnivanju jedinstvenog europskog željezničkog prostora u dijelu kojim se uređuje regulacija tržišta željezničkih usluga, kao i usklađivanje sa odredbama novog Zakona o željeznici, radi provedbe Uredbe EZ br. 1371/2007, o pravima i obavezama putnika u željezničkom prijevozu. Usklađivanja su potrebna radi brže prilagodbe i osiguranja uvjeta funkcioniranja hrvatskog željezničkog sustava s uvjetima u Europskoj Uniji te radi očekivanog povećanja broja domaćih i stranih operatera na željezničkom tržištu. Radi pripajanja Agencije za regulaciju tržišta željezničkih usluga (ARTZU) Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM), predlaže se da se ovaj Zakon donese istovremeno kada i izmjene i dopune Zakona o elektroničkim komunikacijama kojim se predlaže ustrojavanje jedinstvenog regulatornog nacionalnog tijela za tržišta elektroničkih komunikacija, poštanskih i željezničkih usluga.
U raspravi većina članova Odbora podržala je predloženi Zakon. Na upit člana Odbora o razlozima i svrsishodnosti udruživanja različitih agencija u jedinstveno regulatorno nacionalno tijelo, predstavnik predlagatelja pojasnio je da je u državama Europske unije uobičajeno udruživanje agencija radi racionalnijeg poslovanja. Nadalje, u raspravi je istaknuto da se Odboru trebalo dostaviti detaljnije financijsko izvješće učinka spajanja agencija, a ne samo informacija o procjeni uštede u državnom proračunu od 3,5 milijuna kuna godišnje. S tim u vezi, napomenuto je da će dosadašnji zaposlenici ARTZU-a nastaviti sa radom u HAKOM-u tako da više neće biti dodatnih troškova plaćanja najma nekog drugog prostora. Dobrim je ocijenjeno što će se predloženim Zakonom stvoriti pravni okvir za omogućavanje ostvarenja svih funkcija regulatornog tijela u području željezničkih usluga na efikasniji način, uz dodatno pojačana prava putnika u željezničkom prijevozu.
Nakon provedene raprave, Odbor za pomorstvo, promet i infrastrukturu Hrvatskoga sabora većinom glasova (5 ”za”, 2 ”protiv”) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru da donese
ZAKON O REGULACIJI TRŽIŠTA ŽELJEZNIČKIH USLUGA
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Nadu Turina - Đurić, predsjednicu Odbora, odnosno u slučaju njezine spriječenosti Antu Kulušića, potpredsjednika Odbora.
PREDSJEDNICA ODBORA
Nada Turina – Đurić