Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora na 3. sjednici održanoj 23. travnja 2008. godine, razmotrio je Prijedlog zakona o sigurnosti prometa na cestama, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 4. travnja 2008. godine.
Odbor je u smislu članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora o predmetnom aktu raspravljao u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela.
U uvodnog izlaganja predstavnik predlagatelja obrazložio je osnovne odrednice Konačnog prijedloga zakona o sigurnosti prometa na cestama, pri čemu je istaknuto da se Konačnim prijedlogom ovoga Zakona vrši usklađivanje hrvatskog zakonodavstva na ovom pravnom području s zakonodavstvom Europske unije, te usklađivanje ovoga Zakona s odredbama novog Prekršajnog zakona koji je stupio na snagu 1. siječnja 2008. godine.
Nakon uvodnog obrazloženje predstavnika predlagatelja, većina članova Odbora u raspravi je podržala rješenja predložena Konačnim prijedlogom zakona o sigurnosti prometa na cestama, u tekstu kako ga je predložila Vlada Republike Hrvatske.
U raspravi je iznijeto mišljenje prema kojem bi definicije određenih pojmova iz članka 2. Konačnog prijedloga ovoga Zakona, trebalo uskladiti sa sadržajem značenja tih pojmova utvrđenih Zakonom o javnim cestama (primjerice, za definiciju pojma „javna cesta“).
U odnosu na rješenja predložena člankom 5. Konačnog prijedloga ovoga Zakona iznijeto je mišljenje prema kojem bi trebalo precizno definirati koje poslove uređenja prometa na svom području, uz suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, obavljaju jedinice lokalne samouprave, a koje jedinice područne (regionalne) samouprave.
Naime, iz sadržaja predloženih odredaba članka 5. ovoga Zakona, nije razvidno, primjerice, tko će odrediti ograničenje brzine kretanja vozila na državnoj cesti u gradu.
Pored toga, ukazano je da bi za uređivanje pitanja prometa na području jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, trebalo razmotriti i pitanje nadležnosti trgovačkog društva Hrvatske ceste d.o.o. kao i Županijskih uprava za ceste.
Članovi Odbora suglasni su u ocjeni da bi rješenje predloženo člankom 5. stavkom 7. ovoga Zakona trebalo izmijeniti, na način da se utvrdi da su jedinice lokalne samouprave dužne, ukoliko se za to ukaže potreba, organizirati školske prometne jedinice i prometne jedinice mladeži, uz suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, a ne na prijedlog toga ministarstva.
U odnosu na rješenja predložena člankom 161. Konačnog prijedloga ovoga Zakona, iznijeto je mišljenje prema kojem bi trebalo preciznije definirati što se podrazumijeva pod posebnim sjedalima za svaku osobu na biciklu na kojima vozač bicikla stariji od 18 godina može prevoziti osobe starije od osam godina, kao i što se podrazumijeva pod posebnim sjedalom na kojem se na biciklu može prevoziti dijete do osam godina starosti. Također, s tim u svezi ukazano je da bi obuhvat odredaba članka 161. ovoga Zakona trebalo proširiti i na uređivanje pitanja reguliranje prometa bicikla s prikolicom.
Prema mišljenju dijela članova Odbora, Zakon o sigurnosti prometa na cestama trebalo bi donijeti u redovnom postupku.
Nakon provedene rasprave Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskome saboru predložiti donošenje
Z AKONA O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je gospodin Zvonimir Mršić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Zvonimir Mršić