Odbor za financije i državni proračun

Izvješće Odbora za financije i državni proračun s rasprave o Godišnjem izvješću Financijske agencije za 2012. godinu

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravio je, na 62. sjednici održanoj 26. veljače 2014. godine, Godišnje izvješće Financijske agencije za 2012. godinu koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora, sukladno odredbi članka 21. Zakona o Financijskoj agenciji, dostavio Nadzorni odbor Financijske agencije, aktom od 8. siječnja 2014. godine.

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora, na temelju svoje nadležnosti iz članka 73. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao je o predmetnom Izvještaju kao matično radno tijelo. 

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspolagao je i sa pisanim mišljenjem Vlade Republike Hrvatske koja nema primjedbi na Godišnje izvješće Financijske agencije za 2012. godinu.

U uvodnom izlaganju predsjednica Uprave Financijske agencije istaknula je, osim ostalog, najznačajnije poslovne događaje koji su obilježili poslovanje Financijske agencije u 2012. godini a vezani su za ključne segmente poslovanja, prije svega u dijelu usluga za financijsku industriju i korporativne klijente i usluge za javni sektor, ali i u dijelu vezanom za informatiku i informatičku podršku poslovanju. Financijska agencija je u 2012. godini ostvarila prihode u iznosu 777.767.444,00 kuna dok ukupno ostvareni rashodi iznose 708.745.932,00 kuna. U usporedbi s ostvarenjem u prethodnoj godini prihodi su manji za 5%, a rashodi za 7%. Ostvarena bruto dobit u 2012. godini iznosi 69.021.513,00 kuna što je za 29% više od ostvarene bruto dobiti u 2011. godini, a za 11% manje od ostvarene bruto dobiti u 2010. godini.

U raspravi na Odboru iznijeta su sljedeća stajališta:

-     U raspravi je postavljeno nekoliko pitanja predsjednici Uprave Financijske agencije i to  vezano za; servere ministarstva financija, naime da li Financijska agencija ima neki plan i kako je riješila pitanje kontinuiteta  održavanja servera ministarstva financija na kojima se odvija rad Državne riznice? Zatim koja je uloga Financijske agencije u postupcima predstečajne nagodbe, te mišljenje kako to funkcionira sa aspekta Financijske agencije? Zatim je postavljeno pitanje u vezi Centralnog obračuna plaća, zašto taj projekt već nije završen, te kada se planira njegovo provođenje u cijelosti? Predsjednica Uprave Financijske agencije odgovorila je na postavljena pitanja i istaknula je, osim ostalog, da je Financijska agencija sa Ministarstvom financija sklopila ugovor kojim je preuzeta obveza servisiranja svih poslova Državne riznice. U vezi posla predstečajne nagodbe istaknula je da je Financijska agencija u tom poslu klasičan primjer „provajdera“, odnosno administratora budući u njenom prostoru rade nagodbena vijeća. Financijska agencija ima u pravilu dva djelatnika u nagodbenom vijeću, dok su predsjednici nagodbenog vijeća stručnjaci iz Ministarstva financija, iz Porezne uprave i iz Carinske uprave. Sklopljen je ugovor sa Ministarstvom financija da će Financijska agencija postupno preuzimati, nakon dodatne izobrazbe (polaganje pravosudnog ispita) određenog broja zaposlenika, i mjesta predsjednika nagodbenih vijeća. Dakle kompletna administracija, logistika te odvijanje ročišta je u ingerenciji Financijske agencije. U vezi Centralnog obračuna plaća istaknula je da je u tom poslu Financijska agencija također u ulozi izvršioca. Naime, da je na vrijeme donijeta Uredba o centralnom obračunu plaća kojom bi se propisali osnovni gabariti tada bi taj posao bio puno ranije završen. Naime, ako se napravi softver na bilo kojoj platformi, koji obračunava plaće po zadanim gabaritima za 10 000 ljudi tada on može sigurno raditi i za puno veći broj ljudi naravno uz implementaciju specifičnosti po pojedinim resorima. Prema terminskom planu Financijske agencije, koji treba biti usvojen, cijeli posao Centralnog obračuna plaća trebao bi se završiti do 30. rujna 2014. godine.
 
-Izraženo je zadovoljstvo činjenicom da je okončana tranzicijska strategija upravo sa 2012. godinom i da je sada nastupio period pozitivnog poslovanja Financijske agencije. U međuvremenu je usvojena i nova Strategija i sanirano je poslovanje Fininog Gotovinskog centra. Međutim, iznijeto je mišljenje da bi u narednom periodu trebalo posvetiti više pažnje, u financijskom smislu, boljem opremanju mreže Fininih podružnica. Posebno treba voditi računa i o kadrovskom jačanju podružnica jer je u njima zaposlena prosječno starija populacija niže kvalifikacijske spreme.

- Istaknuto je da je Poslovna suradnja Financijske agencije i bankarskog sektora izvrsna. Naime, Financijska agencija je konačno prepoznala da je ona jedna od firmi na tržištu te da se ulaskom u Europsku uniju platni promet može obavljati i negdje drugdje te da je zato formirala cijene svojih usluga na razini konkurentnih cijena u Europskoj uniji. Posljedica takvog ponašanja Financijske agencije je nešto manji promet ali Financijska agencija je zadržala tržište i kliring u zemlji.

Nakon provedene rasprave Odbor za financije i državni proračun odlučio je, većinom glasova (  9 glasova „za“  i   1 glas „suzdržan“) predložiti Hrvatskome saboru sljedeći

                    Z A K LJ U Č A K 
1. Prihvaća se Godišnje izvješće Financijske agencije za 2012. godinu

Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je zastupnik mr.Srđan Gjurkovi,dipl.oec., predsjednik Odbora.


         PREDSJEDNIK ODBORA
         mr.Srđan Gjurković,dipl.oec.