Odbor za financije i državni proračun

Izvješće Odbora za financije i državni proračun o Konačnom prijedlogu zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi, drugo čitanje, P. Z. E. br. 138

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravio je, na 19. sjednici održanoj 26. rujna 2012. godine, Konačni prijedlog zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 20. rujna 2012. godine.

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora, na temelju svoje nadležnosti iz članka 65. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao je o predmetnom Zakonu kao matično radno tijelo.

U uvodnom izlaganju predstavnici Vlade Republike Hrvatske istaknuli su da se Konačni prijedlog zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi razlikuje u odnosu na prvo čitanje ovoga Zakona u tome što su djelomično prihvaćeni prijedlozi Odbora za zakonodavstvo, Kluba zastupnika laburista-Stranke rada, Kluba zastupnika HDZ-a Financijske agencije, Saveza samostalnih sindikata Republike Hrvatske, Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatske udruge banaka. Predloženim se Zakonom želi osigurati vjerovnicima najpovoljnije uvjete za namirenje njihovih tražbina, kao i osiguranje uvjeta za restrukturiranje dužnika i pružanje nove prilike za nastavak poslovanja. Ukoliko to nije moguće takav subjekt se isključuje iz gospodarskog prometa u najkraćem mogućem roku, jer ako se ne može postići pravovremeni sporazum između dužnika i vjerovnika ili ne postoje uvjeti za gospodarski oporavak tada dolazi do automatskog pokretanja stečaja.

U raspravi na Odboru iznijeta su sljedeća stajališta:

Svaki pokušaj rješavanja problema nelikvidnosti treba podržati, te je izuzetno dobro što se rokovi u predstečajnoj nagodbi skraćuju. Međutim, prema iznijetom mišljenju odredbe predloženog Zakona rješavaju posljedice a ne uzroke zbog kojih su nedovoljno zaštićeni vjerovnici u svojim tražbinama.

Upozoreno je da problem bolnica koje neće biti u mogućnosti ispunjavati svoje obveze prema veledrogerijama za isporučene lijekove, prema rokovima utvrđenim ovim Zakonom.

Upitno je da li će u praksi biti dovoljan broj povjerenika predstečajne nagodbe, koji će u ime nagodbenog vijeća provoditi postupak predstečajne nagodbe. Naime, ne bi se smjelo dozvoliti da jedan povjerenik predstečajne nagodbe vodi po desetak postupaka, kao što je prije bio slučaj sa stečajnim upraviteljima, jer se tada bitno produžava postupak i kvaliteta vođenja predstečajne nagodbe.

Postavljeno je također pitanje u vezi obračuna PDV-a na iznos duga u predstečajnom postupku, da li će se obračunavati na ukupan iznos ili na usuglašeni iznos u postupku predstečajne nagodbe, koji je u pravilu uvijek niži od stvarnog duga.

Također je upozoreno da preciznije treba formulirati odredbe članka 14. stavka (4) kojima se regulira rok za ispunjenje novčane obveze, na način da se uvjetuje da je roba isporučena i da dužnik s njom raspolaže, pa da tek tada počinje teći rok ispunjenja novčane obveze po primitku računa za tu robu. (točka 1.).

Nakon provedene rasprave Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora odlučio je većinom glasova ( 6 glasova „za“ i 3 glasova „suzdržan“) predložiti Hrvatskome saboru donošenje

ZAKONA O FINANCIJSKOM POSLOVANJU I PREDSTEČAJNOJ NAGODBI

Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je zastupnik, mr.Srđan Gjurković dipl.oec., predsjednik Odbora.


PREDSJEDNIK ODBORA
mr.Srđan Gjurković dipl.oec.