Mandatno-imunitetno povjerenstvo

Izvješće Mandatno-imunitetnog povjerenstva o zahtjevu za davanje odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv mr.sc. ORSATA MILJENIĆA, zastupnika u Hrvatskom saboru

Mandatno-imunitetno povjerenstvo Hrvatskog sabora razmotrilo je na 40. sjednici, održanoj dana 11. srpnja 2018. godine, zahtjev supsidijarnog tužitelja Željka Matijevića iz Karlovca upućen predsjedniku Hrvatskog sabora za davanje odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv mr.sc. Orsata Miljenića, zastupnika u Hrvatskom saboru zbog kaznenog djela zlouporabe položaja i ovlasti iz članka 291. stavka 1. i 2. Kaznenog zakona i kaznenog djela trgovanja utjecajem iz članka 295. stavka 1. Kaznenog zakona.

Orsat Miljenić zastupnik je 9. saziva Hrvatskog sabora, te na temelju članka 76. Ustava Republike Hrvatske i članka 23. Poslovnika Hrvatskog sabora ima imunitet do prestanka zastupničkog mandata, te se bez Odluke Hrvatskog sabora protiv istoga ne može pokrenuti niti voditi kazneni postupak.

Povjerenstvo je utvrdilo da je Državno odvjetništvo, Ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta rješenjem broj: K-US-212/18 od 15. lipnja 2018. godine odbacilo kaznenu prijavu Željka Matijevića protiv mr.sc. Orsata Miljenića.
 
nakon provedene rasprave, Mandatno – imunitetno povjerenstvo na osnovu članka 116. Poslovnika Hrvatskog sabora („Narodne novine“ br.81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) većinom glasova (6 „ZA“ i 1 „PROTIV“), predlaže Hrvatskom saboru donošenje slijedeće 

 
O D L U K E

Za vrijeme trajanja zastupničkog mandata uskraćuje se odobrenje za pokretanje kaznenog postupka protiv zastupnika mr.sc. ORSATA MILJENIĆA po zahtjevu supsidijarnog tužitelja Željka Matijevića iz Karlovca zbog kaznenog djela zlouporabe položaja i ovlasti iz članka 291. stavka 1. i 2. Kaznenog zakona i kaznenog djela trgovanja utjecajem iz članka 295. stavka 1. Kaznenog zakona.


O b r a z l o ž e n j e


Dosadašnja praksa odnosno načelan stav Mandatno-imunitetnog povjerenstva je da po zahtjevu Državnog odvjetništva kao samostalnog i neovisnog pravosudnog tijela koje je dužno postupati protiv počinitelja kaznenih i drugih kažnjivih djela treba davati odobrenje za pokretanje kaznenog postupka, a isto tako i sudu koji vodi kazneni postupak, kako bi mu se omogućilo da na temelju Ustava i zakona samostalno i neovisno obavlja sudbenu vlast.

Međutim, u slučajevima privatnih tužitelja (atu se uglavnom radi o kaznenim djelima klevete i uvrede) kao i u slučajevima kada oštećenik kao supsidijarni tužitelj stupa na mjesto državnog odvjetnika jer je državni odvjetnik ustanovio da nema osnova za pokretanje ili vođenje kaznenog postupak, Povjerenstvo je zauzelo stav da će Hrvatskom saboru predlagati uskraćivanje odobrenja. Naime, stav je Povjerenstva da je institut imunitetnog prava utvrđen u cilju zaštite digniteta zastupničke dužnosti, a ne u cilju zaštite zastupnika kao pojedinca, a vođenje kaznenog postupka, kao i sve radnje koje bi se u svezi s time morale poduzeti, moglo bi onemogućiti zastupnika u obnašanju njegove redovne zastupničke dužnosti te time utjecati i na rad Hrvatskog sabora.

Kazneni postupak može se pokrenuti i voditi nakon isteka zastupničkog mandata, s obzirom da zastara ne teče dok postoje opravdani razlozi zbog kojih se postupak ne može provesti.

Za svog izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora Mandatno-imunitetno povjerenstvo  odredilo je Žarka Tušeka, predsjednika Povjerenstva.


P R E D S J E D N I K
Žarko Tušek