Posjet izaslanstva Odbora za obrazovanje, znanost, kulturu, ljudska prava i peticije Senata Parlamenta Republike Češke Hrvatskome saboru

Zagreb – Predsjednica Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Vesna Bedeković s članovima Odbora, sastala se u utorak s izaslanstvom Odbora za obrazovanje, znanost, kulturu, ljudska prava i peticije Senata (Gornji dom) Parlamenta Republike Češke, na čelu s potpredsjednikom tog Odbora Zdeněkom Berkom. 

Na sastanku se razgovaralo o svim temama koje pokrivaju Odbori obaju parlamenata s naglaskom na konkretnu razmjenu iskustava iz područja odgoja i obrazovanja.

Nakon kratkog predstavljanja rada Odbora kojem je na čelu, Bedeković je govorila o zakonskim okvirima iz područja obrazovanja i kulture te njihovim izmjenama i dopunama koje su u tijeku i koje predstoje u idućem razdoblju. Naglasila je kako se od ove školske godine hrvatski obrazovni sustav nalazi u fazi provedbe eksperimentalnog programa nazvanog "Škola za život". 

U smislu reformiranja odgojno-obrazovnog sustava u osnovnim i srednjim školama Bedeković je istaknula kako je poseban fokus na osiguranju kvalitete visokoškolskog obrazovanja. – Treba se usredotočiti na kvalitetan sustav visokoškolskog obrazovanja kako bi on pronašao sve mjesto na europskoj razini te kako bi posao što konkurentniji, zaključila je Bedeković. 

Potpredsjednik Odbora za obrazovanje, znanost, kulturu, ljudska prava i peticije Berka govorio je o organizaciji posla Odbora, zakonskim rješenjima koja su na snazi u području odgoja, obrazovanja i kulture u Češkoj, a najveći interes pokazao je upravo za zakonsko uređenje područja osiguranja kvalitete u znanosti i visokoškolskom obrazovanju. 

Berka je također naglasio pozitivan primjer hrvatskog modela školovanja pripadnika nacionalnih manjina spomenuvši kako su posjetili hrvatske škole u kojima se nastava odvija na češkom jeziku. Bedeković je u tom kontekstu predstavila tri osnovna modela školovanja naglasivši kako pojedini model ovisi o broju pripadnika pojedine nacionalne manjine. 

– U Hrvatskoj imamo 22 manjinske zajednice, a njih 16 je uključeno u sustav odgoja i obrazovanja na manjinskim jezicima, rekla je Bedeković, te dodala kako su prava i slobode pripadnicima nacionalnih manjina zajamčena ustavnim zakonom, a kako je školovanje regulirano i posebnim zakonom koji regulira područje odgoja i obrazovanja na jeziku i pismu nacionalnih manjina.

Na sastanku je bilo riječi i o trendovima i sustavima praćenja kvalitete znanja koja učenici stječu, kako nacionalnim, tako i međunarodnim, sve većem opadanju interesa i motivacije učenika za upisivanjem u strukovna zanimanja te položaju privatnih i državnih institucija koje se bave odgojem i obrazovanjem. 
 

Autor: Služba za medije