Zagreb – Stalni i vanjski članovi Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora, predsjednica Odbora Vesna Bedeković te članovi Mirando Mrsić, Branimir Bunjac, Stjepan Čuraj, Valter Boljunčić, Neven Budak i Zvonimir Peranić održali su u utorak sastanak s izaslanstvom Odbora za prosvjetu, nauku, kulturu i sport Skupštine Crne Gore koje boravi u službenom posjetu Hrvatskoj.
Razmjena iskustva i mišljenja vezanih uz organizaciju i način rada dvaju odbora, uz tekuće ili predstojeće reforme obrazovnog sustava u Hrvatskoj i Crnoj Gori te hrvatska iskustva u prilagodbi zakonodavstva vezanog uz obrazovanje i znanost u procesu pristupanja Europskoj uniji, bile su središnje teme razgovora dvaju izaslanstava.
Predsjednica Odbora Vesna Bedeković objasnila je način i djelokrug rada, kao i ingerencije saborskog Odbora, posebno istaknuvši ulogu Odbora, njezinih stalnih i vanjskih članova u donošenju izmjena i dopuna zakonskih rješenja vezanih uz obrazovanje, znanost i kulturu. Govorilo se i o važnosti tematskih sjednica kojima se za određene teme i probleme što više pokušava senzibilizirati javnost, kao i segmentu rada Odbora koji se odnosi na analizu izvješća kulturnih, obrazovnih i znanstvenih institucija.
Crnogorsku stranu je posebno zanimao doprinos vanjskih suradnika Odbora, budući da takva praksa u crnogorskoj Skupštini ne postoji te tijek aktualne reforme tj. primjene nove strategije obrazovanja o čemu su ih članovi saborskoga Odbora detaljno izvijestili. – Strategija obrazovanja se u 21. stoljeću mora stalno prilagođavati novim društvenim izazovima, a sustav obrazovanja mora sam sebe osposobiti da može ići u korak s promjenama, kazala je Bedeković.
Zastupnici crnogorske Skupštine upoznali su hrvatske kolege s praksom radnih tijela Skupštine koja se ne primjenjuju u Hrvatskom saboru, a to je održavanje tematskih sjednica odbora izvan parlamenta, što se prema njihovim riječima pokazalo iznimno korisnim, te održavanje konzultativnih saslušanja na koja se pozivaju stručnjaci za određena područja te kontrolna saslušanja za utvrđivanje odgovornosti određenih institucija. Također su napomenuli kako radna tijela Skupštine mogu biti podnositelji zakonskog rješenja.
Razgovaralo se i o problemu neusklađenosti obrazovnih sustava u obje zemlje s potrebama tržišta rada, velikom broju deficitarnih zanimanja, pri čemu je hrvatski model tj. eksperimentalni program "Škola za život", istaknut kao jedno od mogućih načina rješavanja ovoga problema.
Crnogorsko izaslanstvo sastalo se i s članovima Hrvatsko-crnogorske skupine prijateljstva.