Tema sjednice je: "Popis stanovništva 2021."
Nakon sjednice (očekivano vrijeme završetka je 15:00 sati) predsjednik Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Ivan Penava dat će izjavu za medije ispred Bašćanske ploče.
Popis stanovništva, kućanstava i stanova u Republici Hrvatskoj 2021. najsloženije je i najopsežnije statističko istraživanje s obzirom na brojnost obuhvaćenih jedinica, a podaci koji se prikupljaju Popisom važni su za provedbu raznih gospodarskih, socijalnih, razvojnih i drugih politika te znanstvenih istraživanja.
U pripremi Popisa primjenjuju su Preporuke Konferencije europskih statističara za popise stanovništva i stanova 2020., Uredba Parlamenta i Vijeća iz 2008. godine o popisu stanovništva i stanova – koncept uobičajenog mjesta stanovanja, koji se primjenjivao u popisima 2001. i 2011. godine te dodatne uredbe Europske komisije. Uredbama se utvrđuju zajednička pravila u prikupljanju podataka o stanovništvu i stanovima na području Europske unije te se propisuju definicije i klasifikacije koje su države članice obvezne primjenjivati u svojim popisima kako bi podaci dobiveni bili međunarodno usporedivi.
Cilj Popisa je utvrditi podatke o broju i prostornom rasporedu stanovništva te njegovim osnovnim demografskim, obrazovnim, migracijskim, ekonomskim i drugim obilježjima, kao i obilježjima kućanstava i stanova. Popis se provodi prema stanju na dan 31. ožujka 2021. godine u 24 sata što se smatra referentnim trenutkom Popisa. Razdoblje trajanja popisa bit će od 1. travnja 2021. godine do 7. svibnja 2021. godine. Popis će se provoditi u dvije faze i na dva načina, a građani će sami moći izabrati način popisivanja. U prvoj fazi od 1. do 10. travnja 2021. godine osobe će samostalno moći ispuniti upitnik u elektroničkom obliku koji će biti dostupan kroz sustav e-Građani, a u razdoblju od 16. travnja do 7. svibnja 2021. godine popisivači će na terenu popisivati one koji se nisu samostalno upisali putem osobnog intervjua.
Najvažnija novost Popisa 2021. je novi način prikupljanja podataka putem sustava e-Građani i korištenje računala pri unosu podataka popisivača na terenu što će poboljšati i modernizirati proces te unaprijediti točnost i kvalitetu prikupljenih podataka te poboljšati učinkovitost i obradu podataka.
U radu sjednice Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu, uz članove Odbora i saborske zastupnike, sudjelovat će predstavnici Ministarstva pravosuđa i uprave, Državnog zavoda za statistiku, predstavnici Udruge općina i Udruge gradova, predstavnici akademske zajednice, demografi i ostali.
Napomena:
U svrhu osiguravanja odgovarajućih uvjeta rada i ograničen broj sudionika u dvorani, u skladu s epidemiološkim mjerama, predstavnici medija moći će poslikati i snimiti početak sjednice, a sjednicu pratiti putem prijenosa uživo na YouTube kanalu Internetske televizije Hrvatskoga sabora na poveznici https://youtu.be/vcN7U36hpJw.