Zagreb - Predsjednik Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu, dr. sc. Petar Selem primio je u radni posjet Izaslanstvo Misije Svjetske banke predvođeno g. Pasiem Sahlbergom.
Područje djelovanja Misije su projekti reforme obrazovanja, a cilj posjeta je analiza postojećeg školskog sustava u Republici Hrvatskoj i njegova razvojna strategija te identifikacija područja moguće suradnje za buduću potporu određenim projektima. Svjetska banka želi potpomoći vladine programe i projekte, a pomoć se sastoji u financijskim sredstvima ili u formuliranju projekata, odnosno u nalaženju najboljih modaliteta projekata. Pomoć se daje za ciljane, konkretne vladine projekte, i to putem donacija ili posudbe. U svakom slučaju Vlada i ministarstvo su oni koji trebaju definirati cilj. Misija snima kvalitetu zatečenog obrazovnog sustava u zemlji i potom djeluje, u dogovoru s državnim institucijama.
Izaslanstvo je zanimalo koji su prioriteti hrvatske obrazovne politike i sustava, te koji su problemi i potrebe edukativne naravi.
Dr. Selem istaknuo je da Hrvatskoj predstoji obrazovna reforma, za kojom se osjeća potreba već dulje vrijeme te da je pomoć Svjetske banke dobrodošla. Ovaj saziv Sabora i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa učinit će u tom smislu sve potrebne radnje, kako bi se hrvatski obrazovni sustav približio i bio usuglašen s onim država Europske Unije. Reforma obrazovanja treba nadići uske stranačke interese i koncepte, ali je itekako značajno provesti široku javnu raspravu, te konzultirati stručnjake, kako bi se došlo do najkvalitetnijih rješenja. Selem je istaknuo da i rasprave saborskog Odbora na ovu temu nadilaze parlamentarnu razinu i kreću prema onoj široj kulturološkoj.
G. Sahlberg naglasio je da se tako važne odluke obrazovne reforme ne mogu donositi u kabinetima, bez rasprave u javnosti i konzultacije stručnjaka, te da se hrvatsko školstvo ne može integrirati u europsko bez velikog promišljenja i uvažavanja različitih mišljenja.
Dr. Selem izvijestio je goste i o konceptu budućeg Nacionalnog ispitnog centra koji bi bio povezan sa međunarodnim sustavima za priznavanje školskih kvalifikacija.