Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora na 16. sjednici održanoj 21. travnja 2017. godine raspravio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnim službenicima, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 13. travnja 2017. godine.
Odbor je Prijedlog zakona raspravio na temelju svoje nadležnosti iz članka 60. Poslovnika Hrvatskoga sabora kao matično radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja istaknuo je kako se razlozi donošenja ovoga Zakona temelje se na reformskoj mjeri Vlade Republike Hrvatske o potrebi maksimalnog ubrzanja raspisivanja natječaja za povlačenje sredstava Europske unije, a što iziskuje i potrebu žurnog propisivanja bržeg i jednostavnijeg postupka zapošljavanja na poslovima upravljanja i kontrole korištenja ESI fondova. Navedeno je u cilju jačanja administrativnih kapaciteta u sustavu upravljanja europskim strukturnim i investicijskim fondovima u Republici Hrvatskoj te ishođenja dozvola za rad sustava za upravljanje programima i provedbu fondova Europske unije.
Tijekom rasprave istaknuto je mišljenje kako je potrebno preispitati odredbu članka 17. Prijedloga u odnosu na prestanak državne službe po sili zakona kada je službenik osuđen na kaznu zatvora ili kaznu dugotrajnog zatvora ili djelomičnu uvjetnu osudu za kazneno djelo za koje se kazneni postupak vodi po službenoj dužnosti, posebno imajući u vidu okolnost da službenik može biti osuđen na navedene kazne i kada se postupak vodi po prijedlogu. Također, predloženo je u članku 17. stavku 2. brisati riječi: „ili rad za opće dobro“, odnosno tekst uskladiti s odredbama Kaznenog zakona.
Osim toga, istaknuto je kako je potrebno dodatno pojasniti odredbe članka 2. Prijedloga kojim se mijenja članak 41. u odnosu na provedbu natječaja, odnosno testiranja za one osobe koji se u državnu službu primaju na određeno vrijeme, odnosno kod popunjavanja radnog mjesta koje je ostalo upražnjeno odlaskom službenika iz državnog tijela tijekom tekuće kalendarske godine. Pojašnjeno je „...kako se natječaj provodi uvijek, ali kako tijela koja primaju takve službenike nisu obvezna provoditi testiranje...“. Također napomenuto je kako je u pripremi Uredba o provedbi natječajnog postupka kojom će detaljnije biti objašnjene obveze u pogledu provođenja natječaja i testiranja.
Istaknuta je primjedba na članak 7. Prijedloga u dijelu koji se odnosi na propisani način dostave rješenja o prijemu u državnu službu (javna objava na web stranici državnog tijela koje je raspisalo javni natječaj). Navedeno je kako se takvim načinom dostave u neravnopravan položaj (pristup i dostupnost interneta) stavlja kandidate koji su pristupili testiranju. Pojašnjeno je kako se i pozivi na testiranje, odnosno objava javnog natječaja, također objavljuju isključivo putem web stranica tijela koje ih provodi te kako dostupnost interneta nije zapreka za propisivanje ovakvog rješenja dostave.
Odbor jednoglasno (8 glasova „ZA“), podupire donošenje ovoga Zakona.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio zastupnika prof. dr. sc. Roberta Podolnjaka, predsjednika Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
prof. dr. sc. Robert Podolnjak