Predsjednik Povjerenstva za analizu rješenja o razdvajanju mirovina g. Franko Vidović upoznao je nazočne s radom Povjerenstva, koje je osnovano na temelju zaključka Odbora za ratne veterane s 23. sjednice, te zaključcima koje je ono donijelo, a koji su kako slijedi:
1. Povjerenstvo je tijekom svog rada, nakon uvida u različite vrste i primjere rješenja, utvrdilo da postupak razdvajanja mirovine i rješenja o razdvajanju mirovina neće utjecati na ukupnu svotu mirovine, tj. da će ona ostati nepromijenjena.
2. Povjerenstvo zahtijeva da se izričaji u rješenjima usklade sa zakonskim izričajem, tj. da se korisniku invalidske mirovine (bilo da je ona priznata prema ZOMO-u ili prema ZOPHBDR-u) obvezno u izričaju o statusu navede da se rješenje donosi "hrvatskom branitelju iz Domovinskog rata", korisniku invalidske ili starosne mirovine.
U slučajevima obiteljskih mirovina, Povjerenstvo također zahtijeva da se u rješenjima koriste važeći zakonski izričaji, tj. da se rješenje o obiteljskoj mirovini priznatoj prema ZOPHBDR-u donosi "udovici/djetetu/roditelju smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata", a u rješenju o obiteljskoj mirovini priznatoj prema ZOMO-u da se koristi izričaj "udovici/djetetu/roditelju umrlog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata".
3. Povjerenstvo je tijekom svog rada utvrdilo da se donošenjem rješenja o razdvajanju mirovina neće smanjiti kreditna sposobnost korisnika mirovina.
4. Članovi Povjerenstva koji predstavljaju braniteljsku populaciju predlažu razmatranje mogućnosti usklađivanja ovih mirovina u potpunosti na jednak način na koji se usklađuju mirovine ostvarene prema općem propisu.
5. Povjerenstvo predlaže da u sadašnjem sastavu i dalje nastave pasivno raditi te mogu, ako bude potrebno, ponovno održavati sjednice.
U raspravi koja je uslijedila predstavnik HZMO-a g. Neven Spetić detaljnije se osvrnuo na odabrane tehnike i metode u radu Povjerenstva te na odabir karakterističnih primjera kojima je bila obuhvaćena cijela populacija od otprilike 105 tisuća korisnika ( 30 tisuća prema općem zakonu te 75 tisuća prema posebnom zakonu, odnosno Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji). Iz svake odabrane kategorije uzelo se desetak rješenja čijom se analizom utvrdila točnost provedbe Zakona. Također je naglasio potrebu transparentnog vođenja državnih financija, a što je bio i zahtjev Europske unije, na način da se zna točan izvor financiranja mirovina (doprinos ili proračun), a što je ovim razdvajanjem postignuto. Nazočni predstavnici braniteljskih i stradalničkih udruga izrazili su bojazan o neravnomjernom smanjivanju mirovina određenom prema posebnom propisu kod eventualnog budućeg smanjivanja mirovina koje će najviše pogoditi branitelje koji su mladi dragovoljno išli u rat i koji imaju malo radnog staža te u nepredvidivo ponašanje banaka kod odobravanja kredita, a znajući za rješenja o razdvajanju mirovina.
Nakon provedene rasprave Odbor je jednoglasno ( 7 glasova za) donio sljedeće
z a k lj u č k e
1. Prihvaćaju se zaključci Povjerenstva za analizu rješenja o razdvajanju mirovina od 17. lipnja 2015. godine,
Mogućnost usklađivanja ovih mirovina na jednak način kako se usklađuju i mirovine ostvarene prema općem propisu (točka 4. zaključaka Povjerenstva) treba ugraditi u Nacrt prijedloga zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji