1. Odbor za zakonodavstvo Hrvatskoga sabora na 73. sjednici održanoj 23. listopada 2018., raspravljao je o Prijedlogu zakona o Državnom inspektoratu, P.Z. br. 459, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 17. listopada 2018.
2. Odbor za zakonodavstvo većinom glasova (7 glasova „za“, 1 glas „suzdržan“ i 1 glas „protiv“) podupire donošenje ovoga Zakona.
3. Na tekst Prijedloga Odbor ističe kako je potrebno izričaj pojedinih odredaba doraditi u pravnom i nomotehničkom smislu, a osobito:
- članak 6. – u stavku 10. nazive ministarstava je potrebno općenito navoditi (prema nadležnostima) zbog eventualnih budućih promjena njihova naziva (isto u članku 132. stavku 2.)
- članak 29. – u stavku 2. potrebno je naznačiti kako navedenu materiju Vlada Republike Hrvatske uređuje uredbom
- članak 30. – u stavku 8. suvišne su riječi: „iz stavka 1.“
- članak 32. – u stavku 1. potrebno je istaknuti „u skladu s uredbom“, a ne „s odredbama“ članka 29. ovoga Zakona
- članak 33. - u stavcima 1. i 2. nije navedeno o kojim se najsloženijim poslovima radi (jesu li to inspekcijski poslovi, kako je to naznačeno dalje u tekstu za pojedine vrste inspektora)
- članak 35. i 49. – potrebno je preispitati trebaju li sanitarni i građevinski inspektori imati istaknute rezultate u svom području djelovanja (kao ostali) i trebaju li građevinski inspektori imati određeno iskustvo na najsloženijim poslovima inspekcijskog nadzora
- članak 56. – u stavku 3. maloljetnik je prije punoljetnosti mogao steći potpunu ili ograničenu sposobnost na temelju posebnog propisa
- članak 57. – potrebno je doraditi odredbu stavka 3. (dovoljno je propisati kako državni službenik nije dužan čuvati identitet podnositelja predstavke... ako je tako propisano posebnim zakonom)
- članak 59. – riječi: „ako je dostupna“ su suvišne
- članak 60. – u stavku 1. potrebno je istaknuti kako je inspektor ovlašten obavljati i druge radnje u skladu s posebnim propisom (ne drugim)
- članak 69. – u stavku 1. riječi: „koji su izravno primjenjivi“ su suvišne. Potrebno je preispitati odredbu stavka 2. jer je suvišno odrediti rok ako postoji i dalje obveza donošenja navedene upravne mjere (isto u člancima 71. i 73.)
- članak 130. – u stavcima 2. i 3. radi se samo o novčanoj kazni odnosno prekršaju iz stavka 1. ovoga članka
- članak 133. – u stavku 1. nedostaje pravilnik iz članka 112. stavka 6.. Također, potrebno je odrediti rok za izmjenu i dopunu uredbe iz članka 29. stavka 6. (ako je donesena) radi usklađenja s odredbama ovoga Zakona, kao i rok za donošenje pravilnika iz članaka 6. stavka 12., članka 7. stavka 8. i članka 8. stavka 4.
- članak 135. – potrebno je naznačiti „do stupanja na snagu posebnih propisa“ (jer samo njihovo donošenje i izmjene nemaju pravni učinak)
Nadalje, Odbor ističe kako je potrebno doraditi samu strukturu zakona jer svi članci ne moraju imati naslov, ali ako ga ima jedan onda ga trebaju imati svi.
4. Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskog sabora Odbor je odredio Mariju Jelkovac, predsjednicu Odbora za zakonodavstvo.
PREDSJEDNICA
ODBORA ZA ZAKONODAVSTVO
Marija Jelkovac