Odbor za Hrvate izvan Republike Hrvatske na svojoj 28. sjednici održanoj 25. kolovoza 2010. raspravljao je o Prijedlogu izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2010. godinu i o Konačnom prijedlogu zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2010. godinu, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 24. kolovoza 2010. godine.
Odbor je o navedenim prijedlozima zakona proveo objedinjenu raspravu na temelju svoje nadležnosti kao zainteresirano radno tijelo.
Predstavnici predlagatelja su obrazložili Prijedlog izmjena i dopuna Državnog proračuna
za 2010. Ukazali su na makroekonomske pokazatelje, pad BDP-a, realno smanjenje osobne potrošnje te pad investicija. Kazali su kako se predloženim izmjenama i dopunama postižu maksimalne uštede bez izmjena zakona te da Vlada RH mjerama fiskalne politike kontinuirano provodi potrebne prilagodbe te iznalazi rješenja gospodarskih problema izazvanih krizom globalnih razmjera.
Rebalansom proračunskih stavki u ministarstvima se uštedjelo znatna sredstva ali se istodobno za neke potrebe moralo odvojiti dodatni novac, što je dovelo do povećanja ukupnih rashoda.
Izmjenama i dopunama Državnog proračuna se smanjuju: materijalni rashodi (322,3 milijuna), kapitalne investicije (201,7), naknade za bolovanja (201,0), ostale subvencije i poticaji (133,9), trajna prava (110), naknade braniteljima (50,1), sufinanciranje razvojnih projekata (81,2), razvoj sela i seoskog prostora te razne aktivnosti u poljoprivredi (74,2), subvencije brodogradnji (70), ostale pomoći (64,5), obveze po sudskim sporovima i naknade bankama (62,3), ostale isplate osiguranicima (50,3), proračunska zaliha (50), doplatak na djecu (30,1), kupovanje određenih nekretnina za račun RH te davanje zajmova domaćim fizičkim osobama (28,3), konzervatorsko-arheološka istraživanja (10, 2). Tako se izmjenama i dopunama ukupno smanjuju rashodi za 1,5 milijarde kuna.
S druge strane, izmjenama i dopunama Državnog proračuna povećavaju se rashodi za: referendum (170 milijuna), elementarne nepogode (300), dodatna sredstava izravnanja za decentralizirane funkcije (70), subvencioniranje struje i plina(65), porodiljni dopust (100), naknade za uporabu javnih cesta (35), udžbenici za djecu stradalnika Domovinskog rata (7), mirovine i naknade za isplatu mirovina (356,7), naknade za nezaposlene (386, 4), aktivna politika zapošljavanja (50), naknade za osiguranje radničkih potraživanja u slučaju stečaja poslodavca (53), poticaji u poljoprivredi (600,6), Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (108), plaće Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa (95), diplomski studij i financiranje prve godine dodiplomskog (44 milijuna). Ukupno povećanje rashoda izmjenama i dopunama državnog proračuna iznosi 2,45 milijardi kuna.
Imajući u vidu ukupne uštede i ukupna povećanja rashoda, konačni rezultat proračuna je povećanje rashoda za 898,2 milijuna kuna.
Zakon o izvršavanju Državnog proračuna prilagođen je predloženom rebalansu Proračuna.
U raspravi je iskazano zadovoljstvo što se projekti vezani za potrebe Hrvata izvan RH provode te da se, izuzev financiranja Hrvatske matice iseljenika, iste nisu mijenjale.
Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (6 „za“ i 1 glas “suzdržan“) odlučio Hrvatskom saboru predložiti donošenje
Izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2010. godinu
i Zakona o izvršavanju Državnog proračuna za 2010. godinu
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Ivan Bagarić, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
dr. Ivan Bagarić