45. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova o Prijedlogu zakona o potvrđivanju Konvencije Vijeća Europe o suzbijanju trgovanja ljudima, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P. Z. br.703
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 45. sjednici održanoj 19. lipnja 2007. godine raspravio je Prijedlog zakona o potvrđivanju Konvencije Vijeća Europe o suzbijanju trgovanja ljudima, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora, dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 5. lipnja 2007. godine.
Odbor je navedeni Konačni prijedlog zakona raspravljao sukladno čl. 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, u svojstvu zainteresiranog radnog tijela.
U uvodnome izlaganju predstavnik predlagatelja upoznao je Odbor s ciljevima ove Konvencije, a odnose se na: spriječavanje i suzbijanje trgovanja ljudima, zaštitu ljudskih prava žrtava trgovanja ljudima, pružanje zaštite i pomoći žrtvama i svjedocima uz zajamčenu ravnopravnost spolova, kao i promicanje međunarodne suradnje u suzbijanju trgovanja ljudima.
Ukazano je da je jedan od nužnih preduvjeta za uspješnu borbu protiv trgovanja ljudima stvaranje učinkovitog zakonodavnog okvira za progon počinitelja kaznenog djela trgovanja ljudima, te pružanje pomoći i promicanje prava žrtava trgovanja ljudima, a pozitivno zakonodavstvo Republike Hrvatske u cjelosti je usklađeno s odredbama ove Konvencije.
Predsjednica Odbora istaknula je da je upravo na prijedlog ovoga Odbora, još 2002. godine u Strategiju nacionalne sigurnosti Republike Hrvatske trgovina ljudima osobito ženama i djecom uvrštena među sigurnosne rizike s kojima se (sve više) susreće RH a suradnja u njezinom suzbijanju određena među prioritete.
U raspravi su svi članovi Odbora ocijenili da je trgovina ljudima iznimno važna tema za Odbor za ravnopravnost spolova, tako je Odbor raspravljao o Izmjenama i dopunama Kaznenog zakona u prvom i u drugom čitanju, napose se osvrćući na kaznena djela kojima je uređena problematika trgovanja ljudima.
Na sjednici je Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova ocijenila da je Konvencija Vijeća Europe o suzbijanju trgovanja ljudima bez sumnje dokument koji na kvalitetan način prevenira i naglašava ravnopravnost spolova, pri čemu trgovinu ljudima povezuje uz prostituciju i nasilje.
Također, pravobraniteljica je u svom izlaganja ukazala na potrebu određenih izmjena Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira, koje se odnose na reguliranje pitanja prostitucije, a koje će sama inicirati.
Odbor podržava donošenje ovoga Zakona koji će pridonijeti učinkovitijoj borbi protiv trgovine ljudima.
Nakon kratke rasprave članovi/ice Odbora jednoglasno su odlučili predložiti Hrvatskome saboru da donese Zakon o potvrđivanju Konvencije Vijeća Europe o suzbijanju trgovanja ljudima.
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednicu Odbora, Gordanu Sobol.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol
44. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi, prvo čitanje, P. Z. br. 686
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 44. sjednici održanoj 24. svibnja 2007. godine, raspravio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 9. svibnja 2007. godine.
Odbor je navedeni Prijedlog zakona raspravljao sukladno čl. 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, u svojstvu zainteresiranog radnog tijela.
Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Pravobraniteljice za djecu na navedeni akt.
U uvodnome izlaganju predstavnica predlagatelja upoznala je Odbor s glavnim izmjenama i dopunama Zakona, a koje se odnose na: jednostavniji i učinkovitiji postupak ostvarivanja prava iz socijalne skrbi,objedinjavanje postojećih 17 prava na 8 prava i pomoći, te skraćivanje i pojednostavljenje postupka za korisnike. Istaknuto je da se uvodi pravo na status roditelja njegovatelja, temeljem čega se ostvaruje naknada plaće, za roditelje koji brinu o djeci s najtežim oštećenjima.
U raspravi su podržane izmjene i dopune ovoga Zakona, napose one odredbe koje se odnose na smanjenje administriranja, odnosno pojednostavljenje postupka, te priznavanje jednom od roditelja statusa roditelja njegovatelja.
Ukazano je također, zbog brojnosti izmjena i dopuna ovoga Zakona otežano je njegovo praćenje i provedba, a predstavnica predlagatelja napomenula je da će tijekom 2008. godine biti predložen novi Zakon o socijalnoj skrbi. Iznijeto je mišljenje da bi s obzirom na utvrđeni cilj deinstitucionalizacije, valjalo povećati iznos naknade plaće koju bi dobivali na osnovu statusa roditelja – njegovatelja, a s obzirom na to da smještaj u instituciji, po djetetu, košta između 6 i 8,5 tisuća kuna. Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (6 za) i (3 suzdržana) odlučio predložiti Hrvatskome saboru da donese slijedeći zaključak1.Prihvaća se Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi,P.Z.br.686 – prvo čitanje
2.Mišljenja, primjedbe i prijedlozi iznijeti u raspravi dostavit će se predlagatelju da ih uzme u obzir prilikom izrade Konačnog prijedloga zakona.Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednicu Odbora, Gordanu Sobol.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol - ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova o Konačnom prijedlogu zakona o oružju, treće čitanje, P. Z. E. br. 522
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 44. sjednici održanoj 24. svibnja 2007. godine raspravio je Konačni prijedlog zakona o oružju, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora, dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 04.svibnja 2007. godine.
Odbor je navedeni Konačni prijedlog zakona raspravljao sukladno čl. 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, u svojstvu zainteresiranog radnog tijela. U uvodnome izlaganju predstavnik predlagatelja u kratkim crtama je obrazložio razlike između ovoga Zakona i Konačnog prijedloga zakona o oružju, o kojemu je provedena rasprava u drugom čitanju.
Tako je istaknuto, da je prihvaćen amandman Odbora koji se odnosi na obvezu ministra unutarnjih poslova da propiše način postupanja policijskih službenika prilikom traženja i prikupljanja obavijesti od građana.
Nakon kraće rasprave Odbor je većinom glasova (4 za) i ( 3 suzdržana) odlučio predložiti Hrvatskome saboru da donese Zakon o oružju.Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednicu Odbora, Gordanu Sobol.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol - ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova o zahtjevu Kluba HSS-a, u svezi izjave glasnogovornika Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva upućene zastupnici Ljubici Lalić
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 44. sjednici održanoj 24. svibnja 2007. godine, raspravio je Zahtjev Kluba HSS-a, u svezi izjave glasnogovornika Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva upućene zastupnici Ljubici Lalić, koji je predsjednici Odbora za ravnopravnost spolova dostavio Klub zastupnika HSS-a, aktom od 16.svibnja 2007. godine.
Na poziv predsjednice Odbora, sjednici je nazočio ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva , gospodin Petar Čobanković.
Na poziv predsjednice Odbora, sjednici je nazočila zastupnica, gospođa Ljubica Lalić.
Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Ureda za ravnopravnost spolova Vlade Republike Hrvatske, Klasa:050-01/07-01/16, od 23.05. 2007. godine, a kojim se traži javna isprika glasnogovornika Ministarstva zastupnici Ljubici Lalić.
U uvodnom izlaganju predstavnik Kluba upoznao je Odbor s osnovnim razlozima zbog kojih Klub zastupnika HSS traži raspravu u Odboru za ravnopravnost spolova, a povodom izjave glasnogovornika Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva upućene zastupnici Hrvatske seljačke stranke, Ljubici Lalić. Naime, po mišljenju predlagatelja za uvredljive i neprimjerene izjave glasnogovornika Ministarstva, a koje glase: „ Ljubica Lalić od svih je najmanje pozvana da komentira privatni život“, te „ Samo oni koji nemaju vlastiti privatni život komentiraju ponašanje drugih“, zahtijevaju od glasnogovornika upućivanje javne isprike zastupnici Ljubici Lalić, a od ministra poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva javnu osudu takvog ponašanja i službenu ispriku ministra.
U raspravi je ukazano da je glasnogovornik Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva izjavom „samo oni koji nemaju privatni život, komentiraju ponašanje drugih“ upućenoj saborskoj zastupnici Ljubici Lalić, povrijedio osim pravila pristojnog ponašanja, Zakon o ravnopravnosti spolova, Zakon o državnim službenicima i Etički kodeks državnih službenika.
Dio članova Odbora smatra da je izjava glasnogovornika ujedno i službeni stav ministarstva, ukoliko se ministar javno ne ispriča i distancira od te izjave. U raspravi je ukazano da tako uvredljivi javni nastupi sa visoke razine potiču primitivizam i stereotipe prema ženama kao ravnopravnim i jednakovrijednim članovima društva. Iznijeto je mišljenje po kojemu isprika nije dostatna, jer tako grubo nepoznavanje pozitivnih propisa Republike Hrvatske kao i nepristojno ponašanje potrebno je sankcionirati, a nipošto opravdavati nedostatkom političkog iskustva državnog službenika.
Neprijeporno je, po mišljenju većine članova Odbora da je izjava glasnogovornika uvredljiva i za svaku osudu, te da ta izjava nije službeni stav Ministarstva.Također, je nedvojbeno da se glasnogovornik Ministarstva javno ispričao zastupnici Ljubici Lalić za uvredljive izjave, a što je ministar, gospodin Čobanković svojim pismom upućenom Ovome Odboru, kao i osobno na sjednici Odbora potvrdio. Nadalje, gospodin Čobanković se osobno ispričao i predsjedniku Hrvatske seljačke stranke, gospodinu Friščiću za neprofesionalno i nepristojno ponašanje glasnogovornika ministarstva. Na samoj sjednici Odbora ministar je izrazio žaljenje, što se nije osobno ispričao zastupnici Ljubici Lalić , već je ispriku uputio predsjedniku HSS.
Na kraju rasprave svi članovi Odbora ocijenili su da su javni nastupi glasnogovornika neprimjereni i za svaku osudu,a na samoj sjednici Odbora ministar, gospodin Čobanković javno se ispričao zastupnici, gospođi Lalić.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol - ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova o Prijedlogu zakona o udomiteljstvu, prvo čitanje, P. Z. br. 687
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 44. sjednici održanoj 24. svibnja 2007. godine, raspravio je Prijedlog zakona o udomiteljstvu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 9. svibnja 2007. godine.
Odbor je navedeni Prijedlog zakona raspravljao sukladno čl. 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, u svojstvu zainteresiranog radnog tijela.
Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Pravobraniteljice za djecu na navedeni akt.
U uvodnome izlaganju predstavnica predlagatelja upoznala je Odbor s glavnim razlozima za donošenje ovoga Zakona, a jedan od njih je svakako kvalitetniji pristup i popularizacija udomiteljstva kao oblika skrbi izvan vlastite obitelji. Također, neravnomjerna rasprostranjenost udomiteljstva u Republici Hrvatskoj, dobna i obrazovna struktura udomiteljskih obitelji ukazuje na potrebu drugačijeg rješavanja problema pružanja usluga skrbi izvan vlastite obitelji.
U raspravi je istaknuto da je nužno poduzeti stimulativnije mjere, odnosno povećati naknade udomiteljima koji udomljuju djecu s teškoćama u razvoju kako bi se zaustavio negativan trend u udomljenju djece u udomiteljskim obiteljima.
Iznijeto je mišljenje po kojemu bi se osnivanjem Agencije za udomiteljstvo moglo rasteretiti centre za socijalnu skrb. Nadalje, kada je riječ o specijaliziranim timovima u centrima za socijalnu skrb koji bi se isključivo bavili udomiteljstvom, potrebno je i u Zakonu točno propisati i utvrditi koje su zadaće timova za udomiteljstvo.
U raspravi je ukazano da je potrebno preispitati odredbu članka 6. stavka 2. kojim se propisuje da udomitelj koji skrbi o djeci mora imati najmanje završenu srednju školu, tim više, jer se udomiteljstvom nastoji osigurati zamjenska obiteljska skrb djetetu čiji se razvoj ne može ostvariti u vlastitoj obitelji. Ne zna se kojim kriterijima se rukovodio predlagatelj i po čemu to stupanj obrazovanja određuje sposobnost nekoga da bude udomitelj? Pretpostavlja se da će specijalizirani timovi imati znanja koja će kroz predviđene edukacijske programe prenijeti na udomitelje,a udomitelje trebaju vrednovati i procijenjivati timovi, prije svega ili između ostalog i po moralnim i humanističkim načelima. Također je dvojbenim ocijenjeno predloženo rješenje po kojemu udomiteljska obitelj može skrbiti samo o jednoj vrsti korisnika skrbi, kada se ima u vidu da je udomiteljska obitelj surogat biološkoj obitelji u kojoj žive i bolesni i zdravi članovi obitelji.
Nakon rasprave Odbor je većinom glasova (4 za ), (2 protiv) i (1 suzdržan) odlučio predložiti Hrvatskome saboru da donese slijedeći zaključak
1.Prihvaća se Prijedlog zakona o udomiteljstvu, (P.Z.br.687 )- prvo čitanje
2.Mišljenja, primjedbe i prijedlozi iznijeti u raspravi dostavit će se predlagatelju da ih uzme u obzir prilikom izrade Konačnog prijedloga zakona.Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednicu Odbora, Gordanu Sobol.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol
43. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova s rasprave o Izvješću o radu pravobraniteljice za ravnopravnost spolova za 2006. godinu 
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 43. sjednici održanoj 26. travnja 2007. godine, raspravljao je o Izvješću o radu pravobraniteljice za ravnopravnost spolova za 2006. godinu, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Republike Hrvatske, aktom od 30. ožujka 2007. godine.
Odbor je navedeno Izvješće raspravio sukladno čl.100. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao matično radno tijelo.
U uvodnom izlaganju Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova upoznala je Odbor sa poduzetim aktivnostima koje se odnose na praćenje i provođenje Zakona o ravnopravnosti spolova, te drugih propisa kojima je pravno razrađeno ustavno načelo o ravnopravnosti spolova, a odnose se na izvještajno razdoblje za 2006. godinu.
Područje djelovanja pravobraniteljice odnosilo se na rješavanje predmeta: diskriminacije na području zapošljavanja i rada, diskriminacije na području obrazovanja, diskriminacije i nasilja u obitelji i roditeljskoj skrbi, praćenje primjene Zakona o ravnopravnosti spolova u državnim tijelima i tijelima s javnim ovlastima, u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, praćenje primjene Zakona kod drugih pravnih i fizičkih osoba, praćenje medijskih sadržaja i plaćenih oglasa, te praćenje ispunjavanja Zakonom propisanih obveza za političke stranke.
Kao i ranijih godina u velikoj većini slučajeva pritužiteljice su žene, iako se povećava broj pritužbi muškaraca, osobito u predmetima vezanim uz nemogućnost zapošljavanja u uobičajeno ženskim djelatnostima, kao što su: vrtići, škole, gradske ljekarne.
Tijekom 2006. godine zaprimljene su 193 pritužbe građana/ki, a odnosile su se na: nasilje u obitelji i roditeljsku skrb (59,6%), uznemiravanje i diskriminaciju na području rada i zapošljavanja (35,2%), te ostalo(5,2%) slučajeva.
Po inicijativi pravobraniteljice, odnosno temeljem dopisa drugih institucija, organizacija ili pravnih osoba radilo se na 1175 predmeta.Prema mišljenju pravobraniteljice, podneseni broj pritužbi koje se odnose na diskriminaciju na području rada i zapošljavanja ne odražava objektivno stanje. Pri tome je konstatirala, da su negativna iskustva osoba koje su se prituživale na nejednakost u ostvarivanju prava iz rada jer su u pravilu nakon pritužbe ostajale bez posla.
U odnosu na 2005. godinu povećan je udio diskriminacije na temelju bračnog i obiteljskog statusa, a smanjen na temelju spola i spolne orjentacije.
Ukazano je da probleme na području zapošljavanja i položaja žena na tržištu rada, napose onih starijih od 45 godina života koje teško pronalaze novo zaposlenje, treba prioritetno rješavati. Udio nezaposlenih žena u ukupnom broju nezaposlenih je već duže vrijeme nepromijenjen, stalno je oko 60%, što ukazuje da mjere koje se provode na planu zapošljavanja žena kao posebno osjetljive kategorije nisu dostatne.
Istaknuto je da se Zakon o ravnopravnosti spolova i nadalje ne primjenjuje u zadovoljavajućoj mjeri, iako je došlo do pozitivnih pomaka u ovome izvještajnom razdoblju, napose kada se raspisuju natječaji za prijam u radni odnos kod privatnih poslodavaca.
Također, u raspravi je konstatirano da još nije donesen Zakon o pružanju besplatne pravne pomoći, kao niti izmjene Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji, unatoč obvezama koje proizlaze iz Nacionalne strategije zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2005. do 2007. godine i najavama Vlade Republike Hrvatske.
Nakon rasprave Odbor je jednoglasno odlučio predložiti Hrvatskome saboru da donese sljedeći
zaključak
Prihvaća se Izvješće o radu pravobraniteljice za ravnopravnost spolova za 2006. godinu.
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Gordanu Sobol, predsjednicu Odbora.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol
- ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova s rasprave o Izvješću o radu pravobranitelja za djecu za 2006. godinu
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 43. sjednici održanoj 26. travnja 2007. godine, raspravljao je o Izvješću o radu pravobranitelja za djecu za 2006. godinu, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Pravobraniteljica za djecu Republike Hrvatske, aktom od 30. ožujka 2007. godine.Odbor je navedeno Izvješće raspravio sukladno čl.140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao zainteresirano radno tijelo.
U izvještajnom razdoblju za 2006. godinu u području zaštite i promicanja prava djece postignuti su značajni pozitivni pomaci, kojima je pridonijela i veća osviještenost javnosti o potrebama i pravima djece.
Tijekom 2006. godine Ured je postupao po ukupno 636 pojedinačnih prijava povreda prava. Od ukupno zaprimljenih prijava najveći broj odnosi se na nasilje u obitelji i nasilje u odgojno – obrazovnim ustanovama, potom slijedi povreda prava na život uz roditelje i roditeljsku skrb.
U raspravi je naglašeno da predmeti iz obiteljsko-pravne problematike zahtijevaju efikasnije postupanje nadležnih tijela, prije svega centara socijalne skrbi jer se u ostvarivanju pojedinačnih prava djece građani i nadalje u znatnom broju pritužuju na rad centara za socijalnu skrb, potom slijedi rad sudova, odnosno kršenje dječjih prava dugotrajnošću sudskih postupaka.
Istaknuto je da su mediji pridonijeli osviještenosti i senzibiliziranosti društva na probleme i potrebe djece, međutim isto tako ukazano je na negativne pojavnosti u medijskim prikazima djece u promidžbenim porukama i oglasima. S tim u svezi, ocijenjeno je da bi Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim medijima i Zakonom o audiovizualnim djelatnostima, a koji su u zakonodavnoj proceduri, trebalo regulirati sva pitanja koja se odnose na zaštitu prava djece od neprimjerenih sadržaja i zlouporabe djece u promidžbene svrhe.
Odbor je podržao preporuku Pravobraniteljice da se pri nadležnim sudovima osigura služba dežurstva izvan radnog vremena kako bi se žurno i promtno rješavali predmeti obiteljskopravne zaštite.
U raspravi su članovi i članice podržali Izvješće pravobraniteljice za djecu za 2006. godinu.
Nakon rasprave Odbor je jednoglasno odlučio predložiti Hrvatskome saboru da donese sljedeći
zaključak
Prihvaća se Izvješće o radu pravobranitelja za djecu za 2006. godinu.
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Gordanu Sobol, predsjednicu Odbora.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol - ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova o Prijedlogu zakona o prekršajima, prvo čitanje, P. Z. br. 673
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 43. sjednici održanoj 26. travnja 2007. godine raspravio je Prijedlog zakona o prekršajima, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 12. travnja 2007. godine.
Odbor je navedeni Prijedlog zakona raspravljao sukladno čl. 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, u svojstvu zainteresiranog radnog tijela.
U uvodnome izlaganju predstavnik predlagatelja upoznao je Odbor s razlozima za donošenje ovoga Zakona, a svakako je među važnijima otklanjanje brojnih slabosti, nedorečenosti i pravnih praznina uočenih u primjeni postojećeg Zakona o prekršajima. Ukazano je da se pooštrava prekršajnopravna represija, povisuju se okviri novčane kazne i kazne zatvora, te se zastarni rokovi produljuju.
Odbor se osvrnuo na one odredbe Zakona koje mogu i trebaju urediti pitanja zaštite od nasilja u obitelji. Slijedom toga, u raspravi je ukazano da bi odrebu članka 33. stavka 7. trebalo proširiti i za najteže prekršaje počinjene u obitelji kako bi se osigurala mogućnost propisivanja većih kazni za počinjeno nasilničko ponašanje u obitelji. Također, iznijeto je mišljenje po kojemu bi se u članku 130. koji propisuje mjere opreza trebalo proširiti krug ukućana (npr. bivši bračni drug, djeca svakog od njih..), jer bi se na taj način izbjeglo pravno dokazivanje tko su sve ukućani. Mišljenje je da bi dobro bilo da se dopusti strankama, a ne samo okrivljeniku u postupku da podnose žalbu protiv rješenja. Nadalje,nužno je u članku 134. propisati izrijekom obvezu policiji da odmah o uhićenju obavijesti nadležno tijelo socijalne skrbi ako se radi o prekršajima povezanim s nasiljem u obitelji. Ta potreba koordinacije između državnih tijela proizlazi iz Protokola o postupanju u slučajevima nasilja u obitelji. Potom, u članku 135. koji propisuje osobite okolnosti koje opravdavaju bojazan da će se ponoviti istovrsni prekršaj, dobro bi bilo zbog dokaznog postupka propisati osnovanu bojazan, a ne osobite okolnosti kako je sada predloženo, te dopustiti i tužitelju mogućnost podnošenja žalbe, koji je istodobno žrtva.
Iznijeto je mišljenje prema kojemu članak 184. treba urediti na način da se u postupcima vezanim uz nasilje u obitelji propiše obveza sudu da ovjerovljeni prijepis presude obvezno dostavi oštećeniku.
Nadalje, odredbu članka 221. kojim su propisani uvjeti za vođenje žurnog postupaka, potrebno je proširiti i za prekršaje počinjenog nasilja u obitelji, sukladno Nacionalnoj strategiji zaštite od nasilja u obitelji, za razdoblje od 2005. do 2007. godine i Protokolu o postupanju u slučajevima nasilja u obitelji.Nakon provedene rasprave članovi/ice Odbora jednoglasno su odlučili predložiti Hrvatskome saboru da donese slijedeće
Zaključke
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o prekršajima, P.Z.br.673 - prvo čitanje
2. Mišljenja, primjedbe i prijedlozi iznijeti u raspravi dostavit će se
predlagatelju da ih uzme u obzir prilikom izrade Konačnog prijedloga
zakona.Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednicu Odbora, Gordanu Sobol.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol
42. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova o Konačnom prijedlogu zakona o obrazovanju odraslih,drugo čitanje, P. Z. br. 504
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora na 42. sjednici održanoj 23.siječnja 2007. godine raspravio je Konačni prijedlog zakona o obrazovanju odraslih, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora, dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 14. prosinca 2006. godine.
Odbor je navedeni akt raspravljao sukladno čl. 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, u svojstvu zainteresiranog radnog tijela.
U uvodnome izlaganju predstavnik predlagatelja upoznao je Odbor s razlikama između rješenja predloženih Konačnim prijedlogom Zakona o obrazovanju odraslih u odnosu na Prijedlog zakona. Ukazano je da će ovaj Zakon pridonijeti zaposlenicima i poslodavcima da cjeloživotnim učenjem održavaju konkurentnost i ostvaruju profit, tim više što su redefinirani i modernizirani mnogi zastarjeli programi koji su do sada bili dostupni na tržištu.
U raspravi Odbor se posebno osvrnuo na primjedbe ovoga Odbora koje predlagatelj nije prihvatio niti obrazložio. Naime, Odbor je prilikom rasprave o Prijedlogu zakona o obrazovanju odraslih istaknuo na potrebu usklađivanja istog sa Zakonom o ravnopravnosti spolova. Odbor drži da predloženi članak 2. stavak 1. kojim su propisana načela na kojima se temelji obrazovanje odraslih treba sadržavati i ravnopravnost spolova kao jedno od tih načela.
Odbor izražava zadovoljstvo sa povećanjem najmanjeg trajanja obrazovnog dopusta sa tri dana na najmanje sedam dana, ali i nadalje smatra da će ostvarivanje ovoga prava koristiti rijetki zaposlenici, napose imajući u vidu gospodarske mogućnosti kako zaposlenika tako i jednog dijela poslodavaca. Tim više što se ostvarivanje prava na obrazovni dopust utvrđuje sporazumno između zaposlenika i poslodavca, a poslodavcu se ne propisuje obveza naknade plaće zaposleniku za vrijeme obrazovnog dopusta. Neovisno o mogućnostima kolektivnog pregovaranja između sindikata i poslodavaca gotovo je izvjesno da većina poslodavaca, sukladno članku 19.st. 1., neće biti spremna podmirivati troškove obrazovanja zaposlenika. Naime, praksa tijekom posljednih nekoliko godina ukazuje da većina poslodavaca u Republici Hrvatskoj nije spremna na plaćanje troškova obrazovanja svojih zaposlenika, osim kada su u pitanju najviše rangirani stručnjaci i članovi uprave.U raspravi je iznijeto mišljenje da bi i u državnim službama više pozornosti trebalo posvetiti stručnom usavršavanju i obrazovanju službenika i namještenika u okviru osiguranih proračunskih sredstava, a ne da se na intelektualne i slične usluge troši daleko više novca iz proračuna nego na obrazovanje državnih službenika i namještenika.
Nakon provedene rasprave članovi/ice Odbora jednoglasno su odlučili predložiti Hrvatskome saboru da donese
Zakon o obrazovanju odraslih
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednicu Odbora, Gordanu Sobol.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol - ×
Izvješće Odbora za ravnopravnost spolova s rasprave o Izvješću o stanju i radu kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda za 2005.godinu
Odbor za ravnopravnost spolova Hrvatskoga sabora raspravio je na 42. sjednici održanoj 23.siječnja 2007. godine, Izvješće o stanju i radu kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda za 2005. godinu, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 21.prosinca 2006.godine.
Odbor je razmatrao predloženi akt u svojstvu zainteresiranoga radnog tijela, sukladno čl.140. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
U raspravi je istaknuto da se rad u kaznionicama, zatvorima i odgojnim zavodima u 2005. godini kao i ranijih godina odvijao u vrlo teškim uvjetima s obzirom na nedostatak zatvorskog prostora, slabu opremljenost, nedostatak stručnog kadra i financijskih sredstava, te prekapacitiranost ustanova zatvorenog tipa.
Također je ukazano, da u ovako teškim uvjetima rada Uprava za zatvorski sustav ulaže velike napore kako bi ispunila sve obveze propisane Zakonom o izvršenju kazne zatvora. Naime, u sustavu trajne prekapacitiranosti, a očekuje se da će priljev zatvorenika u narednom razdoblju biti i veći s obzirom na izmjene kaznenog zakonodavstva, upitno je postiže li se svrha izvršavanja kazne zatvora propisana člankom 2. Zakona o izvršavanju kazne zatvora, kao i poštuju li se sva prava zatvorenika zajamčena člankom 14. istoga Zakona, primjerice: pravo na smještaj primjeren ljudskom dostojanstvu i zdravstvenim standardima, pravo na rad, i slično.
Zabrinjavaju i podaci o prekovremenom radu, kako iskazanom u radnim satima tako i u utrošenim financijskim sredstvima za plaćanje prekovremenog rada od 11.866.151,08 kuna, napose imajući u vidu da postoje sistematizirana, a nepopunjena radna mjesta,a iz Izvješća je vidljivo da bi se popunjavanjem tih slobodnih radnih mjesta postigla višestruka korist (godišnja ušteda u Proračunu od 3,318.000,00kn. zaposlilo bi se, cca.175 nezaposlenih osoba, te bi se smanjila trajna preopterećenost zaposlenika u zatvorskom sustavu). Problem trajne prekapacitiranosti dovodi do neispunjavanja prostornih, zdravstvenih i higijenskih standarda primjerenih ljudskom dostojanstvu i europskim standardima, na koje je upozorio Pučki pravobranitelj prilikom pregleda kaznionica, zatvora, Zatvorske bolnice i odgojnih zavoda.
Članovi/ice Odbora ocijenili su ovo Izvješće transparentnim i objektivnim prikazom stanja za navedeno razdoblje.
Odbor je posebno zanimala struktura zaposlenih i zatvorenika iskazana po spolu. Kako Izvješće za 2003. i 2004. godinu nije raspolagalo s podacima takve vrste, predlagatelj je prilikom rasprave o tom Izvješću prihvatio sugestiju Odbora da se za iduće izvješće napravi rasčlamba relevantnih podataka i po spolu. No, unatoč tome,predlagatelj to nije učinio, što ukazuje kako na nepoznavanje tako i na nepoštivanje Zakona o ravnopravnosti spolova.
U raspravi je Odbor ukazao na potrebu edukacije sudaca i državnih odvjetnika putem Pravosudne akademije o mogućnostima i načinu izvršavanja alternativnih sankcija, kada je to moguće, zamjenom rada za opće dobro.
Iznijeto je mišljenje prema kojemu bi trebalo najkasnije u prvoj polovici tekuće godine raspravljati o Izvješću za prethodnu godinu.
U raspravi su članovi/ice Odbora podržali Izvješće o stanju i radu kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda za 2005. godinu.Nakon provedene rasprave Odbor je jednoglasno odlučio predložiti Hrvatskome saboru da donese slijedeći
zaključak
Prihvaća se Izvješće o stanju i radu kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda za 2005.godinu
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio Gordanu Sobol, predsjednicu Odbora.
Predsjednica Odbora
Gordana Sobol
41. sjednica -
- ×
Izvješće o Prijedlogu zakona o potvrđivanju Memoranduma o razumijevanju između Republike Hrvatske i Europske zajednice o sudjelovanju Republike Hrvatske u programu koji se odnosi na Okvirnu strategiju Zajednice o ravnopravnosti spolova, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, P.Z. br.582