3. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu s rasprave o Izvješću o obavljenoj reviziji učinkovitosti upravljanja i raspolaganja nekretninama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 3. sjednici održanoj 21. travnja 2016. godine, raspravio je Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti upravljanja i raspolaganja nekretninama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio glavni državni revizor, aktom od 9. ožujka 2016. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetno Izvješće kao zainteresirano radno tijelo. Odbor je raspolagao i s mišljenjem Vlade Republike Hrvatske kojim se Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti upravljanja i raspolaganja nekretninama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prihvaća.
Uvodno je predstavnica predlagatelja istaknula da je Državni ured za reviziju obavio 21 reviziju učinkovitosti upravljanja i raspolaganja nekretninama lokalnih jedinica. Revizijom su obuhvaćene sve lokalne jedinice u Republici Hrvatskoj (20 županija, 127 gradova, 428 općina i Grad Zagreb). Na temelju prikupljenih podataka i utvrđenih činjenica, Državni ured za reviziju je ocijenio da je upravljanje i raspolaganje nekretninama u 32 lokalne jedinice učinkovito dok je u svim drugim lokalnim jedinicama djelomično učinkovito. Upravljanje i raspolaganje nekretninama je ocijenjeno učinkovito za sedam županija, 19 gradova, te šest općina. Predstavnica predlagatelja, također je naglasila da je Državni ured za reviziju uputio i niz preporuka koje bi pridonijele otklanjanju utvrđenih slabosti i propusta u vezi sa stanjem, namjenom i korištenjem imovine lokalnih jedinica, te utjecale na povećanje učinkovitosti upravljanja i raspolaganja nekretninama.
U raspravi članova Odbora posebno je naglašena potreba upravljanja i raspolaganja imovinom lokalnih jedinica pažnjom dobrog gospodara, odnosno imovina mora biti u funkciji razvoja gospodarstva i stvaranja novih vrijednosti u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave. Istaknuta je i potreba promjene zakonske regulative na način da ti propisi omogućuju stvarnu samostalnost, ekonomičnost i učinkovitost u obavljanju poslova u raspolaganju imovinom jedinica lokalne samouprave. Naglašen niz problema koji su utjecali i utječu na upravljanje s imovinom od odnosa s Državnim uredom za upravljanje državnom imovinom i velikim brojem neriješenih zahtjeva jedinica lokalne samouprave, problem razrješenja imovinsko-pravnih odnosa u koji su uključeni niz državnih institucija, problem upravljanja javnim stambenim fondom i fondom poslovnih prostora, odnosno potrebe promjene dosadašnjeg modela i prenošenja na upravljanje jedinicama lokalne samouprave, komplicirane i dugotrajne procedure i itd. Članovi Odbora u raspravi su se složili o potrebi održavanja tematske sjednice Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora kako bi se svi zainteresirani subjekti ponudili rješenja upravljanja i raspolaganja imovinom u vlasništvu države i jedinica lokalne samouprave.
Nakon provedene rasprave Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu jednoglasno odlučio predložiti Hrvatskom saboru sljedeći
ZAKLJUČAK
Prihvaća se Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti upravljanja i raspolaganja nekretninama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Tulio Demetlika, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Tulio Demetlika - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu s rasprave o Izvješću o provedbi Plana upravljanja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske za 2015. godinu
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 3. sjednici održanoj 21. travnja 2016. godine, raspravio je Izvješće o provedbi Plana upravljanja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske za 2015. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio glavni državni revizor, aktom od 13. travnja 2016. godine. Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetno Izvješće kao zainteresirano radno tijelo.
Uvodno je predstavnik predlagatelja istaknuo da Izvješće o provedbi Plana upravljanja konceptualno prati strukturu petnaest poglavlja godišnjeg plana upravljanja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, utvrđenih Uredbom o propisanom sadržaju Plana upravljanja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske. Slijedom navedenog, izrada svih plansko-upravljačkih dokumenata i praćenje rezultata rada u nadležnosti su svih ustrojstvenih jedinica DUUDI-ja, CERP-a 2 i društva Državne nekretnine d.o.o., te se oni obavljaju transparentno, stručno i profesionalno, uvažavajući pri tome temeljna načela upravljanja državnom imovinom – načelo javnosti, učinkovitosti, predvidljivosti i odgovornosti. Materijal ovog Izvješća obuhvaća podatke sa stanjem na dan 31. prosinca 2015. godine.
U raspravi članova Odbora naglašena je potreba deregulacije procesa upravljanja državnom imovinom, sređivanja imovinsko-pravnih odnosa prema modelu legalizacije bespravno izgrađenih objekata, smanjenja administrativnih procesa u radu Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom, rješavanja zahtjeva jedinica lokalne samouprave, stavljanja nekretnina u funkciju, ubrzati proces darivanja vojnih objekata, promjena modela upravljanja stambenim fondom i fondom poslovnih prostora i itd. Istaknuto je i da postoji značajno nepovjerenje između državnog i lokalnog u procesu upravljanja s nekretninama te postizanja suglasja oko načina upravljanja s istima.
Nakon provedene rasprave Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu jednoglasno je odlučio predložiti Hrvatskom saboru sljedeći
ZAKLJUČAK
Prihvaća se Izvješće o provedbi Plana upravljanja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske za 2015. godinu
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Tulio Demetlika, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Tulio Demetlika
2. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu, drugo čitanje, P.Z. br. 16
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 2. sjednici
održanoj 14. ožujka 2016. godine, raspravio je Konačni prijedlog zakona o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 10. ožujka 2016. godine.Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
Uvodno je predstavnica predlagatelja istaknula da se ovim Zakonom uređuje izvršavanje Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu, opseg zaduživanja i jamstava države, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, poticajne mjere u gospodarstvu, korištenje namjenskih prihoda i primitaka, korištenje vlastitih prihoda, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti Vlade, predsjednika Vlade, Ministarstva financija i ministra financija u izvršavanju Državnog proračuna, kazne za neispunjavanje obveza te druga pitanja u izvršavanju Državnog proračuna.
Članovi Odbora su svoja stajališta i mišljenja iznijeli u raspravi o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu čije se izvršenje uređuje ovim zakonom.Nakon provedene rasprave Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu većinom glasova (7 glasova "za", 2 glasa "protiv" i jedan "suzdržan") odlučio predložiti Hrvatskom saboru da donese
Zakon o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Tulio Demetlika, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Tulio Demetlika - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 2. sjednici održanoj 14. ožujka 2016. godine, raspravio je Prijedlog državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 10. ožujka 2016. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
Uvodno je predstavnica predlagatelja istaknula da su ukupni prihodi državnog proračuna za 2016. godinu planirani u iznosu od 114,9 milijardi kuna, a ukupni rashodi iznosu od 122,4 milijarde kuna, dok je manjak planiran u iznosu od 7,5 milijardi kuna ili 2,2% BDP-a. Predstavnica je također navela da se u 2016. godini predviđa rast bruto domaćeg proizvoda od 2%, anketna stopa nezaposlenosti 15,8%, rast zaposlenosti od 1.1%, inflacija od 0,1%, te zaustavljanje rasta javnog duga i njegovo smanjenje na iznos 86,8 BDP-a.
U raspravi članova Odbora istaknuto je da ovaj Prijedlog državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu na tragu proračuna iz 2015. godine, da su stvorene određene pretpostavke za smanjenje deficita, te da su postavljena velika očekivanja u dijelu prihoda koji se odnose na sredstva iz fondova Europske unije. Također je istaknuto da se ovim proračunom smanjuju sredstva za dio jedinica lokalne samouprave na potpomognutim područjima, pri čemu postoje nejasnoće formule za izračun tih sredstava. Posebno je naglašeno pitanje ukupnog smanjenja sredstava proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kao posljedica zadnje porezne reforme, posebno izmjene Zakona o porezu na dohodak. Postavljeno je i pitanje smanjenja sredstava za decentralizirane funkcije, te je istaknuta potreba reforme javne uprave, stvarne fiskalne decentralizacije i decentralizacije upravnih nadležnosti čime bi jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave postali generatori gospodarskog razvoja, osobito one jedinice lokalne samouprave koje su na visokom stupnju razvijenosti.
Aktualiziran je i problem metodologije indeksa razvijenosti, odnosno indeksacije potpomognutih područja, te potreba njegove izmjene. Također je istaknut problem povrata poreza na dohodak građanima koji imaju pojedine jedinice lokalne samouprave zbog nedostatka sredstava.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu zaprimo je amandman Udruge Gradova na Prijedlog državnog proračuna za 2016. godinu kojim se osiguravaju sredstva za naknadu prekomjernog gubitka prihoda jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nakon primjene Zakona o izmjeni i dopuni zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, koji su u raspravi članovi Odbora podržali.Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu jednoglasno je donio sljedeće
ZAKLJUČKE
1. Traži se od nadležnih ministarstva , odnosno Vlade Republike Hrvatske da hitno pripremi i u saborsku proceduru uputi izmjene Zakona o porezu na dohodak, Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, te Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske.
2. Traži se promjena i nova metodologija indeksa razvijenosti.
3. Traži se prenos ovlasti jedinicama lokalne samouprave nad upravljanjem imovinom koju je potrebno staviti u funkciju, kao generator gospodarskog razvitka.
4. Traži se od Vlade Republike Hrvatske da uz suradnju s Udrugom gradova zbog tehničkih nedostataka doradi i razmotri amandman Udruge Gradova na Prijedlog državnog proračuna za 2016. godinu, te isti podnese.
Nakon provedene rasprave Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu većinom glasova ( 7 glasova "za", 2 glasa "protiv" i jedan "suzdržan") odlučio predložiti Hrvatskom saboru da doneseDržavni proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu,
te sljedeće odluke:
- Odluke o davanju suglasnosti na Financijski plan Hrvatskih voda za 2016. godinu i projekcije plana za 2017. i 2018. godinu;
- Odluke o davanju suglasnosti na Financijski plan Hrvatskih cesta za 2016. godinu i projekcije plana za 2017. i 2018. godinu;
- Odluke o davanju suglasnosti na Financijski plan Centra za restrukturiranje i prodaju za 2016. godinu i projekcije plana za 2017. i 2018. godinu;
- Odluke o davanju suglasnosti na Financijski plan Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za 2016. godinu i projekcije plana za 2017. i 2018. godinu;
- Odluke o davanju suglasnosti na Financijski plan Državne agencije za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka za 2016. godinu i projekcije plana za 2017. i 2018. godinu;
- Odluke o davanju suglasnosti na Financijski plan Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2016. godinu i projekcije za plana 20117. i 2018. godinu;Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Tulio Demetlika, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Tulio Demetlika
1. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu s rasprave o Izvješću o obavljenoj financijskoj reviziji političkih stranaka, nezavisnih zastupnika i članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave izabranih s liste grupe birača za 2014.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 1. sjednici održanoj 27. siječnja 2016. godine, raspravio je Izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji političkih stranaka, nezavisnih zastupnika i članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave izabranih s liste grupe birača za 2014. koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio Državni ured za reviziju, aktom od 17. prosinca 2015. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
Uvodno je predstavnica predlagatelja istaknula da je Državni ured za reviziju obavio financijsku reviziju 30 političkih stranaka, šest nezavisnih zastupnika te dva člana predstavničkih tijela lokalnih jedinica, kojom su obuhvaćeni financijski izvještaji i poslovanje za 2014. Navela je da je financijskim izvještajima u poslovanju političkih stranaka za 2014. izraženo 14 bezuvjetnih, 14 uvjetnih i dva nepovoljna mišljenja, te da je o financijskim izvještajima i poslovanju članova predstavničkih tijela lokalnih jedinica izraženo jedno bezuvjetno i jedno uvjetno mišljenje. Ured je dao i preporuke koje se odnose na sustav unutarnji kontrola, popis imovine, korištenje sredstava za ostvarivanje ciljeva navedenih godišnjim programom rada i financijskim planom.
U raspravi članova Odbora istaknuto je da se svake godine vidi značajan napredak u transparentnosti poslovanja političkih stranaka osobito stranaka koje su parlamentarne, te da je revizija političkih stranaka pridonijela uređivanju i poštivanju pravnih propisa i akata koji se odnose na financijsko poslovanje političkih stranaka. Naglašeno je da nažalost postoji značajan broj stranaka koje nisu podnijele financijska izvješća, iako je vidljivo da se radi o malim političkim strankama i stranaka koje nisu aktivne, uvjetno rečeno, koje se nalaze samo u registru.
Nakon provedene rasprave Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu jednoglasno odlučio predložiti Hrvatskom saboru sljedeći
ZAKLJUČAK
Prihvaća se Izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji političkih stranaka, nezavisnih zastupnika i članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave izabranih s liste grupe birača za 2014.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Tulio Demetlika, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Tulio Demetlika - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu s rasprave o Izvješću o obavljenoj reviziji učinkovitosti sprječavanja i otkrivanja prijevara kod trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 1. sjednici održanoj 27. siječnja 2016. godine, raspravio je Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti sprječavanja i otkrivanja prijevara kod trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio glavni državni revizor, aktom od 16. studenoga 2015. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
Uvodno je predstavnica predlagatelja istaknula da je Državni ured za reviziju je obavio reviziju učinkovitosti sprječavanja i otkrivanja prijevara u 106 trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave na području 20 županija i Grada Zagreba. Revizijskim postupcima obuhvaćeno je poslovanje za 2014., a ovisno o ocjeni rizika, za pojedina područja revizije obuhvaćena su i ranija razdoblja. Istaknula je da je na temelju utvrđenih činjenica, Državni ured za reviziju ocijenio da je sedam društava poduzimalo potrebne aktivnosti kako bi spriječilo i otkrilo prijevare, 84 društva su poduzimala aktivnosti za sprječavanje i otkrivanje prijevara, pri čemu su potrebna određena poboljšanja, a 15 društava nije poduzimalo potrebne aktivnosti za sprječavanje i otkrivanje prijevara, te su potrebna značajna poboljšanja. Navodi da je Državni ured za reviziju dao preporuke koje je potrebno poduzeti kako bi se uspostavili standardi koji će smanjiti i otkloniti mogućnost prijevara.
U raspravi članova Odbora dana je puna podrška podnesenom Izvješću o obavljenoj reviziji učinkovitosti sprječavanja i otkrivanja prijevara kod trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, te je istaknuta potreba konstantne aktivnosti kako državnih institucija, tako i institucija lokalne i područne (regionalne) samouprave na uspostavi pravnih okvira i standarda ponašanja, čija bi primjena zasigurno vodila odgovornijem upravljanju trgovačkim društvima u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, većoj transparentnosti i odgovornosti pri korištenju javnih sredstava.
Istaknuto je pitanje odgovornosti za prekršitelje pravnih propisa prilikom upravljanja poduzećima, odnosno dostavljanja izvješća Državnom odvjetništvu te podnošenja revizorskog izvješća osnivaču odnosno vlasniku tog javnog poduzeća. Također je u raspravi naglašena potreba praćenja provođenja danih preporuka što bi zasigurno pridonijelo sprječavanju ili ranom otkrivanju mogućih prijevara.Nakon provedene rasprave Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu jednoglasno odlučio predložiti Hrvatskom saboru sljedeći
ZAKLJUČAK
Prihvaća se Izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti sprječavanja i otkrivanja prijevara kod trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Tulio Demetlika, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Tulio Demetlika