Predsjednica Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Vesna Bedeković sudjelovala na otvorenju stručnog skupa za ravnatelje srednjih škola

Vodice - Predsjednica Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora Vesna Bedeković sudjelovala je u ponedjeljak na otvorenju državnog stručnog skupa koji se pod nazivom „Inkluzivna, zelena i digitalna škola“ održava u Vodicama od 24. do 26. ožujka u organizaciji Hrvatske udruge ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova te Agencije za odgoj i obrazovanje.

U uvodnom obraćanju predsjednica Odbora Bedeković je istaknula da tema skupa zahtijeva promišljanje vremena u kojemu živimo, a koje je po mnogočemu izazovno, ne samo za učenike već i za nastavnike, stručne suradnike, a nadasve za ravnatelje školskih ustanova.

- Među najznačajnijim izazovima s kojima se u današnje vrijeme suočavaju školske ustanove ističu se oni koji su povezani: s društvenom tranzicijom, globalizacijskim procesima i promijenjenim sustavima vrijednosti, ubrzanim tehnološkim razvojem, potrebom prilagođavanja tradicionalne škole novim, inovativnim oblicima učenja i poučavanja te s potrebom uvođenja novog, inovativnog pristupa motiviranju odgojno-obrazovnih djelatnika, rekla je Bedeković. Također, predsjednica je dodala kako tema skupa „Inkluzivna, zelena i digitalna škola“ odražava zajedničke ciljeve i izazove u oblikovanju hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava u skladu s potrebama modernog društva i budućnosti.

- Inkluzivna škola je prostor u kojem svi učenici mogu pronaći priliku za rast, uspjeh i napredovanje, bez obzira na različite sposobnosti i potrebe. U tom smislu ravnatelji imaju ključnu odgovornost oblikovati školu u kojoj će svi učenici imati jednake mogućnosti i gdje će svaki učenik osjećati podršku i razumijevanje. Uloga ravnatelja nije samo voditi škole, već i biti primjer svima onima koji rade s mladima. Zelena škola je škola koja ne brine samo o svojim učenicima, već i o okolišu u kojem živimo. U vremenu globalnih klimatskih promjena, učenici moraju naučiti ne samo kako učiti, već i kako živjeti u skladu s prirodom. Važan korak u oblikovanju svijesti o očuvanju planeta imaju škole koje odgajaju i osiguravaju učenicima postizanje znanja o konceptu održivog razvoja, kazala je Bedeković te nastavila da s druge strane, digitalna škola predstavlja izazov i priliku za modernizaciju nastave i obogaćivanje obrazovanja te kao takva neizbježan je dio našeg svakodnevnog života.

- S digitalnom tehnologijom dolazi i odgovornost za zaštitu privatnosti i sigurnosti naših učenika, ali i za poučavanje učenika kritičkom korištenju digitalnih alata. Odgovornost svih dionika odgojno-obrazovnog procesa je osigurati da obrazovni sustav bude fleksibilan, prilagodljiv i spreman za promjene koje budućnost donosi. Inkluzivna, zelena i digitalna škola put su prema stvaranju boljeg obrazovnog sustava koji je spreman odgovoriti na izazove 21. stoljeća, zaključila je predsjednica Odbora te zaželjela svim sudionicima uspješan rad i plodonosnu raspravu na skupu.