Odbor za pomorstvo, promet i veze Hrvatskoga sabora, na 63. sjednici održanoj 07. srpnja 2011. godine, raspravio je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zračnom prometu, hitni postupak, prvo i drugo čitanje P.Z.E. br. 837, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 16. lipnja 2011. godine.
Odbor je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zračnom prometu, raspravio kao matično radno tijelo, sukladno odredbi članka 89. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Predstavnik predlagatelja je kazao da je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zračnom prometu prije svega usmjeren na usklađivanje i harmonizaciju s Uredbom 216/2008 o zajedničkim pravilima u području civilnog zrakoplovstva i kojom se uspostalja Europska agencija za sigurnost zračnog prometa. Glavni cilj Uredbe je uspostava i održavanje visoke ujednačene razine sigurnosti civilnog zrakoplovstva u Europi. Predložene izmjene i dopune Zakona usmjerene su i na usklađivanje sa nalazom stručnog tima Europske komisije, kojim je utvrđena obveza odvajanja Nacionalnog programa kontrole kvaliteta zaštite civilnog zračnog prometa od Nacionalnog programa zaštite civilnog zračnog prometa. Izmjene i dopune također su usmjerene i na otklanjanje nalaza utvrđenih tijekom ICAO inspekcijskog nadzora sigurnosti zračnog prometa, kada je zatraženo propisivanje nadležnosti Agencije za civilno zrakoplovstvo za nadzor sigurnosti nad vojnom opremom koja se koristi za pružanje usluge komunikacije, navigacije i nadzora za civilne potrebe. Predložene izmjene i dopune Zakona sadrže odredbe kojima se važeći Zakon usklađuje sa međunarodno preuzetim obvezama i praksom, kao i nacionalnim propisima.
U raspravi je zatraženo pojašnjenje kada se izdaju odobrenja, a kada svjedodžbe operatoru aerodroma. Iskazana je bojazan u svezi izmjene odredbe Zakona, prema kojoj Ministarstvo unutarnjih poslova prestaje sa obavljanjem poslova zaštitnog pregleda putnika i njihove ručne prtljage, te bi te poslove obavljale zaštitarske tvrtke koje bi temeljem javnog nadmetanja odabrali aerodromi. Smatra se da bi time bila ugrožena sigurnost putnika. Predlagatelj je pojasnio da bi provjeru odabranih osoba obavljao MUP. Članovi odbora smatraju da je rok od 24 mjeseca od dana stupanja na snagu Zakona nedovoljan za osiguranje uvjeta za obavljanje zaštitnog pregleda putnika i njihove ručne prtljage, sa čime se suglasio predlagatelj Zakona. Iznijeto je i mišljenje da je predložena izmjena dodatno opterećenje za manje aerodrome, što može imati za posljedicu njihovo zatvaranje. Postavljeno je pitanje svrsishodnosti postojanja Agencije za istraživanje s obzirom na djelokrug poslova koji su njenoj nadležnosti. Predlagatelj je kazao da se razmišlja o jednoj agencija koja bi objedinila poslove istraživanja nesreća u području zračnog, željezničkog i pomorskog prometa.
Nakon provedene rasprave, Odbor za pomorstvo, promet i veze Hrvatskoga sabora jednoglasno je odlučio predložiti Hrvatskom saboru da donese
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ZRAČNOM PROMETU
Sa slijedećim amandmanom:
I. AMANDMAN
Na članak 83.
U članku 83. broj “24” zamjenjuje se sa brojem “36”.
Obrazloženje:
Smatra se da je 24 mjeseca od stupanja na snagu zakona, prekratki rok da se osiguraju kvalitetni uvjeti za obavljanje zaštitnog pregleda putnika i njihove ručne prtljage.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Slavka Linića, predsjednika Odbora, odnosno u slučaju njegove sprijećenosti Stipu Gabrića, potpredsjednika Odbora ili Živka Nenadića, člana Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Slavko Linić