Odbor za pomorstvo, promet i infrastrukturu Hrvatskoga sabora, na 14. sjednici održanoj 09. travnja 2013. godine, raspravio je Prijedlog izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 21. ožujka 2013. godine.
Odbor je Prijedlog izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu raspravio kao zainteresirano radno tijelo, sukladno odredbi članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Rasprava o Prijedlogu izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu, provedena je objedinjeno s Konačnim prijedlogom zakona o izmjeni Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu.
Uvodno izlaganje dao je predstavnik predlagatelja koji je istaknuo da radi izmjenjenih makroekonomskih okolnosti početkom ove godine u odnosu na razdoblje u kojem je izrađen Državni proračun Republike Hrvatske za 2013. i projekcije za 2014. i 2015., prema novom planu, ukupni prihodi proračuna iznose 113,4 milijarde kuna, što predstavlja smanjenje od 253,9 milijuna kuna u odnosu na prvotni plan. Predloženim izmjenama i dopunama Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu, ukupni rashodi smanjuju se za 874 milijuna kuna, odnosno sa 124,5 milijardi kuna na 123,6 milijarde kuna.
Navedenim izmjenama zahvaćeni su samo oni proračunski korisnici kod kojih su uočena moguća smanjenja ranije planiranih rashoda. Tako je u dijelu koji se odnosi na nadležnosti iz djelokruga Odbora, predviđeno smanjenje proračunskih rashoda na poziciji Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, u iznosu od 82 milijuna kuna. Budući da Ministarstvo za razdoblje od travnja do prosinca 2013. godine, ima obvezu davanja pozajmice društvu Autocesta Zagreb – Macelj, radi aktiviranja garancije za pad prometa, na računu Izdaci za dane zajmove trgovačkim društvima i obrtnicima izvan javnog sektora osiguran je iznos od 25 milijuna kuna. Slijedom iznesenog, rashodi i izdaci Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture korigirani su ukupno 107 milijuna kuna. Osim navedene uštede, Ministarstvo je predložilo i preraspodjelu sredstava, kako bi se osigurala sredstva za uredno izvršavanje obveza po ranije zaključenim ugovorima. Značajna je konsolidacija napravljena i kod izvanproračunskih korisnika tako da je u svrhu ušteda za poslovanje društva Hrvatske ceste d.o.o. predložena izmjena visine ulaganja u programe građenja i održavanja.
U raspravi koja je uslijedila dan je prijedlog da se razmotri mogućnost subvencioniranja letova unutar Republike Hrvatske prema i sa otoka Krka. Povećanjem domaćeg linijskog zračnog prometa ova zračna luka postala bi atraktivnija i inozemnim zrakoplovnim kompanijama. Postavljeno je pitanje o koncesijskim ugovorima te koncesionaru Bina-Istra i obvezi izgradnje druge cijevi tunela Učka.
Izraženo je mišljenje da će zastoj radova na izgradnji Terminala za rasute terete u luci Ploče, projekt koji se najvećim dijelom financira iz zajma Svjetske banke izazvati niz dodatnih troškova i poskupljenja. Predstavnik resornog ministarstva odgovorio je da je proračunom predviđeno povećanje od 30 milijuna kuna koje je planirano za plaćanje obveze PDV-a, jer od 1. srpnja 2013., pristupanjem Republike Hrvatske Europskoj uniji, realizacija projekta Lučke uprave u Slobodnoj zoni nije oslobođena plaćanja PDV-a. Istaknuo je da je izvođač iskoristio ugovorno pravo da predloži poboljšana rješenja projekta i metode izvođenja čime su ostvarene značajne uštede. Potrebno je bilo određeno vrijeme za provjeru tehničke dokumentacije jer se radi o razlici iznosa od oko 28 milijuna kuna te se tražilo da se održi ista kvaliteta. Također je postignut dogovor između Lučke uprave Ploče i izvođača o podijeli razlike prema Ugovoru, tako da se razlika dijeli 60% naspram 40%.
Postavljeno je pitanje o načinu rješenja problema koncesionara Autocesta Rijeka-Zagreb u svezi refundiranja naknade neplaćene mostarine mosta Krk. Naime, fizičke i pravne osobe koje imaju prebivalište, odnosno sjedište na otoku Krku, ostvaruju pravo na oslobođenje od plaćanja mostarine te se koncesionaru koji upravlja mostom kojim je premošten otok, iz sredstava državnog proračuna nadoknađuje iznos mostarine. Predstavnik resornog ministarstva odgovorio je da sredstva za ovu namjenu nisu planirana rebalansom, dok se ne riješi pitanje nadležnosti između ministarstava.
U raspravi je većina članova Odbora podržala izmjene i dopune Državnog proračuna te smatra da su potrebne radi održavanja stabilnosti financijskog sustava.
Nakon provedene rasprave, Odbor za pomorstvo, promet i infrastrukturu Hrvatskoga sabora većinom glasova (5 ”za” i 3 ”protiv”) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru da donese
IZMJENE I DOPUNE DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2013. GODINU
te sljedeće odluke:
1. Odluku o davanju suglasnosti na izmjene i dopune financijskog plana Hrvatskih voda za 2013. godinu
2. Odluku o davanju suglasnosti na izmjene i dopune financijskog plana Hrvatskih cesta za 2013. godinu
3. Odluku o davanju suglasnosti na izmjene i dopune financijskog plana Agencije za upravljanje državnom imovinom za 2013. godinu
u tekstu u kojem ga je predložila Vlada Republike Hrvatske.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Nadu Turina - Đurić, predsjednicu Odbora, odnosno u slučaju njezine spriječenosti Antu Kulušića potpredsjednika Odbora.
PREDSJEDNICA ODBORA
Nada Turina – Đurić