Odbor za gospodarstvo Hrvatskoga sabora, na 29. sjednici održanoj 6.studenoga 2013., razmotrio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 24. listopada 2013. godine.
Odbor je na temelju svoje nadležnosti iz članka 67. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom Prijedlogu zakona raspravljao u svojstvu matičnoga radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja izvjestio je da je u 2012. godini u Republici Hrvatskoj sklopljeno ugovora o javnoj nabavi u ukupnoj vrijednosti od cca 40 milijardi kuna uključivo PDV, iz čega je vidljiv značaj javne nabave u gospodarstvu Republike Hrvatske. Uvažavajući navedeno pokazalo se nužnim izvršiti izmjene i dopune Zakona o javnoj nabavi, tako da je ovim Zakonom povećan prag za procijenjenu vrijednost nabave do kojeg ne postoji obveza primjene Zakona o javnoj nabavi i to na 200 tisuća kuna za robe i usluge te 500 tisuća kuna za radove. Zakonom se otvara mogućnost zajedničke nabave putem središnjeg tijela za javnu nabavu osnovanog u drugoj državi članici Europske unije, omogućava pod određenim uvjetima sudjelovanje u postupcima javne nabave ponuditeljima ili natjecateljima koji su u postupku predstečajne nagodbe, uređuje pitanje utvrđivanja ukupne cijene izvedenih radova u graditeljstvu u skladu s poslovnim običajima i uzancama te redefinira naknada za pokretanje žalbenog postupka.
U raspravi koja je uslijedila ocijenjeno je upitnim rješenje iz zakona po kojem tvrtke koje su u postupku predstečajne nagodbe mogu sudjelovati u postupku javne nabave iako imaju neriješena porezna dugovanja prema državi. Istaknuto je da smisao predstečajne nagodbe treba biti razvrstavanje tvrtki na one koje će po njenom završetku i dalje poslovati i na one koje će propasti. Iznesen je prijedlog po kojem u Zakon treba ugraditi mogućnost korištenja Internet bankarstva prilikom uplate jamstva. Na navedenu primjedbu predstavnik predlagatelja odgovorio je da naručitelj odlučuje o vrsti jamstva te da će navedena problematika biti detaljnije riješena budućim izmjenama Zakona. Također je iznesen prijedlog po kojem treba jasnije definirati parametre kako ocjeniti i odlučiti po kriteriju optimalne ponude kao i primjedba vezana za nelojalnu konkurenciju jedinica lokalne samouprave i uprave u odnosu na tvrtke i obrtnike. Naime, jedinice lokalne samouprave mogu poslove dodjeljivati bez natječaja u slučajevima propisanim Zakonom. Naglašena je potreba razrade detaljnijih kriterija za sudjelovanje u javnoj nabavi. Ocijenjeno je upitnim povećanje praga za nabavu roba i usluga kao i za nabavu radova. Primjedba je iznijeta i na visinu naknade za pokretanje žalbenog postupka a sugerirano je i pronalaženje modela koji će ukazati na one žalitelje koji ulažu žalbu bez opravdanog razloga a zbog odugovlačenja postupka. Većina članova Odbora iznijela je stajalište po kojem ovaj Zakon treba uputiti u proceduru prvoga čitanja kako bi u dva odvojena čitanja dobili što je moguće kvalitetniji zakon.
Nakon provedene rasprave Odbor nije odlučio o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama zakona o javnoj nabavi, s Konačnim prijedlogom zakona jer su mišljenja članova Odbora ostala podijeljena (5 glasova „za“, 4 glasa „protiv“ i 1 glas „suzdržan“)
Sa 9 glasova „za“ i 1 glasom „suzdržanim“ Odbor je donio slijedeći
Z A K LJ U Č A K
Predlaže se Hrvatskom saboru da donese odluku da se o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi, s Konačnim prijedlogom zakona provede rasprava u prvom čitanju.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio gospodina Igora Rađenovića, predsjednika Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
Igor Rađenović