Odbor za financije i državni proračun

Izvješće Odbora za financije i državni proračun s rasprave o Izvješću o radu Državnog ureda za reviziju za 2011. i Izvješća o obavljenim revizijama

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravio je, na 3. sjednici održanoj 14. veljače 2012. godine, predmetna Izvješća, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnio Državni ured za reviziju, aktom od 16. prosinca 2011. godine.

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora, na temelju svoje nadležnosti iz članka 65. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao je o predmetnim Izvješćima kao matično radno tijelo.

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspolagao je i sa pisanim mišljenjem Vlade Republike Hrvatske u kojem ističe da nema primjedbi na Izvješće o radu Državnog ureda za reviziju za 2011. godinu.

U uvodnom izlaganju predstavnik Državnog ureda za reviziju istaknuo je da se u Izvješću o radu za 2011. godinu daju podaci o organizaciji, zaposlenicima i nadležnostima Državnog ureda za reviziju, o Godišnjem programu i planu rada za 2011. godinu i njegovoj provedbi. Programom i planom rada za 2011. obuhvaćeni su svi subjekti za koje je odredbama Zakona o Državnom uredu za reviziju i Zakona o financiranju političkih stranaka, nezavisnih lista i kandidata, propisana obveza godišnje revizije.

U ovom izvještajnom razdoblju Državni ured za reviziju planirao je i obavio 832 revizije, od čega je 527 subjekata obuhvaćeno financijskom revizijom (revizija financijskih izvještaja i poslovanja), 291 uvidom u proračun i financijske izvještaje lokalnih jedinica, te 12 uvidom u financijske izvještaje izvanparlamentarnih političkih stranaka. U ovom izvještajnom razdoblju su obavljene i dvije revizije učinkovitosti (Upravljanje poslovnim prostorima u vlasništvu Republike Hrvatske i Javna nabava u društvu HP Hrvatska pošta d.d.).

Financijska revizija je obavljena za: državni proračun i 23 korisnika državnog proračuna; 285 lokalnih jedinica; 42 druga korisnika proračuna; 55 trgovačkih društava u većinskom vlasništvu države ili lokalnih jedinica; 10 neprofitnih organizacija; 91 visoko učilište; 11 parlamentarnih političkih stranaka; 4 nezavisna zastupnika i 5 projekata. Od ukupno 527 financijskih revizija, u 77 ili 14,6% je izraženo bezuvjetno mišljenje, 447 ili 84,8% izraženo je uvjetno mišljenje, te je u 3 ili 0,6% izraženo nepovoljno mišljenje. Državni ured za reviziju subjektima revizije dao je ukupno 2935 naloga i preporuka. U prethodnoj reviziji tim subjektima dano je 2043 naloga i preporuka, od čega je prema 901 nalogu i preporuci( 44,1%) postupljeno, dok je 124 ili 6,1% u postupku izvršenja, a po 1018 ili 49,8% naloga i preporuka nije postupljeno.

U raspravi na Odboru pohvaljen je rad Državnog ureda za reviziju, te je posebno naglašeno da je Državni ured za reviziju od osnutka pa do danas dobivao visoke ocjene o svom radu u Hrvatskome saboru. Na osnovu podataka o revidiranim subjektima iz predmetnog Izvješća može se zaključiti da je većina revidiranih subjekata uvažavala naloge i preporuke Državnog ureda za reviziju, iz prethodnog revizijskog razdoblja, te su navedeni nalozi i preporuke izvršeni ili su u postupku izvršenja, od strane revidiranih subjekata. Međutim, istaknuto je mišljenje da Državni ured za reviziju i dalje mora inzistirati na podizanju kvalitete rada unutarnje kontrole kod većine revidiranih subjekata. Također, treba i dalje nalagati revidiranim subjektima da se pridržavaju odredbi Zakona o javnoj nabavi, budući ima dosta propusta u postupcima javne nabave. Treba razmotriti mogućnost određivanja sankcija za one revidirane subjekte koji iz godine u godinu ponavljaju određene prekršaje i ne realiziraju naloge i preporuke Državnog ureda za reviziju.

Državni ured za reviziju trebao bi, u narednom razdoblju, provesti više revizija učinkovitosti organizacija u javnom sektoru, posebno onih gdje se procjenjuje mogućnost ostvarivanja velikih ušteda, povećanja prihoda odnosno smanjenje rashoda. Naime, revizijom učinkovitosti revidiranih subjekata dobiva se relevantna informacija o tome da li revidirani subjekti posluju ekonomično, učinkovito i svrhovito u ispunjavanju svojih funkcija, te da li namjenski troše novac poreznih obveznika.

Nakon provedene rasprave Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora odlučio je, jednoglasno, predložiti Hrvatskom saboru sljedeći

ZAKLJUČAK

1. Prihvaća se Izvješće o radu Državnog ureda za reviziju za 2011. godinu
i Izvješća o obavljenim revizijama

Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je zastupnik mr.Srđan Gjurković dipl.oec., predsjednik Odbora.

PREDSJEDNIK ODBORA

mr.Srđan Gjurković,dipl.oec.