Odbor za gospodarstvo, razvoj i obnovu

Izvješće Odbora za gospodarstvo, razvoj i obnovu s rasprave o Godišnjem izvješću o ostvarivanju „Nacionalnog programa zaštite potrošača za razdoblje 2005-2006.“ u  2006. godini

Odbor za gospodarstvo, razvoj i obnovu Hrvatskoga sabora, na 59. sjednici održanoj 23. svibnja 2007.,  razmotrio je Godišnje izvješće o ostvarivanju „Nacionalnog programa zaštite potrošača za razdoblje 2005-2006.“ u 2006. godini, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske,  aktom od  9. svibnja  2007.

Odbor je u smislu članka 67. Poslovnika Hrvatskoga sabora o navedenom Izvješću raspravljao u svojstvu matičnoga  radnog tijela.

U uvodnom izlaganju predstavnica predlagatelja izvijestila je članove Odbora da je opći pravni okvir zaštite potrošača  Zakon o zaštiti potrošača i Nacionalni programi zaštite potrošača koji se donose za razdoblje od dvije godine. U izvještajnom razdoblju Nacionalni program je propisao zaštitu potrošača u području javnih usluga, zdravstvenih usluga, zdravstvene ispravnosti i kvalitete hrane, sigurnosti proizvoda, obrazovanja, obavješćivanja, trgovine, financijskih usluga i brankarstva, zaštite okoliša, turizma i ugostiteljstva te na području korištenja nekretnina. Republika Hrvatska je u okviru projekta EU CARDS 2002., koji je započeo u srpnju 2005. godine ispunila sve obveze predviđene navedenim projektom. Predstavnica predlagatelja izvijestila je nazočne da u Republici Hrvatskoj djeluju 23 udruge za zaštitu potrošača te četiri savjetovališta koja su sufinancirana iz Državnog proračuna i to udruge s iznosom od 1,994.000,00 kn, a savjetovališta u iznosu od 1,244.000,00 kn – sve za 2006. godinu. Kako je edukacija potrošača i trgovaca sve veća, u 2006. godini je u savjetovalištima zaprimljeno 11.862 upita. Kao nositelje zaštite potrošača svakako treba spomenuti i Vijeće za zaštitu potrošača te Sud časti koji uz Centar za mirenje djeluje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori kao i Sud časti koji djeluje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.

U raspravi koja je uslijedila članovi Odbora su postavili pitanja koja se svima nama, kao potrošačima javljaju u svakodnevnom životu, a odnose se na kupovinu proizvoda koji ne odgovaraju po kvaliteti njihovoj deklaraciji. U tom slučaju potrošač ima pravo pozvati nadležnu inspekciju, a trgovac je dužan proizvod zamijeniti za novi ili, ovisno o kojem proizvodu se radi, dati obeštećenje za isti. U raspravi je također postavljeno pitanje svrsishodnosti postojanja tako velikog broja udruga te kao ključnim ocijenjeno osiguranje takve poslovne politike temeljem koje samo kvalitetni proizvodi dolaze na tržište s napomenom da deklaracija na njima mora biti pisana dovoljno velikim slovima da ih prosječan kupac može pročitati. Svakako, edukacija potrošača i trgovaca je conditio sine qua non zaštite potrošača.

Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio predložiti  Hrvatskome saboru donošenje

Z A K L J U Č K A

Prihvaća se Godišnje izvješće o ostvarivanju „Nacionalnog programa zaštite potrošača za razdoblje 2005-2006.“ u 2006. godini.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio gospodina Dragutina Pukleša, predsjednika Odbora.

PREDSJEDNIK ODBORA
Dragutin Pukleš, dipl. oec.