Odbor za financije i državni proračun

Mišljenje Odbora za financije i državni proračun o Stajalištu Republike Hrvatske o Prijedlogu direktive Europskog parlamenta i Vijeća o uslugama platnog prometa na unutarnjem tržištu i izmjeni direktiva 2002/65/EZ, 2013/36/EU i 2009/110/EZ te stavljanju izvan snage Direktive 2007/64/EZ COM (2013) 547 (D.E.U.br. 14/019)

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora, na 65. sjednici održanoj 20.ožujka 2014.,  razmotrio je Stajalište Republike Hrvatske o Prijedlogu direktive Europskog parlamenta i Vijeća o uslugama platnog prometa na unutarnjem tržištu i izmjeni direktiva 2002/65/EZ, 2013/36/EU i 2009/110/EZ te stavljanju izvan snage Direktive 2007/64/EZ COM (2013) 547, koje je predsjedniku Odbora za financije i državni proračun sukladno članku 154. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora dostavio predsjednik Odbora za europske poslove, aktom od 14.ožujka 2014.godine.

Stajalište Republike Hrvatske o Prijedlogu direktive Europskog parlamenta i Vijeća o uslugama platnog prometa na unutarnjem tržištu i izmjeni direktiva 2002/65/EZ, 2013/36/EU i 2009/110/EZ te stavljanju izvan snage Direktive 2007/64/EZ COM (2013) 547, Koordinacija za vanjsku i europsku politiku Vlade Republike Hrvatske usvojila je Zaključkom, Klasa: 022-03/14-07/80, Urbroj: 50301-21/21-14-1 na sjednici održanoj 25.veljače 2014.

Stajalište Republike Hrvatske obrazložio je predstavnik Ministarstva financija.

Članovi Odbora u raspravi su podržali Stajalište Republike Hrvatske o Prijedlogu direktive COM (2013) 547. Istaknuto je da će Prijedlog direktive  doprinijeti modernizaciji zakonodavnog okvira za platne usluge u skladu s razvojem tehnologije i tržišta, promicanju inovacija, povećanju izbora za potrošače, poticanju na smanjenje cijena platnih usluga te unaprjeđenje sigurnosti online plaćanja. Naglašeno je da će se ovim Prijedlogom direktive unaprijediti funkcioniranje unutarnjeg tržišta za platne usluge. Time bi se omogućilo potrošačima, trgovcima na malo i drugim sudionicima na tržištu iskorištavanje pogodnosti unutarnjeg tržišta EU-a. Međutim, u raspravi na Odboru iznijeto je mišljenje da postoji određena pravna praznina u dijelu kojim se reguliraju usluge poput trećih pružatelja usluga koji žele obaviti plaćanje za korisnika pa traže njegov pin, pasvord i druge podatke kako bi mogli za korisnika izvršiti uplate. U takvom pružanju usluga dolazi do sigurnosnog rizika u lancu plaćanja i nemogućnosti kvalitetne zaštite potrošača. Europska centralna banka predložila je amandman na čl.58. koji kaže da ne smije biti dopušteno da se dobivaju personalizirane sigurnosne oznake koje je izdala institucija platnog prometa. Bilo bi dobro da Republika Hrvatska u svom stajalištu podrži amandman Europske središnje banke. Također, je iznijeto mišljenje da bi trebalo preispitati odredbu kojom se regulira odgovornost pružatelja platnih usluga za neautorizirane transakcije kojom se traži da „provajder“ vrati novac u roku od 24 sata. Naime, još se traži dodatno pravno mišljenje koliko je to moguće jer nije uopće utvrđena odgovornost za krivo plaćanje i da li se to odnosi na pružatelja usluga treće strane ili  postoji određena pogreška u tom pitanju, a osim toga taj rok plaćanja je prekratak.

Nakon provedene rasprave Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora odlučio je jednoglasno predložiti Odboru za europske poslove Hrvatskoga sabora sljedeće

     M I Š LJ E NJ E

Podržava  se Stajalište Republike Hrvatske o Prijedlogu direktive Europskog parlamenta i Vijeća o uslugama platnog predmeta na unutarnjem tržištu i izmjeni direktiva 2002/65/EZ, 2013/36/EU i  2009/110/EZ te stavljanje izvan snage Direktive 2007/64/EZ  COM (2013) 547

PREDSJEDNIK ODBORA
                                                                      mr.sc. Srđan Gjurković, dipl.oec.