Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravio je, na 93. sjednici održanoj 25. ožujka 2015. godine, Konačni prijedlog zakona o zaštiti novčarskih institucija, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 18. ožujka 2015. godine.
Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravljao je, na temelju članka 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora, o predmetnom Zakonu u svojstvu zainteresiranog radnog tijela.
U uvodnom izlaganju predstavnica Vlade Republike Hrvatske istaknula je, osim ostalog, razlike u odnosu na prvo čitanje ovoga Zakona, a posebno je obrazložila stajalište Vlade Republike Hrvatske u svezi primjedbi i prijedloga Odbora za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora iznijetih u prvom čitanju ovoga Zakona koje Vlada Republike Hrvatske nije prihvatila i ugradila u Konačni prijedlog zakona o novčarskim institucijama.
Odbor je raspolagao i sa prijedlogom amandmana Hrvatske udruge banaka na Konačni prijedlog zakona o zaštiti novčarskih institucija.
U raspravi na Odboru iznijeta su sljedeća stajališta:
U raspravi su iznijeti prijedlozi amandmana Hrvatske udruge banaka na članak 18. stavak (1) i na članak 27. Konačnog prijedloga zakona. Prvim amandmanom predloženo je da se u članku 18. stavku (1) u četvrtom redu iza riječi „poslovnici“ brišu riječi: „te provjeravati stanje ispravnosti i funkcionalnosti sustava“, uz obrazloženje da je sigurnosnom procedurom novčarske institucije već propisano tko provjerava stanje ispravnosti i funkcionalnosti sustava. Navedeno ne mora nužno odrađivati zaštitar, a pogotovo na lokacijama gdje nema zaštitara. Predlagatelj propisuje da se navedena radnja svaki radni dan obavi i da se o navedenom vodi evidencija: “ i to u slučaju ukoliko se statusi i tehnički alarmi sustava tehničke zaštite ne prosljeđuju na centralni dojavni sustav sa zaštitarima interventima. “
Drugim amandmanom HUB-a predloženo je da se u članku 27. Konačnog prijedloga zakona doda novi stavak (4) koji glasi: "Sigurnosna procedura zaštite eksternih uređaja za uplatu/isplatu i pohranu gotovog novca može biti privitak ugovoru za pružanje usluga opsluživanja gotovinom eksternih uređaja za uplatu/isplatu i pohranu gotovog novca.", uz obrazloženje da se svi eksterni uređaji za uplatu/isplatu i pohranu gotovog novca štite, na 99% uređaja, jednako u svim novčarskim institucijama, a opsluživanje obavljaju djelatnici koji se često mijenjaju. Postavljanje procedura uz svaki uređaj koja se od druge lokacije razlikuje samo u adresi i opisu okruženja, a ne i u načinu zaštite i postupanja, ne utječe na povećanje sigurnosti. Sva pravila i posebitosti mogu biti navedene i u jednoj proceduri koja mora biti privitak ugovoru za pružanje usluge opsluživanja gotovinom eksternih uređaja za uplatu/isplatu i pohranu gotovog novca. Sve navedeno u cilju poboljšanja sigurnosti te očuvanja i zaštite okoliša.
Predstavnica Vlade Republike Hrvatske istaknula je da su predloženi amandmani HUB-a identični primjedbama koje je Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora iznio u prvom čitanju ovoga Zakona, a koje Vlada Republike Hrvatske nije prihvatila uz obrazloženja navedena u Konačnom prijedlogu zakona o zaštiti novčarskih institucija.
Članovi Odbora nisu se izjašnjavali o prijedlozima amandmana HUB-a, već su ostavili mogućnost da svaki član Odbora sam odluči da li će preuzeti navedene amandmane, kao svoje amandmane, i uputiti ih u saborsku proceduru.
Nakon provedene rasprave Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora odlučio je jednoglasno predložiti Hrvatskome saboru donošenje
ZAKONA O ZAŠTITI NOVČARSKIH INSTITUCIJA
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je zastupnik mr.Srđan Gjurković, dipl.oec., predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
mr.Srđan Gjurković,dipl.oec.