Odbor za zakonodavstvo

Izvješće Odbora za zakonodavstvo o Prijedlogu zakona o osnivanju Hrvatskog centra za poljoprivredu, hranu i selo, s Konačnim prijedlogom zakona, P. Z. br. 249

1. Odbor za zakonodavstvo Hrvatskoga sabora na 46. sjednici, održanoj 27. siječnja 2009. godine, raspravljao je o Prijedlogu zakona o osnivanju Hrvatskog centra za poljoprivredu, hranu i selo, s Konačnim prijedlogom zakona, P. Z. br. 249, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 15. siječnja 2009. godine.

2. Odbor za zakonodavstvo podupire donošenje ovoga Zakona, a na tekst Konačnog prijedloga podnosi sljedeće

AMANDMANE

I. Na članak 2. i 14.

U članku 2. stavku 2. i članku 14. stavku 2. riječ: „ustanova“ briše se.

Obrazloženje

Usklađuje se izričaj sukladno posebnom zakonu.

II. Na članak 17.

U članku 17. podstavku 1. iza riječi: „članku 17. stavcima 1. i 3.“ dodaju se riječi: „članku 23. stavku 4.; članku 29. stavku 1., članku 32. stavku 3.,“, a riječi: „članku 54. stavcima 1., 2. i 3.“zamjenjuju se riječima: „članku 54. stavcima 1., 2., 3. i 5.“, nadalje iza riječi: “članku 63. stavcima 1. i 3.“ stavlja se zarez i dodaju se riječi: „članku 67. točki 8.“ te se iza riječi: „članku 69. stavku 1.“ dodaju riječi: „članku 72. stavku 2.“.
U podstavku 4. riječi: „broj 70/05“ zamjenjuju se riječima: „br. 75/05.“.
U podstavku 5. iza riječi: „U članku 8. stavku 2.“ dodaju se riječi: „članku 9. stavku 2.“.

Obrazloženje

Dopunjuju se odredbe navedenih zakona u kojima se pozivanje na navedene subjekte zamjenjuje na Centar.

3. Pored utvrđenih amandmana Odbor predlaže da predlagatelj preispita pojedina rješenja i svojim amandmanima otkloni manjkavosti na koje se odnose primjedbe i prijedlozi i to kako slijedi:

- na članak 3. – preispitati izričaje pojedinih podstavaka kao što su primjerice podstavak 17. i 20. Naime, jasno je da Centar neće obavljati poljoprivrednu proizvodnju ni primarnu preradu kao što je razvidno da se posebnim propisima neće utvrđivati obavljanje poslova i zadataka iz djelatnosti Centra koje je utvrđeno ovim Zakonom. Upitno je da Upravno vijeće može promijeniti djelatnost Centra uz prethodnu suglasnost osnivača tj. Ministarstva koje obavlja prava i dužnosti osnivača.

- na članak 11. – predlaže se u stavku 1. tekst iza navođenja godine izostaviti jer je neprihvatljivo navoditi kako razdjel tako i poziciju a posebno iznos u novcu.

- na članak 12. – predlaže se doraditi izričaj na razvidan način, a ne koristiti pravno neprihvatljiv sklop: „područje proračunskog zakonodavstva i financijskog izvješćivanja u proračunskom zakonodavstvu“.

- na članak 16., 17. i 18. – nužno je preispitati rješenja utvrđena odredbama ovih članaka jer se za činjenicu upisa Centra u sudski registar veže: početak rada Centra, ali nakon donošenja akata iz članak 7. stavka 2. što su u biti različiti datumi i pravno različito relevantne snage; nadalje veže se prestanak rada pojedinih Zavoda kao i dan prestanka važenja Uredbi i rješenja kojima su ti Zavodi osnovani; također danom upisa Centra u sudski registar trebale bi stupiti na snagu izmjene u odredbama zakona navedenih u članku 17.

Dakako nije razvidno što je na snazi na dan upisa Centra u sudski registar a što se dešava na dan početka rada Centra jer prema odredbi stavka 1. članak 16. Centar započinje radom od dana upisa u sudski registar a nakon donošenja Statuta, općeg akta o unutarnjem ustrojstvu i načinu radi i općeg akta o plaćama djelatnika Centra.

Razvidno je da imajući u vidu i odredbe članak 15. i Zakon o ustanovama pojedine odredbe valja dopuniti i međusobno uskladiti.

4. Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio Emila Tomljanovića, predsjednika Odbora za zakonodavstvo.

PREDSJEDNIK ODBORA
ZA ZAKONODAVSTVO

Emil Tomljanović, dipl. pravnik