Odbor za obranu

Izvješće Odbora za obranu s rasprave o:a) Izvješću o radu Državnog ureda za reviziju za 2008. godinub) Izvješću o obavljenim revizijama za 2007. godinu, s privicima 1., 2., 3. i 4.c) Izvješću o obavljenoj reviziji za 2007. godinu, posebni dio

Odbor za obranu Hrvatskog sabora na 12. sjednici održanoj 11..veljače 2009. godine, razmotrio je predmetna Izviješća, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnio Državni ured za reviziju, aktom od 12. prosinca 2008. godine

Odbor je na temelju članka 140. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao o predmetnom aktu, kao zainteresirano radno tijelo.

U uvodnom obrazloženju glavna državna revizorica, istakla je da Državni ured za reviziju temeljem odredbe članka 11. Zakona o državnoj reviziji („Narodne novine“, broj 42/03 – pročišćeni tekst i 177/04.), obvezan podnijeti Hrvatskom saboru godišnje izvješće o svom radu i izvješće o obavljenim revizijama.

Nadalje, glavna državna revizorica iznijela je sažetak osnovnih odrednica predmetnog Izviješća te je naglasila da je u izvještajnom razdoblju obavljeno 898 revizija, i to 81 revizija odnosi se na subjekte na državnoj razini (državni proračun i korisnici državnog proračuna), a 817 na subjekte na lokalnoj razini (učeničke domove, osnovne i srednje škole …) te je istakla da je obavljena revizija financijskih izvještaja i poslovanja za 2007. godinu, i to za 616 subjekata za koja su izražena 107 bezuvjetnih mišljenja, 501 uvjetnih, 7 nepovoljnih te 1 suzdržano mišljenje.

O financijskim izvještajima i poslovanju za Državni proračun i 29 proračunskih korisnika izraženo je 12 bezuvjetnih i 18 uvjetnih mišljenja među kojima se nalazi i Ministarstvo obrane.

Na uvjetno izraženo mišljenje Ministarstvu obrane utjecali su:
a) Financijski plan koji nije sveobuhvatan, naime istim nisu planirani, a ostvareni su prihodi u iznosu od 102.342.711,00 kn.
b) Popis imovine nije obavljen cjelovito, dio vojnih nekretnina nije procijenjen ni evidentiran u poslovnim knjigama.
c) U glavnoj knjizi i financijskim izvještajima za 2007. nisu evidentirane sve obveze i materijalni rashodi, već su isti evidentirani u poslovnim knjigama za 2008.
d) Nabavljene su robe, usluge i radovi u vrijednosti od 49.409.065,00 kn. bez provođenja postupka javne nabave propisane odredbama Zakona o javnoj nabavi.

U raspravi članovi odbora iznijeli su slijedeće primjedbe i mišljenja:
- da je nedopustivo da se nabava roba i usluga tj. materijal i dijelovi za tekuće održavanje građevina Ministarstva obrane nabavljala bez provedenog postupka javne nabave – izravno, putem naruđbenice i to po cijeni višoj za 14,3% do 130% od cijene koju su plaćala druga tijela državne uprave iako je ugovor za te radove bio zaključen 2004. god, pa je Ministarstvo obrane sukladno članku 42. Zakona o javnoj nabavi trebalo provest novi postupak nabave.
- da Plan nabave roba, usluga i radova koji je donijet u iznosu od 1.671.846.464,00 kn a od kojeg iznosa, čak 989.645.951.00 kn odnosi se na nabavu koja je izuzeta od primjene Zakona o javnoj nabavi, sukladno članku 6. kojim je propisano da se odredbe Zakona ne primjenjuju na nabavu koja je označena tajnom ili kada to zahtjeva zaštita bitnih interesa države. - a materijalno financijski planovi i planovi nabave imaju oznaku vojna tajna – vrlo tajno. Stoga bi bilo potrebno precizirati tj napraviti popis robe, usluga i radova koji su izuzeti od odredba Zakona o javnoj nabavi, tada i nabava koja se provodio sukladno odredbi članka 6. Zakona također bi se mogla provoditi transparentno. Samim time što je u raspravi naglašeno da je u pojedinim slučajevima početak nabave proveden sukladno Zakonu o javnoj nabavi da bi se tijekom postupka ista označila stupnjem tajnosti i postupak bi se dalje provodi sukladno odredbi članka 6. Zakona. Naglašeno je da je dio postupaka nabave bio proveden nezakonito. Predstavnici Ministarstva obrane istakli su da je u međuvremenu donijeta Odluka o provođenju nabave, kojom je propisano kada će i koja nabava biti izuzeta od odredbe članka 6 Zakona.
- da se nekretnine, dok se za iste ne nađe novi vlasnik daju na upravljanje Povjerenstvu za imovinu Vlade RH, te da se 1/3 iznosa od prodanih nekretnina namjeni modernizaciji naoružanja i vojne opreme.
- da se za pojedine robe i usluge male vrijednosti provodi centralizirani postupak nabave, jer takva nabava uglavnom je jeftinija.

Nakon provedene rasprave, Odbor je jednoglasno odlučio Hrvatskom saboru predložiti da donese slijedeći

ZAKLJUČAK

Prihvaća se:
a) IZVJEŠĆE O RADU DRŽAVNOG UREDA ZA REVIZIJU ZA 2008. GODINU
b) IZVJEŠĆE O OBAVLJENIM REVIZIJAMA ZA 2007. GODINU, S PRIVICIMA 1., 2., 3. i 4.
c) IZVJEŠĆE O OBAVLJENOJ REVIZIJI ZA 2007. GODINU, POSEBNI DIO

Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora, Odbor je odredio Borisa Šprema, predsjednika Odbora.

PREDSJEDNIK ODBORA

Boris Šprem