Odbor za financije i državni proračun

Izvješće Odbora za financije i državni proračun s rasprave o Prijedlogu zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z.br. 573

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravio je, na 58. sjednici održanoj 7. srpnja 2010.godine, Prijedlog zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 1. srpnja 2010.godine.

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora, na temelju članka 65. Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravljao je o predmetnom Zakonu kao matično radno tijelo.

Uvodno je predstavnik Vlade Republike Hrvatske istaknuo da sustav provedbe ovrhe na novčanim sredstvima, uređen ovim Zakonom, otklanja nedostatke postojećega sustava proizašle iz neujednačenosti propisa koji uređuju to područje. Predloženim Zakonom uvodi se jedinstveni način provedbe ovrhe na novčanim sredstvima ovršenika, bilo da je on poslovni subjekt ili građanin. Najvažnija novost je da će se ovrha provoditi na novčanim sredstvima po svim računima, te oročenim novčanim sredstvima, prema osobnom identifikacijskom broju ovršenika, bez njegove suglasnosti. Ovrhu na novčanim sredstvima temeljem ovoga Zakona provode Financijska agencija, Hrvatska narodna banka i banke. Na provedbu ovrhe, ako ovim Zakonom nije drugačije propisano, odgovarajuće se primjenjuju zakoni kojima se uređuje ovršni, porezni i carinski postupak.

Odbor je podržao prijedlog Vlade Republike Hrvatske da se, sukladno članku 159. Poslovnika Hrvatskoga sabora, predmetni Zakon donese po hitnom postupku.

U raspravi na Odboru iznijeta su sljedeća stajališta:

U svezi odredbe članka 2. Konačnog prijedloga zakona predložen je amandman, od strane Hrvatske udruge banaka, kojim je predložena izmjena predmetnog članka na način da: „Ovrhu na novčanim sredstvima temeljem ovoga Zakona provodi Financijska agencija (dalje u tekstu: Agencija), a Hrvatska narodna banka i banke provode naloge Agencije sukladno provedbenim propisima.“ U raspravi na Odboru iznio je mišljenje da se predloženu izmjenu odredbe članka 2. Konačnog prijedloga zakona ne može prihvatiti iz razloga što nije primjereno (uzimajući u obzir samostalnost HNB-a) da se ovim Zakonom utvrđuje obveza Hrvatske narodne banke da provodi naloge Financijske agencije, već je dovoljno utvrditi da ovrhu na novčanim sredstvima provode Financijska agencija, Hrvatska narodna banka i banke.

Hrvatska udruga banaka predložila je i amandman na stavak (2) članka 4. Konačnog prijedloga zakona na način da se riječ: „odnosno“ zamjeni riječju: „na“, pa bi stavak (2) glasio:„ Ovrha se ne provodi na novčanim sredstvima na računima izuzetima od ovrhe zakonom“. Predloženom novom formulacijom stavka (2) žele se izbjeći moguće različite interpretacije te odredbe Zakona. U raspravi na Odboru iznijeto je mišljenje da nema potrebe mijenjati formulaciju članka 4 stavka (2) Konačnog prijedloga zakona posebno iz razloga što je još nepoznato kako će se to pitanje riješiti novim Ovršnim zakonom.

Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora nije se posebno izjašnjavao o predloženim amandmanima, već je ostavio mogućnost svakom članu Odbora da predmetne amandmane predloži kao svoje amandmane.

Nakon provedene rasprave Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora odlučio je, jednoglasno, predložiti Hrvatskome saboru donošenje

ZAKONA O PROVEDBI OVRHE NA NOVČANIM SREDSTVIMA

Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je zastupnik doc.dr.sc.Goran Marić, predsjednik Odbora.

PREDSJEDNIK ODBORA

doc.dr.sc.Goran Marić