Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravio je, na 17. sjednici održanoj 18. rujna 2012. godine, Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trošarinama, s Konačnim prijedlogom zakona, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 2. kolovoza 2012. godine.
Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravljao je o, predmetnom Zakonu, na temelju članka 65. Poslovnika Hrvatskoga sabora, u svojstvu matičnog radnog tijela.
Uvodno je predstavnik Vlade Republike Hrvatske istaknuo da se ovim zakonskim prijedlogom usklađuje zakonodavstvo Republike Hrvatske sa zakonodavstvom Europske unije. Ovim Zakonom, osim ostalog, propisuje se uvođenje elektroničke razmjene podataka za kretanje trošarinskih proizvoda u sustavu odgode plaćanja trošarine koja se odvija na teritoriju Republike Hrvatske, temeljem elektroničkog trošarinskog dokumenta koji bi nakon uspostave Sustava kontrole kretanja trošarinskih proizvoda na nacionalnom nivou zamijenio papirnati prateći trošarinski dokument, s danom 1.ožujka 2013. godine. Međutim, obzirom da Direktiva Vijeća 2008/118/EZ ne propisuje institut oslobođenog korisnika trošarinskih proizvoda niti njegovu ulogu u kretanju trošarinskih proizvoda u sustavu odgode plaćanja trošarine temeljem elektroničkog pratećeg dokumenta između država članica Europske unije, ovim Zakonom se iznimno propisuje i mogućnost daljnjeg korištenja papirnatog pratećeg trošarinskog dokumenta za kretanja koja se odvijaju na teritoriju Republike Hrvatske. Ministar financija pravilnikom će propisati provedbe postupka kretanja trošarinskih proizvoda u sustavu odgode plaćanja trošarine koje se odvija temeljem elektroničkog trošarinskog dokumenta. Kretanja trošarinskih proizvoda u sustavu odgode plaćanja trošarine koja započinju prije 1.ožujka 2013. godine uz papirnati prateći trošarinski dokument okončat će se u skladu s odredbama Zakona o trošarinama i Pravilnika o trošarinama koji propisuju kretanje trošarinskih proizvoda u sustavu odgode plaćanja trošarine uz prateći trošarinski dokument.
U raspravi na Odboru istaknuto je mišljenje da je u ovom Zakonu trebalo definirati do kada će se kretanje trošarinskih proizvoda u sustavu odgode plaćanja trošarine dozvoliti i temeljem papirnatog pratećeg trošarinskog dokumenta. Naime, nema potrebe da u domaćem prometu istovremeno se koriste elektronički trošarinski dokumenti i papirnati prateći trošarinski dokumenti.
U vezi članka 1. Konačnog prijedloga zakona u kojem se u članku 7. važećeg zakona dodaje novi stavak (5), istaknuta je potreba da se jasnije formulira na koji se prateći trošarinski dokument odnosi odgoda plaćanja trošarine. Naime, u odredbi stavka (5) treba točno naznačiti da je to dozvoljeno temeljem papirnatog pratećeg trošarinskog dokumenta.
Nakon provedene rasprave Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora odlučio je, jednoglasno predložiti Hrvatskome saboru donošenje
ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O TROŠARINAMA,
zajedno sa sljedećim
AMANDMANOM
U članku 1. Konačnog prijedloga zakona, kojim se mijenja članak 7. važećeg Zakona, novi stavak (5) mijenja se i glasi:
„ (5) Iznimno od odredbe stavka 4. ovoga članka, kretanje u sustavu odgode plaćanja trošarine iz stavka 1. točka 2. ovoga članka dozvoljeno je temeljem papirnatog pratećeg trošarinskog dokumenta.“
OBRAZLOŽENJE
Predloženim amandmanom jasnije se definira da se kretanje trošarinskih proizvoda u sustavu odgode plaćanja trošarine iznimno dozvoljava i temeljem papirnatog pratećeg trošarinskog dokumenta.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je zastupnik mr.Srđan Gjurković, dipl.oecc., predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
mr.Srđan Gjurković,dipl.oecc.