Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora raspravio je na 65. sjednici, održanoj 15. veljače 2019. godine, Konačni prijedlog zakona o Državnom uredu za reviziju, drugo čitanje, P.Z. br. 499, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 30. siječnja 2019. godine.
Odbor je o predmetnom aktu raspravljao na temelju svoje nadležnosti iz članka 73. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao matično radno tijelo.
Uvodno je predstavnica predlagatelja istaknula ključne razlike između Prijedloga i Konačnog prijedloga zakona. Prihvaćena je većina primjedbi Odbora za zakonodavstvo, uz nemogućnost uvažavanja komentara koji se odnosi na brisanje članka 34. predloženog zakona, koji je razlog obrazložen na Odboru na zakonodavstvo, a s čime se taj odbor suglasio. Nadalje, dorađene su i odredbe koje se odnose na objekte, odnosno na subjekte revizije Državnog reda za reviziju (primjerice, pravne osobe koje koriste sredstva iz fondova Europske unije mogu biti subjekti revizije), jer je bio ispušten je dio koji se odnosi na „financijski mehanizam“, što je ovim zakonskim prijedlogom obuhvaćeno. Isto tako, ovaj zakonski prijedlog usklađen je i s odredbama drugih zakona. Nije prihvaćen prijedlog Odbora za financije i državni proračun da Ured dobije status izvanproračunskog korisnika, budući da to priječe odredbe drugih zakona. Predstavnica predlagatelja pojasnila je i pitanje izbora vanjskih revizora koji će revidirati Ured.
U raspravi na Odboru pojedini članovi Odbora izrazili su nezadovoljstvo ovakvim zakonskim prijedlogom, tražeći obrazloženje o sudionicima u izradi zakonskog prijedloga, posebno u odnosu na dio koji se odnosi na reviziju Hrvatske narodne banke od strane Državnog ureda za reviziju. S tim u vezi, zatražena je dostava komentara svih sudionika, posebice Hrvatske narodne banke. Kako je dalje u raspravi istaknuto, Državni ured za reviziju je dostavio odgovor na jedno zastupničko pitanje koji je suprotan onome što u ovom prijedlogu stoji. Nadalje, iznesen je komentar na mišljenje Europske središnje banke koji je pozitivan u odnosu na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, dok je mišljenje Europske središnje banke bilo puno zamjerki i ograda u odnosu na druge podnositelje prijedloga. Također, izraženo je mišljenje o odnosu Republike Slovenije prema svojoj središnjoj banci, no, nasuprot tome, izneseno je i stajalište da je Slovenija ulaskom u euro-zonu prihvatila i pravila koja proizlaze iz toga, i u odnosu na središnju banku, stoga se točno zna što revizija u središnjoj banci kontrolira. U daljnjoj raspravi naglašeno je kako je uočeno da se članak 4. stavak 4. Konačnog prijedloga zakona odnosi samo na postupak kod donošenja financijskog plana Državnog ureda za reviziju te je iznesen prijedlog da članak nadopuni na način da obuhvati i postupak kod donošenja izmjena i dopuna financijskog plana Državnog ureda za reviziju te da to bude amandman Odbora.
Na sjednici se predstavnica predlagatelja suglasila s predloženim amandmanom Odbora. Odgovarajući na komentare, predstavnica predlagatelja pojasnila je da je ovakav zakonski prijedlog, dio koji se odnosi na Hrvatsku narodnu banku, u skladu s tri mišljenja Europske središnje banke, kao i da su svojim doprinosom u njemu sudjelovali predstavnici Državnog ureda za reviziju, Ministarstva financija, Hrvatske narodne banke, Ministarstva pravosuđa. Kako je rečeno, svi su dostavili svoje prijedloge, a ničiji nisu u cijelosti uvaženi, jer je o konačnom prijedlogu odlučila Vlada Republike Hrvatske, koja je predlagatelj ovog zakona je Vlada Republike Hrvatske, odnosno Ministarstvo financija.
Nakon rasprave, Odbor za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora odlučio je većinom glasova (8 glasova „ZA“, 1 „PROTIV“) predložiti Hrvatskome saboru donošenje
Zakona o Državnom uredu za reviziju
uz sljedeći amandman (8 glasova „ZA“, 1 glas „PROTIV“):
U članku 4. iza stavka 4. dodaje se novi stavak 5. koji glasi:
„(5) Na postupak donošenja izmjena i dopuna financijskog plana Državnog ureda za reviziju na odgovarajući se način primjenjuju odredbe ovoga članka za postupak donošenja financijskog plana Državnog ureda za reviziju.“
Dosadašnji stavci 5. i 6. postaju stavci 6. i 7.
Obrazloženje:
Ovim amandmanom propisuje se isti postupak kod donošenja izmjena i dopuna financijskog plana kao i kod donošenja financijskog plana što je, radi pravne sigurnosti, trebalo i izrijekom propisati.
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora određena je zastupnica Grozdana Perić, dipl. oec., predsjednica Odbora.
PREDSJEDNICA ODBORA
Grozdana Perić, dipl. oec.