Zagreb - U Hrvatskom saboru u četvrtak je održan okrugli stol na temu "Građanski odgoj i obrazovanje – vrijednosti i izazovi", organiziran u suradnji Mirovnih studija, GOOD Inicijative i saborske zastupnice HNS-a Sonje König.
U radu Okruglog stola sudjelovali su Darko Tot iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Vedrana Spajić Vrkaš sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta, saborski zastupnici Branko Vukšić, Furio Radin, Gvozden Srećko Flego, Dunja Špoljar, Igor Kolman i Sonja König te Lovorka Bačić i Iva Zenzerović Šloser iz GOOD Inicijative i Mirovnih studija.
Svi sudionici rasprave istaknuli su važnost uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u formalni odgojno-obrazovni sustav te raspravljali o povezanim poteškoćama, potrebnim koracima i prioritetima. Složili su se da je ključni preduvjet kvalitetne provedbe podrška nastavnom kadru, prvenstveno kroz stručno osposobljavanje nastavnika i profesora.
Lovorka Bačić, predstavnica GOOD Inicijative, naglasila je da relevantna istraživanja u ovom području pokazuju da je potrebno učiniti još dosta kako bi mladi, a i cijelo društvo, razumjelo demokraciju i znalo u njoj živjeti odnosno razvilo građansku kompetenciju.
-Bez ovakvog obrazovanja teško ćemo ostvariti cilj da imamo informirane, odgovorne i aktivne građane – one koji imaju znanja, razvijene vještine i stavove, tj. znaju što, kako i zašto, kazala je Bačić.
Prof. Vedrana Spajić Vrkaš kazala je kako je prema izvješću Europske komisije Hrvatska jedina država u EU-u koja službeno u odgojno-obrazovnom sustavu nema sadržaje ovog tipa. Rezultati praćenja eksperimentalne provedbe GOO-a u 12 škola ukazuju na nedostatke u dimenziji znanja učenika o pitanjima demokracije, građanstva, načinima odlučivanja u demokraciji i podjeli vlasti te pozicioniranju na liniji "mi" i "oni", kao i na činjenicu da je cjelokupno stanje socijalne distance izraženije nego u prijašnjim generacijama.