Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku

Mišljenje Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu za davanje Vjerodostojnog tumačenja članka 120. stavaka 2. i 4. Zakona o socijalnoj skrbi ("Narodne novine", broj 33/12)

Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku Hrvatskoga sabora, na 22. sjednici održanoj 20. veljače i njezinom nastavku 22. veljače 2013. godine, razmotrio je Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja članka 120. stavaka 2. i 4. Zakona o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 33/12), koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio zastupnik Branko Bačić, aktom od 6. veljače 2013. godine.
Odbor je Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja raspravio na temelju nadležnosti iz članka 172. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Podnositelj Prijedloga obrazložio je razloge zbog kojih je zatražio tumačenje predmetnog Prijedloga, smatrajući da resorno tijelo socijalne politike i mladih postupa protivno odredbi stavka 4. članka 120. Zakona o socijalnoj skrbi, kad u provođenju te odredbe od upravnog tijela nadležnog za socijalnu skrb u županiji, odnosno Gradu Zagrebu, traži prijedlog samo za imenovanje jednog člana upravnog vijeća centra za socijalnu skrb i to za predstavnika jedinice područne (regionalne) samouprave, odnosno Grada Zagreba, a ne i za predstavnike osnivača (tri člana upravnog vijeća), koje također imenuje ministar nadležan za poslove socijalne skrbi.
Pomoćnica ministrice socijalne politike i mladih obrazložila je mišljenje resornog ministarstva i Vlade Republike Hrvatske. U provođenju odredbe članka 120. stavak 4. Zakona o socijalnoj skrbi, nadležno ministarstvo postupa u skladu s odredbama Zakona o socijalnoj skrbi i u tom dijelu Vlada Republike Hrvatske ne prihvaća u ovoj stvari pravno stanovište i zaključak koji je zauzeo predlagatelj.
Naime, Ministarstvo socijalne politike i mladih ispravno primjenjuje predmetnu zakonsku odredbu kada, pri imenovanju predstavnika osnivača i predstavnika jedinica lokalne i područne samouprave ministar nadležan za socijalnu skrb imenuje navedene predstavnike na način da sam imenuje predstavnike osnivača (Republike Hrvatske), a predstavnika jedinice područne (regionalne) samouprave, odnosno predstavnika Grada Zagreba za čije se područje osniva centar za socijalnu skrb, imenuje na prijedlog upravnog tijela nadležnog za socijalnu skrb. Republika Hrvatska, kao osnivač centra za socijalnu skrb mora biti  autonomna u upravljanju javnom ustanovom koju je osnovala te također i u imenovanju članova upravljačkog tijela ustanove i ne mora imati ničiji prijedlog za imenovanje svojih predstavnika u tom tijelu.
Činjenica je da odredba članka 120. stavak 4. Zakona nije potpuno precizna i jasna te ju je potrebno iščitavati na način i vodeći računa o drugim relevantnim odredbama Zakona (čl. 117. stavak 1., 2. i 3, čl. 120 stavak 12.) vodeći računa o svrsi i cilju koji se ovom odredbom želio postići. Tako se njenim, isključivo gramatičkim tumačenjem, može doći do pogrešnih zaključaka, do kakvih je upravo i došao podnositelj prijedloga.
U raspravi, članovi Odbora suglasni su s mišljenjem Vlade Republike Hrvatske da bi vjerodostojno tumačenje navedene odredbe trebalo ići u pravcu da ministar nadležan za socijalnu skrb imenuje predstavnike osnivača (Republike Hrvatske) u Upravno vijeće, a predstavnika jedinice područne (regionalne) samouprave, odnosno Grada Zagreba za čije područje se osniva centar za socijalnu skrb, imenuje na prijedlog upravnog tijela nadležnog za socijalnu skrb u županiji, odnosno Gradu Zagrebu.
Nakon provedene rasprave,  Odbor je jednoglasno dao mišljenje da je potrebno dati

Vjerodostojno tumačenje članka 120. stavaka 2. i 4. Zakona o socijalnoj  skrbi („Narodne novine“, broj 33/12)

 

PREDSJEDNICA ODBORA
      
          Biljana Borzan