Odbor za poljoprivredu

Izvješće Odbora za poljoprivredu o Prijedlogu zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta, P. Z. br. 687

Odbor za poljoprivredu Hrvatskoga sabora raspravio je na 41. sjednici održanoj 24. rujna  2014. godine, Prijedlog zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 3. srpnja 2014. godine.

Raspravu o navedenom Prijedlogu zakona Odbor je proveo sukladno odredbi članka 99. Poslovnika Hrvatskoga sabora kao matično radno tijelo.

U raspravi su sudjelovali predstavnici Hrvatskog agronomskog društva, Hrvatske komore ovlaštenih inženjera geodezije,  Hrvatske poljoprivredne komore i  Hrvatske zajednice županija.

Uvodno obrazloženje iznijela je zamjenica ministra poljoprivrede, predstavnica predlagatelja, naglasivši kako nužnost donošenja novog Zakona o komasaciji proizlazi iz nemogućnosti primjene važećeg Zakona u praksi. Okrupnjavanje posjeda rezultirati će ekonomičnijim iskorištavanjem u poljoprivrednoj proizvodnji i uređenjem zemljišta namijenjenog poljoprivredi (melioracije, osnivanje i izgradnja poljoprivrednih putova i vodnih građevina).  

U raspravi su članovi odbora većinom dali potporu prihvaćanju Zakona. Prijedlog je članova Odbora vezano uz članak 8. stavak 1, da se zbog specifičnosti maslinarske proizvodnje i složenih vlasničkih odnosa u odredbi članka 8. stavka 1. primjeni načelo pristanka natpolovične većine njihovih vlasnika. Vezano uz članak 8. stavak 2. predlaže se predlagatelju umjesto izraza: „manjih površina“ točno određenje površine i to u ovisnosti o području na kojem je smješteno poljoprivredno zemljište, kao i o kulturi poljoprivredne proizvodnje. Izraženo je stajalište kako je potrebno preispitati mogućnost izmjene odredbe članka 18. stavka 3., te definirati postotke ukupne vrijednosti zemljišta koje sudionik komasacije dobiva iz komasacijske gromade povećanjem manje i snižavanjem više ukupne vrijednosti zemljišta koje sudionik dobiva iz komasacijske gromade. Isto tako potrebno je odrediti tko će, na koji način i iz kojih sredstava obeštetiti sudionike komasacije koji dobiju manju vrijednost zemljišta od one koju su unijeli u komasacijsku gromadu. U članku 35. Prijedloga zakona potrebno je odrediti tko će vršiti izračun troškova komasacije, te koja je struktura troškova. U članku 36. potrebno je odrediti koje su obveze predstavničkog tijela jedinice područne (regionalne) samouprave, odnosno Grada Zagreba prema županijskom komasacijskom povjerenstvu, te tko će snositi troškove rada povjerenstva i osigurati prostor za rad županijskom komasacijskom povjerenstvu. Ovo je bitno zbog osiguranja sredstava za rad Županijskog komasacijskog povjerenstva, a vezano uz Zakon o fiskalnoj odgovornosti. Predlaže se predlagatelju zakona da izvidi mogućnost uključivanja arondacije u Zakon o komasaciji poljoprivrednog zemljišta, a u cilju pomoći poljoprivrednicima koji u postupcima arondacije imaju obvezu plaćanja poreza na promet nekretnina. Kako se Prijedlogom zakona u postupak komasacije uključuju jedinice lokalne samouprave članovi odbora usuglasili su se kako je nužno odrediti realne administrativne kapacitete jedinica lokalnih samouprava kao partnera Agenciji za poljoprivredno zemljište u provođenju komasacije kako bi se ubrzao postupak komasacije.

Nakon provedene rasprave Odbor je većinom glasova (7 glasova „za“ i 1 glas „suzdržan“)  odlučio predložiti Hrvatskome
saboru da 

1. Prihvati Zakon o komasaciji poljoprivrednog zemljišta
2. Primjedbe i prijedlozi iznijeti u raspravi upućuju se predlagatelju radi pripreme Konačnog prijedloga zakona o komasaciji.

 Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio zastupnika Ivicu Mandića,  potpredsjednika Odbora.
        

        POTPREDSJEDNIK ODBORA
         Ivica Mandić