Hrvatske turističke agencije kao faktor razvoja hrvatskoga turizma u europskom kompetitivnom okruženju

Zagreb - Odbor za turizam održao je tematsku sjednicu o Hrvatskim turističkim agencijama kao faktoru razvoja hrvatskog turizma u europskom kompetitivnom okruženju, u suradnji s Udrugom hrvatskih putničkih agencija (UHPA). Ova iznimno važna tema okupila je više od 50 sudionika, predstavnika Ministarstva turizma, Ministarstva poduzetništva i obrta, Ministarstva kulture, Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Ministarstva vanjskih i europskih poslova, predstavnike turističkih zajednica, strukovnih komora, predstavnike hrvatskih turističkih i putničkih agencija te druge relevantne aktere turizma.

Uoči ulaska Hrvatske u Europsku uniju, hrvatske turističke agencije obilježavaju dva važna jubileja: 150. godišnjicu prvoga zabilježenoga organiziranog putovanja te 90. obljetnicu agencijskog poslovanja u Hrvatskoj. Ujedno se ulaskom u Europsku uniju i za hrvatske turističke agencije otvaraju nove prilike na najvažnijem turističkom tržištu na svijetu. 
Stoga se na današnjoj sjednici raspravljalo o spremnosti hrvatskih turističkih agencija za poslovanje u europskom kompetitivnom okruženju.

Istaknuto je kako segment turističkih agencija danas zapošljava više od 4000 ljudi te je zaslužan za dovođenje svakog četvrtog gosta u Hrvatsku, ali i svakog drugoga ostvarenog noćenja u hotelima i aparthotelima. Drugim riječima, agencije generiraju četvrtinu hrvatskoga turističkog prometa i praktički polovicu fizičkog prometa u hotelima. Međutim, problem sezonalnosti nažalost rezultira time da se više od 80 posto ukupnoga turističkog prometa, koji je većinom koncentriran na priobalju, ostvaruje u srpnju i kolovozu. Hrvatske turističke agencije jedan su od ključnih faktora u iznalaženju rješenja najvećeg problema domaćeg turizma: sezonalnosti i koncentriranosti turizma na uskome pojasu priobalja.

Također, u raspravi se nastojao odgovoriti na pitanje kako povećati konkurentsku sposobnost domaćih receptivnih turističkih agencija kao nužnu pretpostavku uspješne penetracije Hrvatske na nova tržišta i nove segmente sa širom paletom turističkih proizvoda. Svi sudionici rasprave usuglasili su se u namjeri davanja podrške daljnjem uspješnom radu domaćih putničkih agencija. Razmotrivši sve probleme i prepreke s kojima je ovaj segment turizma suočen, prisutni predstavnici nadležnih ministarstava turizma, poduzetništva i obrta, rada i mirovinskog sustava, kulture i drugi obećali su aktivno pripomoći u rješavanju pitanja koja su iznimno važna za daljnji uspješan rad i osvajanje europskog, ali i svjetskog tržišta od hrvatskih turističkih agencija.
 

Autor: Odbor za turizam