Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora na 44. sjednici održanoj 17. veljače 2010. godine raspravio je Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja članka 11. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnio Odbor za informiranje, informatizaciju i medije 27. siječnja 2010. godine.
Odbor je osnovanost rečenog Prijedloga raspravio na temelju svoje nadležnosti iz članka 57. Poslovnika Hrvatskoga sabora kao matično radno tijelo.
U raspravi je Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav utvrdio da je Odbor za informiranje, informatizaciju i medije uputio Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja članka 11. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji zbog problema u provedbi članka 11. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji („Narodne novine“ broj 25/03) posebice glede moguće kolizije s člankom 5. stavkom 1. točkom 6. Zakona o javnoj nabavi koji propisuje izuzeće od postupka javne nabave na ugovore o stjecanju, razvoju, produkciji i koprodukciji programskog materijala namijenjenog radiotelevizijskom emitiranju i za termine radiotelevizijskog emitiranja.
Odbor je također utvrdio da članak 11. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji glasi:
„Najmanje 10% ukupno objavljenoga televizijskog programa, izuzevši informativne emisije, športske priredbe, igre i promidžbene poruke, HRT mora naručiti od neovisnih produkcijskih društava ili za narudžbu programa od neovisnih produkcijskih društava mora izdvojiti najmanje 10% godišnjeg proračuna za proizvodnju televizijskog programa.
Neovisna produkcijska društva koja će snimiti emisije iz stavka 1. ovoga članka odabiru se na temelju javnog natječaja.
Mjerila i postupak za odabir emisija iz stavka 1. ovoga članka utvrđuju se Statutom HRT-a.“
Nakon rasprave Odbor je većinom glasova (5 glasova "ZA" i tri "SUZDRŽANA" glasa) dao sljedeće
MIŠLJENJE
Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja članka 11. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji nije osnovan.
Obrazloženje:
Člankom 11. stavkom 1. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji određeno je da najmanje 10% ukupno objavljenoga televizijskog programa, osim informativnih emisija, športskih priredaba, igara i promidžbenih poruka HRT mora naručiti od neovisnih produkcijskih društava ili za narudžbu programa od neovisnih produkcijskih društava mora izdvojiti najmanje 10% godišnjeg proračuna za proizvodnju televizijskog programa.
Stavcima 2. i 3. istog članka propisano je da se neovisna produkcijska društva koja će snimiti spomenute emisije odabiru na temelju javnog natječaja, a mjerila i postupak za odabir emisija utvrđuju se Statutom HRT-a.
Takvo zakonsko rješenje ima za cilj poticanje nove televizijske proizvodnje, a posebice neovisne produkcije zbog poticanja medijskog pluralizma i kulturne raznolikosti. Stoga je logično da se neovisna produkcijska društva odabiru na temelju javnog natječaja prema mjerilima propisanih Statutom HRT-a.
Odredba članka 11. Zakona u Hrvatskoj radioteleviziji nije u koliziji s odredbom članka 5. stavka 1. točke 6. Zakona o javnoj nabavi koji ugovore o stjecanju, razvoju, produkciji i koprodukciji programskog materijala namijenjenog radiotelevizijskom emitiranju i za termine radiotelevizijskog emitiranja izuzima od postupka javne nabave. Naime, Zakon o Hrvatskoj radioteleviziji je lex specialis te da je zakonodavac imao namjeru spomenutih 10% objavljenog televizijskog programa (osim informativnih emisija, športskih priredaba, igara i promidžbenih poruka) izuzeti od javnog natječaja, izmijenio bi i članak 11. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji.
PREDSJEDNIK
Vladimir Šeks