13. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku s rasprave o Izvješću o radu pravobranitelja za osobe s invaliditetom za 2023. godinu
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 13. sjednici održanoj 18. ožujka 2025. raspravljao je o Izvješću o radu pravobranitelja za osobe s invaliditetom za 2023. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio pravobranitelji za osobe s invaliditetom aktom od 28. ožujka 2024. godine.
Odbor je o Izvješću raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Vlade Republike Hrvatske na navedeni akt.
Uvodno obrazloženje podnio je pravobranitelj za osobe s invaliditetom (u daljnjem tekstu: pravobranitelj) iznoseći podatke za 2023. godinu, tijekom koje je u odnosu na 2022. godinu došlo do porasta od 20% obraćanja građana (ukupno su se obratili 2.988 puta). Najviše obraćanja odnosilo se na socijalnu skrb, njih 584, nadalje 301 u odnosu na više područja, 267 u odnosu na područje pristupačnost i mobilnost, 214 zapošljavanje i rad, 184 ostala područja, 168 zdravstvo, 164 odgoj i obrazovanje, 115 vezano za imovinsko-pravne poslove, 93 pravosuđe, 82 skrbništvo, 82 mirovinsko osiguranje, 69 život u zajednici 69, 64 rad udruga, 52 suzbijanje nasilja, 39 obiteljsko - pravnu zaštitu i 12 sport.
Najviše prepreka bilo je u ostvarivanju prava i dugotrajnosti postupaka (naročito postupka vještačenja, kada je u 2023. zaprimljeno 143.874 zahtjeva, a na mišljenje se čekalo i do 16 mjeseci), kao i u nedostatnosti kapaciteta izvaninstitucionalnih socijalnih i zdravstvenih usluga za djecu i odrasle osobe s invaliditetom. Zabrinjava činjenica da su u najtežoj situaciji isključenosti osobe s invaliditetom smještene u ustanovama, njih gotovo 8.000 te da više od polovice osoba s invaliditetom koje žive u ustanovama čine osobe s teškoćama mentalnog zdravlja. Kako je istaknuto, proces deinstitucionalizacije već godinama stoji usprkos tome što su u EU fondovima osigurana sredstva za njegovu provedbu, a nisu dovoljno razvijene ustanove i programi specifično namijenjene njihovim potrebama. S tim u vezi, posebno je teška situacija djece i mladih s teškoćama mentalnog zdravlja i poremećajima u ponašanju kojima je potrebna intenzivna stručna i multidisciplinarna pomoć.U području zdravstva istaknuti su problemi vezani uz potrebu uspostavljanja učinkovitije palijativne skrbi, zastarjelosti ortopedskih pomagala kao i potrebi uvažavanja mišljenja korisnika ortopedskih pomagala, nedostatku medicinskog osoblja poput pedijatara, stomatologa, dječjih i adolescentnih psihijatara, medicinskih sestara, fizioterapeuta i drugog osoblja što također utječe na dostupnost zdravstvene usluge koja je ili zakašnjela ili izostaje, pogotovo u ruralnim područjima ili na otocima. Evidentne su i pritužbe koje se odnose na obvezu osobnog tromjesečnog pristupanja u prostorije HZZO-a radi reguliranja statusa osiguranika u obveznom zdravstvenom osiguranju te s tim u vezi potrebe da se u slučajevima postojanja trajnog invaliditeta osobe oslobode obveze periodičnog dokazivanja zdravstvenog statusa.
Predstavnica Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike obrazložila je kako dostavljeno Mišljenje Vlade RH sadrži objedinjeno obrazloženje svih nadležnih ministarstava po pojedinim područjima.
U raspravi pohvaljeno je Izvješće koje na sistematski način prikazuje bitne podatke i probleme, ali nudi i adekvatna rješenja. Prisutni su se složili s detektiranim problemima u vezi deinstitucionalizacije, rane razvojne podrške, mentalnog zdravlja i nedostatka stručnog osoblja te su se složili s potrebom boljeg osiguravanja regionalne ravnomjernosti pružatelja usluga i povećanja dostupnosti socijalnih usluga u županijama. Predsjednica Odbora ustvrdila je kako se nažalost problemi koji trajno postoje u nizu sustava, najviše prelamaju upravo na osobama s invaliditetom, što nam ovo Izvješće i pokazuje.Nakon provedene rasprave članovi Odbora jednoglasno su (7 „za“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru na usvajanje sljedeći
z a k lj u č a k
Prihvaća se Izvješće o radu pravobranitelja za osobe s invaliditetom za 2023. godinu
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
12. sjednica -
- ×
Izvješće Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi, s Konačnim prijedloga zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P. Z. br. 126
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 12. sjednici, održanoj 11. ožujka 2025. raspravljao je o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi, s Konačnim prijedloga zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P. Z. br. 126 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 27. veljače 2025.
Odbor je o Prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Na početku sjednice predsjednica Odbora izrazila je dvojbu u vezi opravdanosti provođenja rasprave na Odboru o ovom Zakonu po hitnom postupku, s obzirom na to da još nije izglasano da li će se isti uvrstiti na dnevni red plenarne sjednice, odnosno donijeti po hitnom postupku, kao i zbog brojnih komentara u e-savjetovanju, s čime se nije složila većina članova te je rasprava ipak provedena.
S tim u vezi, predstavnica predlagatelja istaknula je kako su razlozi za donošenje ovog Zakona po hitnom postupku u skladu s mjerama iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. te rokovima (početak ove godine), a kako se ne bi izgubila značajna sredstva.Kako je istaknula, Zakonom se postiže bolja pokrivenost i adekvatnost zajamčene minimalne naknade u kućanstvima s djecom, a radno sposobnim korisnicima zajamčene minimalne naknade trenutno zdravstveno stanje zbog kojega nisu u mogućnosti odazvati se pozivu na rad za opće dobro bez naknade bit će opravdani razlog neodazivanja pozivu na rad za opće dobro bez naknade. Nadalje, predloženim izmjenama omogućit će se: priznavanje prava na jednokratnu naknadu posvojitelju za potrebe posvojenog djeteta, odobravanje socijalne usluge pomoć u kući većem broju starijih osoba i na taj način prevenirati institucionalizacija starijih osoba, pružanje socijalne usluge psihosocijalnog savjetovanja žrtvama nasilja u obitelji i žrtvama rodno uvjetovanog nasilja dok god postoji potreba, odobravanje usluge boravka, iznimno, korisniku kojemu je priznata usluga smještaja u udomiteljskoj obitelji i otkloniti dvojbe u primjeni odredbi o sudjelovanju u plaćanju socijalnih usluga. Također, drukčijim načinom određivanja naknade za rad Povjerenstva na jednostavniji način će se urediti naknada za rad članova Povjerenstva, a općenitijim navođenjem vrste obrazovanja stvorit će se širi krug kandidata koji mogu biti imenovani ravnateljem doma socijalne skrbi. Istaknula je i kako će se skraćivanjem trajanja pripravničkog staža u djelatnosti socijalne skrbi i napuštanjem obveze sklapanja ugovora o pripravničkom stažu na određeno vrijeme omogućit lakše zapošljavanje u djelatnosti socijalne skrbi.
Tijekom rasprave više puta je naglašena potreba adekvatnijeg reguliranja zajamčene minimalne naknade (u daljnjem tekstu: ZMN) za samce, starije osobe i osobe potpuno nesposobne za rad. Također, iznesena su mišljenja kako bi postotak iznosa ZMN-a trebao biti povećan i žrtvama obiteljskog nasilja i žrtvama trgovanja ljudima kojima su priznate usluge smještaja u kriznim situacijama, jer su u povećanom riziku od beskućništva jednom kada izađu iz privremenog smještaja. Isto se predlaže za beskućnike u prihvatilištu, s obzirom da ova najugroženija skupina siromašnih građana niti ne može steći uvjete za promjenu svojeg položaja i izlazak ne samo iz siromaštva, već i beskućništva, budući da su to osobe bez vlastitih prihoda i nekretnina u svom vlasništvu, a priznaje im se pravo na ZMN u visini od 50 posto iznosa ZMN-a.
Zamjenica pučke pravobraniteljice pohvalila je prijedlog izmjena i dopuna zakonskog prijedloga da se trenutno zdravstveno stanje korisnika ZMN-a uzima u obzir prilikom ocjene mogućnosti odazivu pozivu na rad za opće dobro bez naknade, iako je mišljenja da bi se općenito trebao ukinuti institut rada za opće dobro bez naknade.
Predsjednica Odbora istaknula je na kraju rasprave kako se, na žalost, niti ovim zakonskim izmjenama neće postići osnovni cilj, a to je da se osobama u siromaštvu i osobama u riziku od siromaštva pomogne da izađu iz siromaštva te da se općenito smanji stopa siromaštva u Hrvatskoj, stoga je pozvala predlagatelja da prihvati preporuke pučke pravobraniteljice iznesene na Odboru.
Nakon rasprave, članovi Odbora većinom su glasova (7„za“ i 1 „suzdržan“) predložili Hrvatskome saboru donošenje
ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
- ×
Izvješće Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o igrama na sreću, drugo čitanje, P.Z. br. 42
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 12. sjednici Odbora, održanoj 11. ožujka 2025. raspravljao je o KONAČNOM PRIJEDLOGU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O IGRAMA NA SREĆU, drugo čitanje, P.Z. br. 42 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 7. ožujka 2025.
Odbor je o prijedlogu zakona raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno s člankom 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Predstavnica predlagatelja uvodno je iznijela zakonske promjene u odnosu na prvo čitanje što su u raspravi posebno pohvalili svi članovi Odbora, naglašavajući kako one predstavljaju veliki iskorak u napretku i doprinosu suzbijanju ovisnosti o igrama na sreću i klađenju, koje je sve ozbiljniji društveni problem. Nove mjere društveno odgovornog priređivanja, ograničavanja oglašavanja i brojnih drugih mjera svakako će osigurati priređivanje igara na sreću na društveno odgovoran način i smanjiti negativne posljedice priređivanja igara na sreću na pojedinca i društvo u cjelini, a pogotovo kod mladih, naglašeno je tijekom rasprave.
U raspravi su pohvaljene sve predložene mjere: ograničavanja postavljanja samoposlužnih terminala za klađenje isključivo u prostore u kojima se priređuju igre na sreću odnosno na uplatna mjesta kladionica, u prostore casina i automat klubova, obvezna identifikacija svih igrača u zemaljskim poslovnicama kojom se obvezuje igrače na identifikaciju prije sudjelovanja u igri, reguliranje zabrane rada nedjeljom, donošenje Uredbe kojom će Vlada Republike Hrvatske odrediti minimalnu udaljenost prostora za igre na sreću od drugih objekata i ustanova, javne prostore u kojima se mogu priređivati lutrijske igre, vanjsko uređenje i oglašavanje na vanjskim dijelovima prostora za igre na sreću te prostore u kojima je obvezna primjena tehničkog modela identifikacije.
Pohvaljena je i postojeća zabrana oglašavanja u radijskim i televizijskim emisijama te tiskanim materijalima za djecu i mladež koja se proširuje zabranom oglašavanja igara na sreću u svim tiskanim medijima, dok se oglašavanje putem interneta te u audiovizualnim i radijskim programima te sadržajima elektroničkih publikacija zabranjuje u vremenu od 6:00 do 23:00 sata, uz izuzetak internet stranica priređivača sa stečenim pravom priređivanja u Republici Hrvatskoj. Normativnim rješenjima zabranjuje se također oglašavanje bonusa, osim na internet stranicama priređivača igara na sreću koji imaju stečeno pravo priređivanja igara na sreću u Republici Hrvatskoj, zabranjuje se oglašavanje na javno vidljivim površinama uz izuzetak vanjskih dijelova prostora u kojima se priređuju igre na sreću, na kojima je dozvoljeno oglašavanje koje ne poziva na igre na sreću, propisuje se odredba kojom vanjski izgled prostora casina, automat klubova i uplatnih mjesta kladionica mora biti takav da onemogućuje uvid u stolove za igre na sreću, automate za igre na sreću, samoposlužne terminale za klađenje te ponudu i rezultate igara klađenja.
Također, regulira se oglašavanje igara na sreću putem sponzorstva. Nadalje, u cilju smanjenja poticanja na sudjelovanje u igrama na sreću, zabranjuje se pojavljivanje poznatih osoba i osoba od medijskog utjecaja u oglašavanju igara na sreću u medijima i na javno vidljivim površinama. Kreatorima sadržaja na društvenim mrežama također se zabranjuje promocija, oglašavanje i video prijenos igara na sreću uživo.
Članovi Odbora izrazili su zadovoljstvo zakonskom implementacijom svih novih normativnih rješenja, koja će imati učinak na smanjenje dostupnosti i vidljivost igara na sreću maloljetnicima i ranjivim skupinama (osobama u riziku od razvoja ovisnosti o igrama na sreću), smanjenje poticanja igrača na sudjelovanje u igrama na sreću te posljedično smanjenje incidencije ovisnosti o igrama na sreću i troškova liječenja ovisnika.
Nakon rasprave članovi Odbora jednoglasno su ( 8 „za“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru donošenjeZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O IGRAMA NA SREĆU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
11. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu zakona o logopedskoj djelatnosti, prvo čitanje, P. Z. br. 121
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 11. sjednici, održanoj 18. veljače 2025. raspravljao je o Prijedlogu zakona o logopedskoj djelatnosti, prvo čitanje, P. Z. br. 121, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 6. veljače 2025.
Odbor je o Prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
U uvodnom dijelu predstavnica predlagatelja objasnila je da se ovim zakonskim prijedlogom uređuje logopedska djelatnost, obavljanje logopedske djelatnosti, izdavanje odobrenja za samostalan rad, odredbe vezane za osnivanje organizacijskih oblika za obavljanje logopedske djelatnosti, dužnosti i odgovornosti magistra logopedije, stegovna odgovornost magistra logopedije, osnivanje i organizacija rada Hrvatske komore logopeda, vođenje Registra magistara logopedije Hrvatske komore logopeda, stručni nadzor nad radom magistara logopedije te upravni nadzor nad zakonitošću rada Hrvatske komore logopeda. Logopedska djelatnost obavlja se u sustavu zdravstva, socijalne skrbi te odgoja i obrazovanja, a uključuje prevenciju, probir, procjenu, dijagnostiku i rehabilitaciju, odnosno terapiju, savjetodavni rad i edukaciju.
U raspravi pohvaljeno je reguliranje ove profesije specifičnim zakonom, Zakonom o logopedskoj djelatnosti, kao i postojanje regulatornog tijela - Logopedske komore, kako bi se osigurao adekvatni zakonski okvir te uspostavio mehanizam koji bi osiguravao kompetentnost i potrebnu stručnost u pružanju usluga ove vrste. Izraženo je i mišljenje kako je nemoguće zanemariti da se u polivalentnom prostoru u kojem djeluju logopedi mora definirati stručno djelovanje i drugih stručnjaka, kroz njihove standarde zanimanja. Isto bi trebalo slijediti i za ostale struke, kako bi se jasno prepoznavao identitet i područja djelovanja različitih stručnjaka u istom interdisciplinarnom području, kao na primjer uređenje fonetičke djelatnosti, za koju smatraju da bi također bilo potrebno osnovati komoru. Također, izražena je bojazan kakve će posljedice imati „povlačenje“ logopeda iz sustava obrazovanja u medicinski sustav.Nakon rasprave, članovi Odbora većinom su glasova ( 6 „za“ i 2 „suzdržana“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru na usvajanje
z a k lj u č a k
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o logopedskoj djelatnosti, u tekstu kako ga je predložila Vlada Republike Hrvatske.
2. Sve primjedbe, prijedlozi i mišljenja izražena u raspravi dostavit će se predlagatelju da ih uzme u obzir prilikom izrade Konačnog prijedloga zakona.Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin - ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku s rasprave o Izvješću o provedbi Nacionalne strategije djelovanja na području ovisnosti za razdoblje do 2030. godine, za 2023. godinu
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na 11. sjednici Odbora, održanoj 18. veljače 2025. raspravio je o Izvješću o provedbi Nacionalne strategije djelovanja na području ovisnosti za razdoblje do 2030. godine, za 2023. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 24. siječnja 2025.
Odbor je Izvješće raspravio kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Uvodno obrazloženje podnijeli su predstavnici predlagatelja, istaknuvši kako Izvješće o provedbi Nacionalne strategije djelovanja na području ovisnosti za razdoblje do 2030. godine, za 2023. godinu (u daljnjem tekstu: Izvješće ) sadrži pregled provedenih aktivnosti prema prioritetima i posebnim ciljevima Nacionalne strategije, ostvarene vrijednosti pokazatelja ishoda u izvještajnom razdoblju, kao i ključna područja politike prema ovisnostima, s naglaskom na najznačajnije trendove i razvoje u području problematike droga i ovisnosti. Pored navedenog, u izvješću se daje pregled podataka za 2023. o osobama liječenim zbog problema ovisnosti, kriminalitetu vezanom za zlouporabu droga, aktivnostima usmjerenim na smanjenje dostupnosti alkohola i duhanskih proizvoda te osiguranje društveno odgovornog priređivanja i igranja igara na sreću.
Zahvaljujući aktivnostima koje su provedene tijekom 2023. dodatno je osnažena institucionalna infrastruktura za odgovarajuće suočavanje s problematikom vezanom za suzbijanje ovisnosti i zlouporabom droga. Poseban naglasak je stavljen na procjenu kvalitete projekata koji se provode u području prevencije ovisnosti u skladu s EU standardima, provedbu programa oporavka i rehabilitacije putem Projekta resocijalizacije, jačanju kompetencija stručnjaka putem sustavnih edukacija o znanstveno utemeljenim prevencijskim i tretmanskim praksama, izradu smjernica, standarda i protokola za osiguranje kvalitetne provedbe intervencija. Pored navedenog, provedeni su i brojni znanstveno istraživački projekti u praćenju određenih segmenata kompleksne problematike ovisnosti, a značajni napori usmjereni su i na pravovremeno uočavanje i praćenje pojave novih psihoaktivnih tvari i povezanih zdravstvenih rizika kroz nacionalni Sustav ranog upozoravanja.
U raspravi koja je uslijedila članovi Odbora podržali su Izvješće, koje na sveobuhvatan i detaljan način daje prikaz stanja i poduzetih mjera na suzbijanju ovisnosti, služeći i kao uporište za osmišljavanje i planiranje narednih akcija. S tim u vezi postavljeno je i pitanje kad se očekuje donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o igrama na sreću, s obzirom na to da je prošlo gotovo šest mjeseci od prvog čitanja, a donošenje ovog Zakona važno je prevencijsko područje u ovom segmentu kompleksne problematike ovisnosti, pogotovo kod djece i mladih.
Nakon provedene rasprave, članovi Odbora jednoglasno su (8 „za“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru na usvajanje slijedeći
z a k lj u č a k
Prihvaća se Izvješće o provedbi Nacionalne strategije djelovanja na području ovisnosti za razdoblje do 2030. godine, za 2023. godinu.
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
10. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Konačnom prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/1322 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) BR. 1920/2006, drugo čitanje, P.Z.E. br. 88
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 10. sjednici Odbora, održanoj 11. veljače 2025. raspravljao je o KONAČNOM PRIJEDLOGU ZAKONA O PROVEDBI UREDBE (EU) 2023/1322 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA OD 27. LIPNJA 2023. O AGENCIJI EUROPSKE UNIJE ZA DROGE (EUDA) I STAVLJANJU IZVAN SNAGE UREDBE (EZ) BR. 1920/2006, drugo čitanje, P.Z.E. br. 88, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 31. siječnja 2025. Odbor je o Konačnom prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Rasprava o Konačnom prijedlogu zakona o provedbi uredbe (EU) 2023/1322 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) BR. 1920/2006, drugo čitanje, P.Z.E. br. 88, provedena je objedinjeno s Konačnim prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, drugo čitanje, P.Z.E. br. 87 i Konačnim prijedlogom zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, drugo čitanje, P.Z.E. br. 86.
Kako je u uvodu objasnila predstavnica predlagatelja, ovim Zakonskim prijedlogom osigurava se provedba Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. godine o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1920/2006.
Također, određuju se nadležna tijela za prikupljanje, objedinjavanje i dostavu relevantnih nacionalnih podataka u području droga, definira se nacionalna kontaktna točka i suradnja s Agencijom Europske unije za droge (EUDA) te se uvodi sudjelovanje u sustavu ranog upozoravanja i izvještavanje o novim trendovima u uporabi postojećih psihoaktivnih tvari. Definira se način određivanja i sudjelovanja nacionalnih laboratorija u radu mreže forenzičkih i toksikoloških laboratorija EUDA-e i sudjelovanje u radu Europske informacijske mreže za droge i ovisnost o drogama. Također, definira se sudjelovanje Republike Hrvatske u radu Upravnog odbora predmetne Agencije.
U odnosu na tekst Prijedloga zakona u Konačnom prijedlogu zakona izmijenjeno je vrijeme stupanja na snagu Zakona te je propisano da Zakon stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, kako bi se provelo pravovremeno usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije.Nakon izlaganja predlagateljice članovi Odbora jednoglasno su (12 „za“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
ZAKONA O PROVEDBI UREDBE (EU) 2023/1322 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA OD 27. LIPNJA 2023. O AGENCIJI EUROPSKE UNIJE ZA DROGE (EUDA) I STAVLJANJU IZVAN SNAGE UREDBE (EZ) BR. 1920/2006
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin - ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, drugo čitanje, P.Z.E. br. 87
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 10. sjednici Odbora, održanoj 11. veljače 2025. raspravljao je o KONAČNOM PRIJEDLOGU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O KVALITETI ZDRAVSTVENE ZAŠTITE, drugo čitanje, P.Z.E. br. 87, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 31. siječnja 2025.
Odbor je o Konačnom prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Rasprava o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, drugo čitanje, P.Z.E. br. 87 provedena je objedinjeno s Konačnim prijedlogom zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, drugo čitanje, P.Z.E. br. 86. i Konačnom prijedlogu zakona o provedbi uredbe (EU) 2023/1322 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) BR. 1920/2006, drugo čitanje, P.Z.E. br. 88.
Predstavnica predlagatelja uvodno je istaknula da se ovim Zakonskim prijedlogom osigurava provedba Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive Europske unije 2011/24. Navedenom Uredbom utvrđuju se pravni okvir i postupci za suradnju država članica u području procjene zdravstvenih tehnologija na razini Europske unije te se dopunjuju odredbe važećeg Zakona na način da troškove postupka procjene zdravstvenih tehnologija snosi podnositelj zahtjeva koji je zatražio procjenu zdravstvenih tehnologija, a visinu tih troškova odlukom utvrđuje ministar zdravstva.
Također, mijenjaju se odredbe važećeg Zakona u dijelu koji se odnosi na novčane kazne na području praćenja kvalitete zdravstvene zaštite i akreditacijskog postupka radi uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
U odnosu na tekst Prijedloga zakona, u Konačnom prijedlogu zakona izmijenjeno je vrijeme stupanja na snagu Zakona te je propisano da Zakon stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, kako bi se provelo pravovremeno usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije, odnosno s predmetnom Uredbom.
Nakon izlaganja predlagateljice članovi Odbora većinom su glasova ( 11 „za“ i 1 „suzdržan“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA
ZAKONA O KVALITETI ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin - ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o rodiljnim i roditeljskim potporama, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z.E. br. 119
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na 10. sjednici Odbora, održanoj 11. veljače 2025., raspravljao je o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o rodiljnim i roditeljskim potporama, s Konačnim prijedlogom zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z.E. br. 119 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 24. siječnja 2025. godine.
Odbor je predmetni akt raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno članku 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Predstavnica predlagatelja uvodno je istaknula da se predlaže donošenje Zakona po hitnom postupku kako bi se odredbe Zakona mogle primijeniti od 1. ožujka 2025. Radi se o povećanju visine novčanih potpora svih skupina korisnika, a predložene mjere predstavljaju izravne potpore obiteljima s novorođenom djecom te će pozitivno utjecati na povećanje ukupne kvalitete života i standarda roditelja i djece, zbog čega je potrebno što prije stvoriti zakonodavni okvir za povećanje materijalnih prava sadašnjih i budućih korisnika prava iz sustava rodiljnih i roditeljskih potpora.
Kako je naglasila, predložene zakonske izmjene usmjerene su poticanju demografske obnove i demografskog razvoja Republike Hrvatske, uvažavajući povezanost sustava obiteljskih potpora s ukupnim pronatalitetnim kretanjima i učinkom na održanje i podizanje socijalne sigurnosti obitelji s uzdržavanom djecom. Isto tako, predviđena je mjera udvostručenja trajanja plaćenog očinskog dopusta na 20, odnosno 30 radnih dana, a prema predloženom rješenju propisuje se da novčane potpore svih skupina korisnika ne mogu iznositi manje od 114 % proračunske osnovice (503,24 eura) umjesto ranijih 70 % proračunske osnovice (309,01 eura). Kako j istaknula, novčane potpore ostvarene prema ovom Zakonu ne mogu biti predmet ovrhe ili osiguranja, osim prema sudskoj odluci ili rješenju nadležnog centra za socijalnu skrb radi koristi djeteta za koje su ostvarene.
Dodatna sredstva potrebna za provedbu ovoga Zakona iznose 43.342.573,00 eura u 2025. godini i 7.759.924,00 eura u 2026. godini. Dio dodatnih sredstava potrebnih za provedbu u 2025. godini osigurat će se preraspodjelom unutar razdjela 087 Ministarstvo demografije i useljeništva, a razlika sredstva preraspodjelom unutar Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu.
Nakon provedene rasprave članovi Odbora jednoglasno su (12 „za“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O RODILJNIM I RODITELJSKIM POTPORAMA
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Konačnom prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, drugo čitanje, P.Z.E. br. 86
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 10. sjednici Odbora, održanoj 11. veljače 2025. raspravljao je o KONAČNOM PRIJEDLOGU ZAKONA O PROVEDBI UREDBE (EU) 2021/2282 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA OD 15. PROSINCA 2021. O PROCJENI ZDRAVSTVENIH TEHNOLOGIJA I IZMJENI DIREKTIVE 2011/24/EU, drugo čitanje, P.Z.E. br. 86, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora podnijela Vlada Republike Hrvatske, aktom od 31. siječnja 2025.
Odbor je o Konačnom prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Rasprava o Konačnom prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, drugo čitanje, P.Z.E. br. 86, provedena je objedinjeno s Konačnim prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, drugo čitanje, P.Z.E. br. 87 i Konačnim prijedlogom zakona o provedbi uredbe (EU) 2023/1322 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) BR. 1920/2006, drugo čitanje, P.Z.E. br. 88.
Predstavnica predlagatelja uvodno je istaknula da se ovim zakonskim prijedlogom utvrđuje nadležno tijelo i zadaće nadležnog tijela za provedbu Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive Europske unije 2011/24. Utvrđuju se obveze Ministarstva zdravstva kao nadležnog tijela za provedbu Uredbe, kao i samog Zakona prema kojima Ministarstvo sudjeluje u radu Koordinacijske skupine država članica za procjenu zdravstvenih tehnologija, provodi nacionalne procjene i znanstveno savjetovanje o pojedinoj zdravstvenoj tehnologiji te podnosi nacionalna izvješća Europskoj komisiji o provedbi same Uredbe.
U odnosu na tekst Prijedloga zakona u Konačnom prijedlogu zakona izmijenjeno je vrijeme stupanja na snagu Zakona te je propisano da Zakon stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“, kako bi se provelo pravovremeno usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije, odnosno s predmetnom Uredbom.
Nakon izlaganja predlagatelja članovi Odbora većinom su glasova (11 „za“ i 1 „suzdržan“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
ZAKONA O PROVEDBI UREDBE (EU) 2021/2282 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA OD 15. PROSINCA 2021. O PROCJENI ZDRAVSTVENIH TEHNOLOGIJA I IZMJENI DIREKTIVE 2011/24/EU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin - ×
Zaključak Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu za provedbu objedinjene rasprave o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, drugo čitanje, P.Z.E. br. 87, Konačnom prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, drugo čitanje, P.Z.E. br. 86 i Konačnom prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/1322 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1920/2006, drugo čitanje, P.Z.E. br. 88
Na temelju članka 247. stavka 3. Poslovnika Hrvatskoga sabora, Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na 10. sjednici održanoj 11. veljače 2025. jednoglasno (12 glasova „ZA“) je donio sljedeći
Z A K LJ U Č A K
Predlaže se Hrvatskome saboru da se o točkama dnevnog reda: Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, drugo čitanje, P.Z.E. br. 87, Konačnom prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, drugo čitanje, P.Z.E. br. 86 i Konačnom prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/1322 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1920/2006, drugo čitanje, P.Z.E. br. 88 provede objedinjena rasprava.
Obrazloženje:
Kako su prijedlozi navedenih zakona uzajamno povezani načelima, ciljevima i svrhom donošenja, predlaže se donošenje odluke o provedbi objedinjene rasprave o tim zakonskim prijedlozima.
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
9. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu deklaracije o pravima umirovljenika i osoba starije životne dobi - predlagatelji: Klub zastupnika Hrvatske demokratske zajednice, Klub zastupnika Domovinskog pokreta, Klub zastupnika Hrvatske narodne stranke i nezavisnih zastupnika, Klub zastupnika Hrvatske socijalno-liberalne stranke i nezavisnog zastupnika Vladimira Bileka, Klub zastupnika nacionalnih manjina i Klub zastupnika Nezavisni i HSU
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 9. sjednici Odbora, održanoj 11. prosinca 2024. raspravljao je o Prijedlogu deklaracije o pravima umirovljenika i osoba starije životne dobi, koji su predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavili Klub zastupnika Hrvatske demokratske zajednice, Klub zastupnika Domovinskog pokreta, Klub zastupnika Hrvatske narodne stranke i nezavisnih zastupnika, Klub zastupnika Hrvatske socijalno-liberalne stranke i nezavisnog zastupnika Vladimira Bileka, Klub zastupnika nacionalnih manjina i Klub zastupnika Nezavisni i HS, aktom od 3. prosinca 2024. godine.
Odbor je o navedenom aktu raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno članku 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
U ime predlagatelja, predstavnica Kluba zastupnika Hrvatske demokratske zajednice istaknula je područja koja obuhvaća predložena deklaracija a koja se odnose na zaštitu dostojanstva i ljudskih prava osoba starije životne dobi, njihovu zdravstvenu zaštitu, palijativnu skrb, socijalnu skrb i socijalnu uključenost, mirovinska primanja i primjerenost mirovina, zapošljavanje umirovljenika i njihovo cjeloživotno učenje i obrazovanje.
Predstavnik Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike obrazlažući Mišljenje Vlade RH također je istaknuo da predmetni Prijedlog deklaracije obuhvaća sva ključna područja važna za umirovljenike i osobe starije životne dobi s ciljem osiguravanja dostojanstvene, sigurne i mirne starosti te s tim u vezi naglasio opredijeljenost jačanju svih segmenata i kapaciteta u cilju poboljšanja skrbi o umirovljenicima i starijim osobama, smatrajući kako će Deklaracija biti temelj za daljnje razvojne inicijative.
Tijekom rasprave izražena su i mišljenja kako Prijedlog deklaracije dolazi od strane vladajuće stranke te da su umirovljenicima osim empatije potrebna konkretna rješenja, djela i zakonska rješenja, pogotovo stoga što smo među najstarijim populacijama na svijetu.
Nakon provedene rasprave članovi Odbora većinom su glasova („7“za“ i 1 „suzdržan“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru da donese
DEKLARACIJU O PRAVIMA UMIROVLJENIKA I OSOBA STARIJE ŽIVOTNE DOBIZa izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin, dr. med. - ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlog odluke o imenovanju zamjenica pravobranitelja za osobe s invaliditetom - predlagatelj: pravobranitelj za osobe s invaliditetom
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 9. sjednici Odbora održanoj 11. prosinca 2024. raspravljao je o Prijedlogu odluke o imenovanju zamjenica pravobranitelja za osobe s invaliditetom koju je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio pravobranitelj za osobe s invaliditetom, aktom od 22. studenoga 2024.
Odbor je o Prijedlogu odluke raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Pravobranitelj za osobe s invaliditetom (u daljnjem tekstu: pravobranitelj) u uvodu je istaknuo kako u smislu odredbe članka 22. stavka 2. Zakona o pravobranitelju za osobe s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Zakon), pravobranitelj pokreće postupak za imenovanje zamjenika najkasnije u roku od tri mjeseca prije isteka mandata zamjenika, odnosno 30 dana nakon prestanka dužnosti zamjenika iz drugih zakonom određenih razloga. S obzirom da sadašnjoj zamjenici pravobranitelja mandat ističe 15. prosinca 2024. godine, sukladno člancima 3., 4., 21. i 22. Zakona, objavljen je Javni poziv za izbor dva zamjenika/ce pravobranitelja. Sukladno odredbama članka 21. Zakona, za zamjenike pravobranitelja mogu biti imenovani hrvatski državljani koji imaju završen diplomski sveučilišni studij i najmanje pet godina radnog iskustva. Prednost pri imenovanju jednog od njegovih zamjenika ima osoba s invaliditetom, ukoliko ispunjava sve tražene uvjete propisane natječajem.
Slijedom svega navedenog, ispunjavajući sve prethodno navedene zakonske uvjete, a nakon provedenog postupka za izbor zamjenika/ca pravobranitelja, pravobranitelj predlaže da se za njegove zamjenice imenuju Anica Ježić, dipl. soc. radnica i Gordana Glibo, dipl. novinar.
Nakon obrazloženja predlagatelja članovi Odbora jednoglasno su (8„za“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru da donese
ODLUKU O IMENOVANJU ZAMJENICA PRAVOBRANITELJA ZA OSOBE S INVALIDITETOM
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin, dr. med.
8. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu za iskazivanje povjerenja dr. sc. Ireni Hrstić, dr. med., za obavljanje dužnosti ministrice zdravstva
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 8. sjednici održanoj 26. studenoga 2024. raspravljao je o Prijedlogu za iskazivanje povjerenja dr. sc. Ireni Hrstić, dr. med., za obavljanje dužnosti ministrice zdravstva, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavio
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku Hrvatskoga sabora navedeni Prijedlog raspravio je sukladno članku 85. i članku 119. stavku 6. Poslovnika Hrvatskoga sabora, kao matično radno tijelo.Sjednici Odbora nazočili su predsjednik Vlade Republike Hrvatske mr. sc. Andrej Plenković i predložena kandidatkinja za ministricu zdravstva dr. sc. Irena Hrstić, dr. med.
Nakon obrazloženja Prijedloga za iskazivanje povjerenja o predloženoj kandidatkinji od strane predsjednika Vlade Republike Hrvatske provedena je rasprava.
Članovi Odbora su tijekom rasprave, sukladno članku 119. stavku 9. Poslovnika Hrvatskoga sabora, iskoristili mogućnost postavljanja pitanja predloženoj kandidatkinji, na koja je kandidatkinja odgovarala.
Nakon provedene rasprave Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku odlučio je većinom glasova (7„za“, i 1 „protiv“) poduprijeti iskazivanje povjerenja dr. sc. Ireni Hrstić, dr. med., za obavljanje dužnosti ministrice zdravstva.Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
7. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Konačnom prijedlogu zakona o privremenom uzdržavanju, drugo čitanje, P.Z. br. 27
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na 7. sjednici Odbora, održanoj 19. studenoga 2024., raspravljao je o Konačnom prijedlogu zakona o privremenom uzdržavanju, drugo čitanje, P.Z. br. 27, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 14. studenoga 2024. godine.
Odbor je predmetni akt raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno članku 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Predstavnica predlagatelja istaknula je na početku izlaganja da se donošenjem ovog Zakona omogućuju nova, povoljnija prava i značajan pomak u materijalnom statusu i pravima djeteta u slučajevima kada obveznik uzdržavanja ne ispunjava svoje obveze, a osniva se i alimentacijski fond. Povećava se iznos potpore te se produžuje njeno vremensko trajanje. Dosadašnje pravo od svega 50 posto zakonskog minimuma podiže se na 100-postotni iznos. Produžuje se i vremensko trajanje potpore, pa će pravo na privremeno uzdržavanje imati djeca do navršene 18. godine života ili do 26-te ako se redovito školuju, a djeca koja zbog teške i trajne bolesti ili invaliditeta nisu sposobna raditi, imat će pravo na potporu sve dok ta nesposobnost traje. Pojednostavljuju se postupak i isplata priznatog iznosa privremenog uzdržavanja, omogućava se neplatišama vraćanje duga putem javnog rada i otpisuje se dug u slučaju smrti obveznika uzdržavanja ako je jedini nasljednik ujedno bio i korisnik prava na uzdržavanje.
Kako je predlagateljica istaknula, konačni prijedlog zakona usuglašen je s prihvaćenim prijedlozima i primjedbama iznesenim u raspravi pred radnim tijelima Hrvatskoga sabora i u raspravi na sjednici Hrvatskoga sabora te je dodatno nomotehnički dorađen izričaj pojedinih odredbi sukladno primjedbama Odbora za zakonodavstvo.Nakon provedene rasprave članovi Odbora jednoglasno su ( 7 „za“ )odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
ZAKONA O PRIVREMENOM UZDRŽAVANJU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORADr. sc. Ivana Kekin
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Konačnom prijedlogu zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu, drugo čitanje, P. Z. br. 89
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na 7. sjednici Odbora, održanoj 19. studenoga 2024., raspravljao je o Konačnom prijedlogu zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 14. studenoga 2024. godine.
Odbor je predmetni akt raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno članku 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Rasprava o Konačnom prijedlogu zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godine provedena je objedinjeno s Prijedlogom državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027. godinu.
Predstavnica predlagatelja u uvodu je istaknula da se Zakonom o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu, koji se donosi na temelju Zakona o proračunu, uređuju prihodi, primici, rashodi i izdaci Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu te njihovo ostvarenje odnosno izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Republike Hrvatske, upravljanje dugom općeg proračuna te financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti Vlade i predsjednika Vlade, Ministarstva financija i ministra financija u izvršavanju proračuna za pojedinu proračunsku godinu te druga pitanja u izvršavanju proračuna.
Prema Zakonu o izvršavanju državnog proračuna za 2025. godinu, zaduženje na domaćem i inozemnim tržištima može se provesti do ukupnog iznosa od 8,6 milijardi eura, dok tekuće otplate glavnice državnog duga iznose 6,5 milijardi eura. Zaduženje izvanproračunskih korisnika državnog proračuna iznosi 406,8 milijuna eura, a tekuće otplate glavnice duga 231,6 milijuna eura. Godišnja vrijednost novih jamstava za 2025. iznosi 435 milijuna eura, od čega se na izvanproračunske korisnike odnosi 260 milijuna. Postotak ukupnog ograničenja za zaduženja svih općina, gradova i županija u 2025. utvrđuje se na razini pet posto ukupno ostvarenih prihoda od njihova poslovanja u ovoj godini.Nakon provedene rasprave članovi Odbora većinom su glasova (6 „za“ i 1 “protiv“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
ZAKONA O IZVRŠAVANJU DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2025. GODINU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027. godinu
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 7. sjednici, održanoj 19. studenoga 2024., raspravljao je o Prijedlogu državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 14. studenoga 2024.
Odbor je o Prijedlogu Državnog proračuna raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno s člankom 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Rasprava o Prijedlogu državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027. godinu provedena je objedinjeno s Konačnim prijedlogom zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu.
Predstavnica Ministarstva financija uvodno je predstavila Prijedlog Državnog proračuna za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027. godinu, kojim su u 2025. prihodi proračuna planirani u iznosu od 33 milijarde eura, dok su za 2026. projicirani u iznosu od 34,8 milijardi eura, a za 2027. u iznosu od 35,1 milijardu eura. Rashodi državnog proračuna planirani su u iznosu od 37,0 milijardi eura, što je 10,2% ili 3,4 milijarde eura više u odnosu na tekući plan za 2024. godinu. U 2026. godini ukupni rashodi planirani su na razini od 38,2 milijarde eura, a u 2027. projiciraju se na razinu od 36,8 milijardi eura. Planirani manjak državnog proračuna za 2025. godinu iznosi 4,1 milijardu eura ili 4,4% bruto domaćeg proizvoda. U 2026. godini manjak državnog proračuna projiciran je u iznosu od 3,5 milijardi eura ili 3,5% BDP-a dok se u 2027. očekuje manjak od 1,7 milijardi eura ili 1,7% BDP-a. Očekuje se da će rast BDP-a postupno usporiti s 3,2% u 2025. na 2,8% BDP-a u 2026. te 2,6% u 2027. godini.
Predstavnik Ministarstva zdravstva u svom izlaganju obrazložio je proračun Ministarstva zdravstva za 2025. godinu, koji po svim izvorima financiranja iznosi 4.831.941.450 eura i isti je veći za 7% u odnosu na 2024., kada je iznosio 4.5 mlrd. eura. Limitirani izvori financiranja u 2025. iznose 1.407.677.548 eura i u odnosu na 2024. veći su za 6%, kada su iznosili 1.32 mlrd. eura. Kao ključne elemente proračuna naveo je: transfer Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (u daljnjem tekstu: HZZO), koji iznosi 785.2 mil. eura (200 tisuća eura više nego 2024.) te sanacija štete od potresa za sve zdravstvene ustanove u iznosu od 165 mil. eura, dok je za izgradnju nove dječje bolnice Blato planiran iznos od 6.3 mil. eura.
Predstavnica Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) u svom izlaganju istaknula je da prijedlog financijskog plana za 2025. godinu za razdjel 086 Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike iznosi 11.179.118.786 eura i veći je za 591.221.936 eura u odnosu na tekući financijski plan za 2024., koji iznosi 10.587.896.850 eura. Najznačajnija povećanja odnose se na: Ministarstvo - povećanje sredstava u iznosu od 27.927.915 eura, što se najvećim dijelom odnosi na povećanje sredstava za osobnu asistenciju, izgradnju i opremanje centara za starije osobe te povećanje sredstava za decentralizirane funkcije i rashode za zaposlene i materijalne rashode, zatim za Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje - povećanje sredstava u iznosu od 451.809.118 eura, što se odnosi na rashode za mirovine i mirovinska primanja zbog redovnog usklađivanja koje će se provesti tijekom 2025. godine. Uz ostala povećanja, povećanje sredstava namijenjena su Hrvatskom zavodu za zapošljavanje - povećanje u iznosu od 13.090.911 eura, što se najvećim dijelom odnosi na mjere za zapošljavanje te Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom - povećanje sredstava u iznosu 3.397.870 eura, što se odnosi na povećanje sredstava za zapošljavanje osoba s invaliditetom, rashoda za zaposlene te materijalne rashode.
Predstavnik HZZO-a u svom izlaganju je istaknuo da su ukupni prihodi HZZO-a za 2025. godinu planirani u iznosu od 6.526.855.339 eura, ili 8,5% više u odnosu na tekući plan za 2024. godinu, zbog procjene rasta prihoda od doprinosa pod utjecajem daljnjeg gospodarskog rasta, rasta zaposlenih i bruto plaća. Prema očekivanim makroekonomskim kretanjima u narednim godinama, projekcija ukupnih prihoda za 2026. godinu iznosi 6.879.086.073 eura ili 5,4 % više nego u 2025., a za 2027. godinu 7.151.034.811eura, odnosno 4 % više nego u 2026. Ukupni rashodi za 2025. planirani su u iznosu od 6.499.098.087 EUR ili 8,2 % više u odnosu na važeći plan za 2024. zbog povećanja sredstava predviđenih za zdravstvenu zaštitu kroz povećanje mjesečnih limita bolnicama zbog očekivanog povećanja cijena rada i materijala, ostalih ugovorenih sadržaja kao i povećanja cijena zdravstvenih usluga. U projekciji za 2026. godinu, ukupni rashodi planirani su u iznosu od 6.851.328.821 eura ili 5,4 % više nego u 2025., a u projekciji za 2027. godinu 7.123.277.559 eura ili 4 % više nego u 2026. godini.
U raspravi predsjednica Odbora izrazila je nezadovoljstvo visinom povišenja limita domovima zdravlja i bolnica, odnosno cijenom DTP-ova, s obzirom na to da cijena dijagnostičko terapijskih postupaka (DTP) nije prilagođena potrebama i interesu tj. zdravlju građana.Nakon rasprave članovi Odbora većinom su glasova (6 „za“ i 1 „protiv“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2025. GODINU I PROJEKCIJA ZA 2026. I 2027. GODINU
te odluka o davanju suglasnosti na izmjene i dopune Financijskih planova izvanproračunskih korisnika za 2025. godinu i projekcija planova za 2026. i 2027. godinu za:
- Hrvatske vode
- Hrvatske ceste d.o.o.
- Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
- Hrvatsku agenciju za osiguranje depozita
- Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje
- Centar za restrukturiranje i prodaju
- Hrvatske autoceste d.o.o.
- HŽ Putnički prijevoz d.o.o.
- HŽ Infrastrukturu d.o.o.Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
6. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, prvo čitanje, P.Z.E. br. 87
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 6. sjednici Odbora, održanoj 11. studenoga 2024. raspravljao je o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, prvo čitanje, P.Z.E. br. 87 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 6. studenoga 2024.
Odbor je o prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Rasprava o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, prvo čitanje, P.Z.E. br. 87 provedena je objedinjeno s Prijedlogom zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, prvo čitanje, P.Z.E. br. 86.
Predstavnica predlagatelja uvodno je istaknula da se Zakonom o kvaliteti zdravstvene zaštite (NN broj 118/18.), koji je stupio na snagu 1. siječnja 2019. određuju načela i sustav mjera za ostvarivanje i unaprjeđenje sveobuhvatne kvalitete zdravstvene zaštite u Republici Hrvatskoj te propisuje postupak akreditacije zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost te privatnih zdravstvenih radnika, kao i procjena zdravstvenih tehnologija, a sve radi osiguranja i smanjivanja rizika za život i zdravlje pacijenata.
Ovim zakonskim prijedlogom osigurava se provedba Uredbe (EU) 2021/2282 kojom se utvrđuje potporni okvir i postupci za suradnju država članica u području zdravstvenih tehnologija na razini Europske unije. Njime se definira mehanizam kojim se utvrđuje da subjekt koji razvija zdravstvenu tehnologiju sve informacije, podatke, analize i druge dokaze potrebne za zajedničku kliničku procjenu zdravstvenih tehnologija podnosi samo jednom na razini Europske unije te se preciziraju zajednička pravila i metodologija za zajedničku kliničku procjenu zdravstvenih tehnologija.
Prijedlogom zakona dopunjuju se također odredbe važećeg Zakona na način da se propisuje da troškove postupka procjene zdravstvenih tehnologija snosi podnositelj zahtjeva koji je zatražio procjene zdravstvenih tehnologija (visinu tih troškova odlukom utvrđuje ministar zdravstva) te se mijenjaju odredbe važećeg Zakona u dijelu koji se odnosi na novčane kazne na području praćenja kvalitete zdravstvene zaštite i akreditacijskog postupka radi uvođenja eura u Republiku Hrvatsku.
Nakon izlaganja predlagatelja članovi Odbora jednoglasno su (7 „za“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru na usvajanje sljedećiz a k lj u č a k:
Prihvaća se PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O KVALITETI ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/1322 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1920/2006, prvo čitanje, P.Z.E. br. 88
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 6. sjednici Odbora, održanoj 11. studenoga 2024. raspravljao je o Prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/1322 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. lipnja 2023. o Agenciji Europske unije za droge (EUDA) i stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1920/2006, prvo čitanje, P.Z.E. br. 88 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 6. studenoga 2024.
Odbor je o prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Predstavnica predlagatelja uvodno je istaknula da se ovim zakonskim prijedlogom usklađuje zakonodavstvo Republike Hrvatske sa zakonodavstvom Europske unije na način da se osigurava provedba Uredbe (EU) 2023/1322, koja je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u svim državama članicama Europske unije od 2. srpnja 2024. godine.
Isto je neophodno zbog rastućeg opsega u ponudi i potražnji droga te se nameće potreba ulaganja u standardizirano prikupljanje i razmjenu relevantnih podataka i informacija o drogama, kao i potreba unaprjeđenja kapaciteta za identifikaciju novih psihoaktivnih tvari, posebno onih koje mogu predstavljati rizik za zdravlje građana. U tom smislu važno je osnažiti forenzičkotoksikološke kapacitete i osigurati razvoj resursa za rano prepoznavanje novih ugroza i pravodobno upozoravanje skupina u riziku, kao i osigurati odgovarajuće usluge u skladu sa znanstveno utemeljenim praksama u odnosu na politike o drogama, s ciljem osnaživanja spremnosti i odgovora EU. Slijedom navedenoga, revidiran je mandat Europskog centra za praćenje droga i ovisnosti o drogama te je isti sukladno Uredbi (EU) 2023/1322 postao Agencija Europske unije za droge.
Nakon izlaganja predlagatelja članovi Odbora jednoglasno su ( 7„za“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru na usvajanje sljedećiz a k lj u č a k:
Prihvaća se PRIJEDLOG ZAKONA O PROVEDBI UREDBE (EU) 2023/1322 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA OD 27. LIPNJA 2023. O AGENCIJI EUROPSKE UNIJE ZA DROGE (EUDA) I STAVLJANJU IZVAN SNAGE UREDBE (EZ) BR. 1920/2006
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, prvo čitanje, P.Z.E. br. 86
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 6. sjednici Odbora, održanoj 11. studenoga 2024. raspravljao je o Prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, prvo čitanje, P.Z.E. br. 86 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 6. studenoga 2024.
Odbor je o prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Rasprava o Prijedlogu zakona o provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU, prvo čitanje, P.Z.E. br. 86. provedena je objedinjeno s Prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite, prvo čitanje, P.Z.E. br. 87.
Predstavnica predlagatelja uvodno je istaknula da se ovim zakonskim prijedlogom usklađuje zakonodavstvo Republike Hrvatske sa zakonodavstvom Europske unije te se utvrđuje Ministarstvo zdravstva kao nadležno tijelo za provedbu Uredbe (EU) 2021/2282, koje pri provedbi Uredbe (EU) 2021/2282 i ovoga Zakona surađuje s tijelima javne vlasti, stručnim društvima i organizacijama koji su, u okviru svoje djelatnosti, povezani s procjenom zdravstvenih tehnologija.
Naime, Uredbom (EU) 2021/2282 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2021. o procjeni zdravstvenih tehnologija i izmjeni Direktive 2011/24/EU utvrđuje se potporni okvir i postupci za suradnju država članica u području zdravstvenih tehnologija na razini Europske unije, mehanizam kojim se utvrđuje da subjekt koji razvija zdravstvenu tehnologiju sve informacije, podatke, analize i druge dokaze potrebne za zajedničku kliničku procjenu zdravstvenih tehnologija podnosi samo jednom na razini Europske unije, zajednička pravila i metodologija za zajedničku kliničku procjenu zdravstvenih tehnologija. Također, Uredbom (EU) 2021/2282 ne ograničavaju se prava država članica Europske unije da provode dopunske kliničke analize zdravstvenih tehnologija za koje je dostupno izvješće o zajedničkoj kliničkoj procjeni, a koje su nužne za njihov cjelokupni nacionalni postupak procjene.
Nakon izlaganja predlagatelja članovi Odbora jednoglasno su (7„za“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru na usvajanje sljedećiz a k lj u č a k:
Prihvaća se PRIJEDLOG ZAKONA O O PROVEDBI UREDBE (EU) 2021/2282 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA OD 15. PROSINCA 2021. O PROCJENI ZDRAVSTVENIH TEHNOLOGIJA I IZMJENI DIREKTIVE 2011/24/EU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
5. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 5. sjednici, održanoj 9. listopada 2024. raspravljao je o Prijedlogu izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 3. listopada 2024.
Odbor je o Prijedlogu izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno s člankom 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Rasprava o Prijedlogu izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu provedena je objedinjeno s Konačnim prijedlogom zakona o izmjenama i dopuni Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu.
Predstavnica Ministarstva financija uvodno je predstavila Prijedlog izmjena i dopuna Državnog proračuna za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu, istaknuvši kako se ovim izmjenama i dopunama ukupni prihodi povećavaju za 1,8 milijardi eura, s 28,5 milijardi eura na 30,3 milijardi eura, a navedeno povećanje prvenstveno se temelji na rastu poreznih prihoda te doprinosa. Također, za 2024. godinu ukupni rashodi povećavaju se za 975,6 milijuna eura, odnosno s 32,6 milijarde eura na 33,6 milijarde eura.
U svom izlaganju predstavnik Ministarstva zdravstva istaknuo je da se Prijedlogom izmjena i dopuna Državnog proračuna RH za 2024. godinu ukupni financijski plan Ministarstva zdravstva povećava za 207.112.807 eura, odnosno s 4.298.270.378 eura na 4.505.383.185 eura, a limitirani izvori financiranja povećavaju se s 1.309.802.788 eura na 1.325.854.884 eura, tj. za 16.052.096 eura. Kako je istaknuo, najznačajniji elementi povećavanja financijskog plana odnose se na provedbu aktivnosti sanacije štete od potresa (povećanje u iznosu od 36.5 mil. eura), zatim za troškove osiguranja bolnica na sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene zaštite (povećanje u iznosu od 5.2 mil. eura), za provedbu hitne helikopterske medicinske službe (povećanje u iznosu od 2.2 milijuna eura), za provedbe Odluke vlade za refundaciju pravomoćnih sudskih presuda za prekovremeni rad (povećanje u iznosu od 2 mil. eura) te za provedbu aktivnosti izgradnje nacionalne dječje bolnice u Zagreb (povećanje u iznosu od 1.4 mil. eura).
Prijedlogom izmjena i dopuna financijskog plana HZZO-a za 2024.g. planirani su ukupni prihodi na razini 6.013.557.882 eura dok se ukupni rashodi planiraju na razini 6.004.289.508 eura. Ukupno povećanje financijskog plana Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje iznosi 446 milijuna eura i rezultat je povećanja prihoda od doprinosa koje se sada planiraju na godišnjoj razini od 4.78 milijardi eura. Predloženo povećanje prihoda prati i povećanje rashoda i to: rashodi obveznog zdravstvenog osiguranja zbog porasta plaća povećavaju se za 7% ili 405 milijuna eura, na način da ukupni plan iznosi 5.7 milijardi eura, a rashodi dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja povećavaju se za 17% ili 40 milijuna eura, na način da ukupni plan dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja iznosi 0.27 milijardi eura.
Predstavnica Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u svom izlaganju istaknula je da će po usvajanju predloženog, novi plan Razdjela 086 Ministarstva za 2024. godinu iznositi ukupno 10.587.896.850 eura, od čega se iznos od 10.202.461.423 eura odnosi na proračunska sredstva, a iznos od 385.435.427 eura na ostale izvore financiranja. Ukupno smanjenje u odnosu na tekući plan iznosi 283.851 eura. Do najvećeg smanjenja došlo je na Glavi 08620 Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (smanjenje od 175.150.198 eura), a najveće povećanje u okviru glave 08665 Hrvatskog zavoda za socijalni rad u iznosu od 165.580.721 eura, koje se odnosi na plaće za zaposlene i socijalne naknade (inkluzivni dodatak, zajamčenu minimalnu naknadu, roditelje njegovatelje i naknadu za ugroženog kupca energenata.
U raspravi članovi Odbora posebno su se osvrnuli na razdjele Ministarstva zdravstva, Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike te Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Većina članova Odbora podržala je izmjene i dopune, no postavljena su i pitanja razloga zbog kojih su prisutne uštede na određenim stavkama, poput smanjenja na području razvoja palijativne skrbi (smanjenje od 2.552.187 eura). Predstavnik Ministarstva zdravstva s tim u vezi rekao je da je na području Mreže javne zdravstvene službe predviđeno u području palijativne skrbi povećati palijativne kapacitete (umjesto dosadašnjih 344 kreveta predviđeno je preko 700). Također je postavljeno pitanje u vezi nezadovoljstva dijela zdravstvenih radnika u vezi s „Uredbom o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u javnim službama“, na što je predstavnik ministarstva odgovorio da se u narednom periodu planiraju određene zakonodavne izmjene (izmjene Zakona o zdravstvenoj zaštiti te Zakona o djelatnostima u zdravstvu), koje će iznjedriti bolja odgovarajuća rješenja.Nakon rasprave članovi Odbora većinom su glasova (6 „za“ i 3 „protiv“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
IZMJENA I DOPUNA DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2024. GODINU I PROJEKCIJA ZA 2025. I 2026. GODINU
te odluka o davanju suglasnosti na izmjene i dopune Financijskih planova izvanproračunskih korisnika za 2024. godinu i projekcija planova za 2025. i 2026. godinu za:
- Hrvatske vode
- Hrvatske ceste d.o.o.
- Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
- Hrvatsku agenciju za osiguranje depozita
- Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje
- Centar za restrukturiranje i prodaju
- Hrvatske autoceste d.o.o.
- HŽ Putnički prijevoz d.o.o.
- HŽ Infrastrukturu d.o.o.Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin - ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopuni Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na 5. sjednici Odbora, održanoj 9. listopada 2024., raspravljao je o Konačnom prijedlogu zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 3. listopada 2024. godine.
Odbor je predmetni akt raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno članku 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Rasprava o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopuni Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godine provedena je objedinjeno s Prijedlogom izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu.
Predstavnik predlagatelja istaknuo je da se ovim Zakonom mijenja iznos zaduživanja na inozemnom i domaćem tržištu novca i kapitala, što je iskazano u Računu financiranja, kao i visina zaduženja za izvanproračunske korisnike, a kako bi se osigurao kontinuitet u podmirivanju obveza tj. izvršavanja rashoda i izdataka. Također, radi provedbe projekata povećani su zahtjevi za dugoročno zaduživanje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te se ovim Zakonom povećava visina postotka zaduživanja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave s pet na šest posto. Financijska sredstva za provedbu ovoga Zakona osigurat će se iz poreznih i neporeznih prihoda, domaćih i inozemnih pomoći, donacija, drugih prihoda koji su posebnim propisima utvrđeni kao izvori prihoda državnog proračuna Republike Hrvatske te iz zaduživanja i drugih primitaka državnog proračuna Republike Hrvatske.Nakon provedene rasprave članovi Odbora većinom su glasova ( 6„za“ i 3 “protiv“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru donošenje
ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNI ZAKONA O IZVRŠAVANJU DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2024. GODINU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
3. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o igrama na sreću, prvo čitanje, P.Z. br. 42
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 3. sjednici Odbora, održanoj 25. rujna 2024. raspravljao je o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o igrama na sreću, prvo čitanje, P.Z. br. 42 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 11. srpnja 2024.
Odbor je o prijedlogu zakona raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno s člankom 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Predstavnica predlagatelja uvodno je istaknula da se predloženim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o igrama na sreću, a temeljem rezultata provedenih analiza, predlažu izmjene slijedećih područja regulative igara na sreću: obvezna identifikacija svih igrača u zemaljskim poslovnicama kako bi se smanjila mogućnost sudjelovanja u igrama na sreću maloljetnih osoba i omogućila učinkovitija provedba postupka isključenja igrača, ujednačavanje postupka isključenja igrača i uspostava Registra isključenih igrača pri Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo (rok za uspostavu Registra je 30. lipanj 2026.), zatim oduzimanje prava priređivanja igara na sreću zbog neprovođenja mjera društveno odgovornog priređivanja. Zakonskim prijedlogom reguliralo bi se i oglašavanje igara na sreću u medijima i na javno vidljivim površinama tako da se postojeća zabrana proširuje zabranom oglašavanja igara na sreću u svim tiskanim medijima, dok se oglašavanje putem interneta te u audiovizualnim i radijskim programima zabranjuje u vremenu od 6:00 do 23:00 sata. Također, zabranilo bi se oglašavanje igara na sreću na svim javno vidljivim površinama osim na vanjskim dijelovima prostora u kojima se priređuju igre na sreću.
U raspravi članovi Odbora pohvalili su ovaj zakonski prijedlog koji prema njihovu mišljenje predstavlja prvi korak u reguliranju ovog područja te izrazili nadu da će on doprinijeti unapređenju sustava odgovornog priređivanja igara na sreću uklanjanjem ili bar umanjivanjem rizika, zaštiti maloljetnika te prevenciji ovisnosti o igrama na sreću koja je postala veliki problem. Složili su se s mišljenjem predsjednice Odbora da bi sadašnji sustav priređivanja igara na sreću trebalo dodatno još više usmjeriti prema društveno odgovornom priređivanju igara na sreću, poboljšati mehanizme sprječavanja razvoja ovisnosti o igrama na sreću, bolje zaštititi maloljetnike i spriječiti njihovo sudjelovanje u igrama na sreću te poboljšati i osnažiti prevenciju ove ovisnosti koja uzima sve više maha među svom populacijom. Složili su se i da bi trebalo bolje regulirati tj. ograničiti pristup kladomatima, kojih na žalost ima oko 3 600, a često predstavljaju uvod u ovisnost o klađenju te otežavaju održavanje apstinencije.
Nakon rasprave članovi Odbora većinom su glasova (6 „za“, 1 „suzdržan“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru na usvajanje sljedećiz a k lj u č a k:
Prihvaća se Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o igrama na sreću
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sestrinstvu, drugo čitanje, P.Z.E. br. 6
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 3. sjednici Odbora, održanoj 25. rujna 2024. raspravljao je o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sestrinstvu, drugo čitanje, P.Z.E. br. 6 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 6. rujna 2024.
Odbor je o prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Predstavnica predlagatelja uvodno je istaknula da se predloženim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o sestrinstvu uređuje način stjecanja više razine obrazovanja medicinskih sestara te se u Zakon uvrštavaju do sada izostavljeni stručni diplomski studiji i omogućava provedba reformske mjere unaprjeđenja učinkovitosti djelatnosti hitne medicine, predviđene Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021. - 2026. (NPOO). Također, definiraju se kompetencije prvostupnica/prvostupnika sestrinstva sa završenom specijalizacijom iz djelatnosti hitne medicine te im se omogućava primjena znanja, vještina i samostalna primjena lijekova utvrđenih pravilnikom u životno ugrožavajućim stanjima bolesnika bez prisustva liječnika. Uređuje se odgovornost za lakše i teže povrede radnih dužnosti medicinskih sestara/tehničara i ujedno se dopunjuju ovlasti Hrvatske komore medicinskih sestara, kojoj se omogućuje provođenje postupka priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija i donošenje preporuka o osobnoj radnoj odjeći medicinske sestre/ tehničara.
U odnosu na tekst zakona u prvom čitanju, u Konačnom prijedlogu zakona u članku 2. brisan je stavak 2. Naime, članak 2. stavak 2. teksta zakona propisivao je da zdravstvenu njegu kao član tima provodi medicinska sestra koja je završila strukovno obrazovanje i stekla strukovnu kvalifikaciju medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege, koja je upisana u registar i kojoj je dano odobrenje za samostalni rad u skladu s kompetencijama stečenim strukovnim obrazovanjem. Kako je temeljem navedene zakonske odredbe razvidno da je temeljno obrazovanje za obavljanje djelatnosti medicinske sestre petogodišnja srednja škola, na taj način bi se iz sustava zdravstvene njege isključile one medicinske sestre koje su završile četverogodišnju srednju školu te je sukladno navedenom brisan stavak 2.
Nakon izlaganja predlagatelja članovi Odbora jednoglasno su (7 „za“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru donošenjeZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SESTRINSTVU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
2. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku s rasprave o Izvješću o radu pravobranitelja za osobe s invaliditetom za 2022. godinu
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 2. sjednici održanoj 19. lipnja 2024. raspravljao je o Izvješću o radu pravobranitelja za osobe s invaliditetom za 2022. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila pravobraniteljica za osobe s invaliditetom aktom od 31. ožujka 2023.
Odbor je o Zakonu raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Vlade Republike Hrvatske na navedeni akt.
Uvodno obrazloženje podnio je pravobranitelj za osobe s invaliditetom (u daljnjem tekstu: pravobranitelj), navodeći podatke za 2022., u kojoj se Uredu pravobranitelja obratilo 2.474 građana. Najviše obraćanja, njih 565, odnosilo se na područje socijalne skrbi, zatim na područje zapošljavanja i rada 287, pristupačnost i mobilnost 256, a višestrukih upita i pritužbi bilo je 237. Na područje zdravstva odnosilo se 148 obraćanja, a na ostala područja 137. Od 294 općih preporuka i upozorenja upućenih tijelima državne vlasti, jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave kao i drugim pravnim i fizičkim osobama prihvaćeno ih je 101 (34,35%). Djelomično ih je prihvaćeno 20,75 posto, nije prihvaćeno 11,91 posto, nije zaprimljen odgovor na 17,1 posto, dok je u tijeku razmatranje 15,98 posto preporuka i upozorenja. Najviše preporuka bilo je prihvaćeno u područjima pristupačnosti i mobilnosti, dok je najviše neprihvaćenih preporuka i preporuka na koje nije odgovoreno bilo u područjima odgoja i obrazovanja te socijalne zaštite u kojem je najviše pritužbi osoba s invaliditetom.
Kako je istaknuo pravobranitelj, unatoč povećanju naknada koje su ostvarene na osnovi invaliditeta tijekom 2022. godine, pritužbe su se odnosile na pogoršanje opće ekonomske situacije koja posebno teško pogađa osobe s invaliditetom i njihove obitelji zbog dodatnih troškova koji proizlaze iz invaliditeta. S tim u vezi, velike teškoće u svakodnevnom životu i funkcioniranju osobama s invaliditetom predstavlja nekonkurentnost plaća pružatelja usluga podrške kao što su osobni asistenti, videći pratitelji, prevoditelji/tumači hrvatskog znakovnog jezika i pomoćnici/asistenti u nastavi. Uz satnicu koja je najniža na tržištu, osobe s invaliditetom ugrožava i nedostatak radne snage. Nedostaju i pružatelji usluga pomoći u kući, njegovatelji, medicinske sestre, liječnici te stručni suradnici.
Osobe s invaliditetom žale se i na povećanje zahtjeva za vještačenjima uslijed preispitivanja pojedinih prava (proizašlo iz izmjena Zakona o socijalnoj skrbi), što je posebno teško pogodilo osobe čiji je invaliditet posljedica trajnog i ireverzibilnog stanja.
Na navode pravobranitelja referirali su se prema djelokrugu rada ministarstava predstavnici Ministarstva zdravstva, Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Ministarstva znanosti i obrazovanja i mladih te Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, kako bi obrazložili Mišljenje Vlade RH. Svi su pohvalili predmetno Izvješće smatrajući da je uloga pravobranitelja upravo ukazivanje na određene nepravilnosti ili propuste u pojedinim područjima te davanje prijedloga za njihovo bolje rješavanje. Također su se složili da su prisutne pojedine teškoće u provedbi na svim područjima te da prostora za poboljšanja uvijek ima.
U raspravi, istaknuto je područje psihijatrije i mentalnog zdravlja, odnosno osoba s duševnim smetnjama i invaliditetom, koje se prema mišljenju predsjednice Odbora, potpuno izuzelo. Ovom području trebalo bi sustavno pristupiti, kao i detektirati goruće probleme (npr. u području žena s invaliditetom). Istaknut je i problem nedostupnosti javnog prijevoza te pitanje reproduktivnog zdravlja žena s invaliditetom, za koje ne postoje pokazatelji niti se sustavno prati.
Članovi Odbora pohvalili su i podržali predmetno Izvješće te nakon provedene rasprave jednoglasno (10 „za“) odlučili predložiti Hrvatskom saboru na usvajanje sljedeći
z a k lj u č a k
Prihvaća se Izvješće o radu pravobranitelja za osobe s invaliditetom za 2022. godinu
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin - ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku s rasprave o Izvješću pučke pravobraniteljice za 2022. godinu
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 2. sjednici održanoj 19. lipnja 2024. raspravljao je o Izvješću pučke pravobraniteljice za 2022. godinu koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila pučka pravobraniteljica aktom od 31. ožujka 2023. godine.
Odbor je o Izvješću raspravljao kao zainteresirano radno tijelo, sukladno s člankom 179. Poslovnika Hrvatskoga sabora. Odbor je raspolagao pisanim mišljenjem Vlade Republike Hrvatske na navedeni akt.
Uvodno obrazloženje podnijela je pučka pravobraniteljica obrazloživši kako ovo Izvješće sadrži analizu i ocjenu stanja zaštite ljudskih prava i sloboda u Republici Hrvatskoj te analizu i ocjenu stanja vezano za određene pojavne oblike povreda prava pojedinaca ili pojedinih društvenih skupina. Kako je istaknula, u 2022. godini Ured pučke pravobraniteljice postupao je u ukupno 6.099 predmeta, što je 5,7% više nego prethodne 2021. godine. Najveći broj pritužbi zaprimili su u području zdravstva (411), nakon toga slijede pritužbe u području diskriminacije (376), radnih i službeničkih odnosa (271), pravosuđa (229), gospodarstva i obrta (205), imovinsko-pravnih odnosa (187), socijalne skrbi (172), komunalnih djelatnosti (156) te pritužbe vezane uz prava osoba lišenih slobode (152). Ured je uputio 170 preporuka nadležnim tijelima, a vezano uz ispunjenost preporuka iz Izvješća za 2021. godinu, nadležna tijela su postupala ili postupaju po 45 posto preporuka, neznatno više u usporedbi s Izvješćem za 2020. godinu, kada su to činili po 43 posto preporuka.
U području zdravstva, gdje je bilo najviše primjedbi, građani su se obraćali zbog neadekvatnog i nepravodobnog liječenja, propusta u informiranju pacijenata, neadekvatne komunikacije liječnika s pacijentima, nedostatne razmjene informacija među različitim liječnicima i njihovog pristupa različitim vrstama zdravstvenih podataka o pacijentima, kao i zbog nejasnoća u postupanju po njihovim pritužbama u zdravstvenom sustavu.
Predstavnici ministarstava očitovali su se po područjima iz svojih resora na Izvješće pravobraniteljice, istaknuvši dosadašnju kvalitetnu suradnju i spremnost na provođenje daljnjih uzajamnih aktivnosti, smatrajući da su sve preporuke koje mogu dovesti do poboljšanja kvalitete i učinkovitosti rada institucija koje odlučuju o pravima građana, osjećaja pravednosti i postizanja veće razine prava svih građana te smanjivanja postojećih nejednakosti, svakako dobrodošle.
U raspravi, članovi Odbora osvrnuli su se na potrebu ujednačavanja prava svih građana, rješavanje problema zdravstvene skrbi u zatvorskom sustavu, potrebu rješavanja problema palijativne skrbi, pitanje prava pacijenata i smanjenja lista čekanja na pojedine dijagnostičke postupke ili zahvate, kao i potrebu boljeg reguliranja postupka upućivanja pritužbi pacijenata u zdravstvu.U području socijalne politike i socijalnih prava istaknut je problem pada broja korisnika zajamčene minimalne naknade (ZMN) te potrebe provođenja ponovne analize korisnika, kao i potrebe povećanja osnovice za izračun ZMN-a. Ustanovljena je potreba obuhvata većeg broja korisnika jednokratnim naknadama, kao i ubrzavanje postupaka isplate. Također je istaknut problem siromaštva starijih osoba, pogotovo onih koji žive izvan gradova te potrebe uvođenja dodatnih zaštitnih mehanizama u vezi ugovora o dosmrtnom i doživotnom uzdržavanju, kako bi se izbjegle zloupotrebe. Naveden je i podatak za 2022. godinu u kojoj je sklopljeno oko 7 500 takvih ugovora.
Nakon provedene rasprave članovi Odbora jednoglasno su (10 „za“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru na usvajanje sljedeći
z a k lj u č a k
Prihvaća se IZVJEŠĆE PUČKE PRAVOBRANITELJICE ZA 2022.GODINU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin
1. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama zakona o sestrinstvu, prvo čitanje, P.Z.E. br. 6
Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku na svojoj 1. sjednici Odbora, održanoj 12. lipnja 2024. raspravljao je o PRIJEDLOGU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SESTRINSTVU, prvo čitanje, P.Z.E. br. 6 koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske aktom od 24. svibnja 2024.
Odbor je o prijedlogu zakona raspravljao kao matično radno tijelo, sukladno s člankom 85. Poslovnika Hrvatskoga sabora.
Predstavnik predlagatelja uvodno je istaknuo da se predloženim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o sestrinstvu uređuje način stjecanja više razine obrazovanja medicinskih sestara te se u Zakon uvrštavaju do sada izostavljeni stručni diplomski studiji i omogućava provedba reformske mjere unaprjeđenja učinkovitosti djelatnosti hitne medicine, predviđene Nacionalnim planom oporavka i otpornosti 2021. - 2026. (NPOO).
Definiraju se kompetencije prvostupnica/prvostupnika sestrinstva sa završenom specijalizacijom iz djelatnosti hitne medicine te im se omogućava primjena znanja, vještina i samostalna primjena lijekova utvrđenih pravilnikom u životno ugrožavajućim stanjima bolesnika bez prisustva liječnika. Uređuje se odgovornost za lakše i teže povrede radnih dužnosti medicinskih sestara/tehničara i ujedno se dopunjuju ovlasti Hrvatske komore medicinskih sestara, kojoj se omogućuje provođenje postupka priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija i donošenje preporuka o osobnoj radnoj odjeći medicinske sestre/ tehničara.
Kako je istaknuto, od lipnja 2023. započelo je specijalističko usavršavanje 138 prvostupnika sestrinstva, od kojih je do sada 100 prvostupnika položilo specijalistički ispit i steklo status specijalista u djelatnosti hitne medicine, a planirano je specijalističko usavršavanje u ovoj djelatnosti za ukupno 375 prvostupnika sestrinstva. Ukupni procijenjeni trošak specijalističkog usavršavanja iznosi 13.272.280,80 eura.
Nakon izlaganja predlagatelja članovi Odbora jednoglasno su (10 „za“) odlučili predložiti Hrvatskome saboru na usvajanje sljedeći z a k lj u č a k:
Prihvaća se PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SESTRINSTVU
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio dr. sc. Ivanu Kekin, predsjednicu Odbora, a u slučaju njezine spriječenosti potpredsjednika Odbora dr. sc. Mislava Hermana, dr. med.
PREDSJEDNICA ODBORA
dr. sc. Ivana Kekin