Zagreb - Služba za građane Hrvatskoga sabora organizira 11. simuliranu sjednicu Hrvatskoga sabora za učenike srednjih škola koja će se održati u ponedjeljak, 29. travnja 2024. s početkom u 12.00 sati u Sabornici.
Sjednica će se prenositi uživo putem YouTube kanala Internetske televizije Hrvatskoga sabora na poveznici https://www.youtube.com/watch?v=a0VGTR9t-TI.
Predviđeno trajanje sjednice je 210 minuta.
Predsjednik Hrvatskoga sabora Gordan Jandroković svečano će otvoriti sjednicu i učenicima zaželjeti uspješan rad, a na samom početku dodijelit će nagrade učenicima osnovnih i srednjih škola koji su ostvarili najbolje rezultate na kvizu „Koliko poznaješ Hrvatski sabor?“.
Simulirana sjednica Sabora za učenike srednjih škola sadržajno i organizacijski najzahtjevniji je edukativni program Službe za građane Hrvatskoga sabora koji se temelji na suradnji s obrazovnim institucijama diljem Republike Hrvatske i predstavlja cjelogodišnji projekt učenika i njihovih profesora mentora.
Na dnevnom redu 11. simulirane sjednice je Zakon o sustavu civilne zaštite, kojeg će učenici razmatrati simulirajući rad Sabora iznošenjem stajališta radnih tijela, raspravama u ime klubova zastupnika i pojedinačnim raspravama, iznošenjem, raspravom i glasovanjem o amandmanima, sve do odlučivanja o tekstu konačnog prijedloga zakona, odnosno donošenja zakona.
Na ovogodišnjoj simuliranoj sjednici sudjeluje 151 učenik zastupnik i 2 učenice u ulozi tajnice i zamjenice tajnice simulirane sjednice, iz 49 srednjih škola iz svih krajeva Hrvatske. Učenici zastupnici raspoređeni su u 29 klubova zastupnika koji nose nazive po imenima škola iz kojih dolaze. Svaka škola sudjeluje s timom učenika koji će se predstaviti jednim izlaganjem ili u ime saborskog odbora ili u ime kluba zastupnika ili u pojedinačnoj raspravi. Oni učenici u školskom timu koji nemaju izlaganje imat će priliku replicirati na izlaganja drugih učenika. Takvim načinom rada učenici će vjerno simulirati rad stvarnog Sabora.
Simulirajući rad zastupnika u Hrvatskom saboru, učenici srednjih škola na neposredan način usvajaju znanja o zakonodavnoj proceduri i tijeku donošenja zakona što za njih predstavlja dragocjeno iskustvo. Sudjelujući u radu simulirane sjednice učenicima se također podiže razina znanja o najvišem predstavničkom i zakonodavnom tijelu Republike Hrvatske te pruža mogućnost boljeg razumijevanja njegove uloge u životu građana. Simulirana sjednica se odvija prema vlastitom Poslovniku i općenito doprinosi razvoju demokratske političke kulture među mladima.