Zagreb – Europski izbori 2014. bit će, u ovim izazovnim vremenima gospodarske krize, svojevrstan test potpore javnosti institucijama Europske unije, ocijenio je predsjednik Hrvatskoga sabora Josip Leko na predstavljanju kampanje za izbore za Europski parlament, koji će se održati u svim članicama Unije od 22. do 25. svibnja iduće godine.
Leko je naglasio da će to biti prvi izbori za Europski parlament nakon stupanja na snagu Lisabonskog ugovora te da će 500 milijuna građana Unije birajući europske zastupnike prvi put neizravno birati i idućega predsjednika Europske komisije. Osvrnuo se na sve manji odziv birača na europske izbore, prema čemu je Hrvatska pri samom dnu, kazavši da Uniju treba približiti građanima i pružiti im osjećaj da je njihov glas važan te da mogu utjecati na budućnost Europe.
Pozivajući se na istraživanje Eurobarometra, Leko je zaključio kako između Unije i njezinih građana postoji ambivalentan odnos. -Možemo zaključiti da Europska unija ima istodobno i pozitivan i negativan imidž, možda bolje rečeno neutralan imidž, a što zapravo ukazuje na određenu distancu koja postoji između građana i Unije, rekao je predsjednik Sabora. Zaključio je da takva situacija nameće potrebu uspostave izravne komunikacije s građanima kako bi se vratilo njihovo povjerenje u institucije te osigurala veća jasnoća procesa donošenja odluka u Europskoj uniji. Kao krajnji cilj, Leko je istaknuo aktivno sudjelovanje građana u političkom životu Unije, ocijenivši da u tome velika odgovornost leži na političarima.