Poštovana predsjednice Republike, poštovani gospodine Klariću, poštovani ministri i zastupnici, poštovane dame i gospodo. Srdačno vas pozdravljam uime Hrvatskoga sabora.
Iznimno mi je zadovoljstvo obratiti vam se na početku tematske konferencije "Hrvatska kakvu trebamo" posvećene brendiranju Hrvatske.
Pozdravljam inicijativu Večernjeg lista, koji u današnjoj tematskoj raspravi još jednom okuplja vodeće stručnjake iz akademskog, političkog i gospodarskog života Hrvatske. Ovaj hvalevrijedan projekt, kojim se predlažu i razmatraju strateška rješenja za razvoj Hrvatske, izazvao je veliko zanimanje javnosti već prošlom konferencijom na kojoj se promišljalo o ključnim pitanjima za budućnost Hrvatske: obrazovanju, znanosti i digitalnoj budućnosti.
Utrt je tako, na najbolji način, i put prema današnjoj, aktualno nezaobilaznoj tematskoj raspravi o strateškom brendiranju naše zemlje.
Valja se prisjetiti kako je Hrvatska, koja će ove godine obilježiti 26. obljetnicu neovisnosti, bila žrtvom velikosrpske agresije te nas je svijet u to doba doživljavao kao krizno područje. Svijet nas je vidio drugačije nego što smo mi mislili da nas treba vidjeti i pomoći nam. Bili smo percipirani isključivo kao ratna i krizna zemlja. Trebalo je uložiti znatne napore kako bismo u međunarodnom okruženju istaknuli svoje posebnosti te se dokazali i pozicionirali svoju pripadnost kao srednjoeuropske i sredozemne zemlje. Od tada, Hrvatska je ostvarila velik politički i gospodarski napredak, uz ostvarenje dva strateška cilja – članstvo u Europskoj uniji i NATO-u.
Možda i nismo dovoljno svjesni koliko se taj put, od negativne percepcije zemlje u kriznom području do pozitivne i stabilne demokratske zemlje s jakim potencijalima gospodarskog razvoja, dogodio u kratkom vremenu.
Danas, Hrvatska je prije svega turistički brend. Hrvatska je prepoznata kao atraktivno i što je iznimno bitno, sigurno europsko-sredozemno turističko odredište.
Hrvatska je danas jedna od ekološki najočuvanijih zemalja u Europi, bogate kulturne i povijesne baštine. Zemljopisno povezuje Srednju Europu i Mediteran, stjecište bogatstva raznolikosti.
Osim ovih potencijala, iznimno je bitno isticati naš geostrateški i prometni položaj, važan za daljnji razvoj ekonomskih potencijala. Ali prije svega, važno nam je generirati i zadržati i političku stabilnost koja je jamstvo daljnjeg gospodarskog, društvenog i drugog prosperiteta, a time i atraktivnosti.
No, činjenica jest da ćemo morati učiniti dodatne iskorake u promociji našeg identiteta. U predstavljanju te još uvijek „nedovoljno ispričane priče“ trebamo se prije svega oslanjati na nas same.
Jačanje vlastitog identiteta, stvaranje imidža i na kraju brenda, moraju biti usklađeni i koordinirani na svim relevantnim razinama s kojih poruke o Hrvatskoj odašiljemo u svijet. Upravo to je i bitna zadaća u budućem uspješnom brendiranju Hrvatske.
Izazovi s kojima se suočavamo u promociji naše zemlje, njezinu pozicioniranju na međunarodnoj gospodarskoj, kulturnoj i političkoj pozornici, svakako zahtijevaju konkretnu strategiju upravljanja i sustavnu skrb u brendiranju Hrvatske, usklađenu na svim relevantnim razinama, čuvajući i poštujući pritom svoje tradicijske vrijednosti, i istodobno bivajući modernom, privlačnom zemljom.
Danas živimo u globalnom okruženju, uz brzi razvoj i utjecaj medija i lako dostupnih informacija. Stoga, kako je to ustvrdio i svjetski priznati stručnjak za upravljanje nacionalnim identitetom i imidžem Simon Anholt: „Sve odgovorne vlade u ime svog naroda, svojih institucija i tvrtki, moraju otkriti kakva je percepcija određene zemlje u svijetu i razviti strategiju upravljanja njome“.
U tom smislu i današnja konferencija u tematskim izlaganjima i panel-raspravama o definiranju nove hrvatske vanjske politike, promociji hrvatske kulture u svijetu i drugim važnim raspravama dat će važan doprinos strateškim pitanjima o brendiranju Hrvatske kroz gradnju novog identiteta i imidža.
Hvala vam lijepo i želim vam puno uspjeha u radu ove konferencije.