3. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z. br. 60
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 3. sjednici održanoj 8. listopada 2024. godine, raspravio je Konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P.Z. br. 60, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 20. rujna 2024. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom je izlaganju predstavnik predlagatelja istaknuo da će se ovim Konačnim prijedlogom zakona omogućiti produženje ugovora o zakupu koji nije istekao zakupniku koji u potpunosti ispunjava sve obveze iz ugovora o zakupu sklopljenog s Republikom Hrvatskom, odnosno jedinicom lokalne ili područne (regionalne) samouprave, i to na način da mu najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen zakupodavac može ponuditi sklapanje novog ugovora o zakupu na rok od najduže deset godina uz mogućnost produljenja za daljnjih najduže deset godina. Također, omogućit će se produženje ugovora o zakupu poslovnoga prostora u vlasništvu Republike Hrvatske, odnosno jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, koji je istekao i to zakupniku koji u potpunosti ispunjava sve obveze temeljem ranijeg ugovora o zakupu i koji obavlja dopuštenu djelatnost u tom prostoru, a protiv kojega se ne vodi postupak radi ispražnjenja i predaje u posjed poslovnoga prostora, na način da mu zakupodavac može ponuditi sklapanje novog ugovora o zakupu na rok od najduže deset godina uz mogućnost produljenja za daljnjih najduže deset godina. Visina mjesečne zakupnine odredit će se prema kriterijima jedinice lokalne samouprave s obzirom na djelatnost koju zakupnik u prostoru obavlja. Nadalje, Konačnim prijedlogom zakona dodaju se odredbe kojima se omogućuje neposredna prodaja garaža i garažnih mjesta u vlasništvu Republike Hrvatske, odnosno jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, i to korisnicima koji garaže koriste na temelju valjanog ugovora ili ugovora koji je istekao.
U raspravi članova Odbora izneseno je mišljenje da je Republika Hrvatska trebala provesti proces decentralizacije kada je riječ o poslovnim prostorima u vlasništvu države te da te poslovne prostore daruje jedinicama lokalne samouprave. Naglašeno je da gradovi i općine najbolje znaju koje su njihove potrebe i u koju funkciju treba staviti te poslovne prostore, kako bi se izbjegla situacija u kojoj su ti prostori neiskorišteni.
Nakon provedene rasprave većinom glasova (4 glasa „za“ i 3 „protiv“) Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru da donese
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Miro Bulj, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
MIRO BULJ - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 3. sjednici održanoj 8. listopada 2024. godine, raspravio je Prijedlog izmjena i dopuna Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu, koji je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 3. listopada 2024. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom je izlaganju predstavnik predlagatelja naglasio da novim planom proračuna za 2024. godinu ukupni prihodi iznose 30,3 milijarde eura. Ukupni proračunski prihodi u odnosu na izvorni plan povećavaju se za 1,8 milijardi eura, što prvenstveno dolazi od povećanja poreznih prihoda te od prihoda od socijalnih doprinosa. Isto tako, ovim Izmjenama i dopunama Državnog proračuna za 2024. godinu ukupni rashodi povećavaju se za 975,6 milijuna eura, odnosno sa 32,6 milijardi eura na 33,6 milijardi eura, pri čemu se rashodi koji se financiraju iz općih prihoda i primitaka, doprinosa i namjenskih primitaka povećavaju za 1,1 milijardu eura, dok se rashodi koji se financiraju iz EU i ostalih izvora smanjuju za 139,6 milijuna eura. Slijedom ukupno planiranih prihoda u iznosu od 30,3 milijardi eura te ukupno planiranih rashoda u iznosu od 33,6 milijardi eura, manjak državnog proračuna za 2024. godinu planiran je u iznosu od 3,3 milijardi eura ili 3,9% BDP-a, što predstavlja smanjenje manjka od 838 milijuna eura u odnosu na originalni plan.
U raspravi članova Odbora izneseno je mišljenje da su najveći prihodi od poreza povećani čak za 1,1 milijardu eura u odnosu na prvotni plan proračuna što je rezultat povećanja cijena, odnosno povećanja inflatornih pritisaka u proteklom razdoblju.
Nakon provedene rasprave većinom glasova (4 „za“ i 3 „protiv“) Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru da donese
Izmjene i dopune Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu i projekcija za 2025. i 2026. godinu, te
- Izmjene i dopune financijskih planova izvanproračunskih korisnika za 2O24. godinu i projekcija planova za 2025. i 2026. godinu, za:
- Hrvatske vode
- Hrvatske ceste d.o.o.
- Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
- Hrvatsku agenciju za osiguranje depozita
- Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje
- Centar za restrukturiranje i prodaju
- Hrvatske autoceste d.o.o.
- HŽ Putnički prijevoz d.o.o
- HŽ Infrastrukturu d.o.o.
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Miro Bulj, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
MIRO BULJ - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu, drugo čitanje, P.Z. br. 62
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 3. sjednici održanoj 8. listopada 2024. godine, raspravio je Konačni prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu, drugo čitanje, P.Z. br. 62, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 3. listopada 2024. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom je izlaganju predstavnik predlagatelja istaknuo kako se ovim Zakonom mijenja iznos zaduživanja na inozemnom i domaćem tržištu novca i kapitala, što je iskazano u Računu financiranja, kao i visina zaduženja za izvanproračunske korisnike s ciljem osiguravanja kontinuiteta u podmirivanju obveza, odnosno izvršavanja rashoda i izdataka.
Nakon provedene rasprave većinom glasova (4 „za“ i 3 „protiv“) Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru da donese
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Miro Bulj, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
MIRO BULJ
2. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o upravljanu i održavanju zgrada, prvo čitanje, P.Z. br. 49
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 2. sjednici održanoj 18. rujna 2024. godine, raspravio je Prijedlog zakona o upravljanu i održavanju zgrada, prvo čitanje, P.Z. br. 49, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 22. kolovoza 2024. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja iznio je kako je cilj donošenja ovoga Zakona da se osigura kvalitetnije upravljanje i održavanje zgrada kao i rješavanje pitanja značajnih za postizanje toga cilja, koja uključuju definiranje kriterija za utvrđivanje visine pričuve i minimalni iznos pričuve te kriterije za korištenje sredstava pričuve, pri čemu se podrobnije definiraju prava i obveze te odgovornosti upravitelja zgrade, predstavnika suvlasnika, zajednice suvlasnika i suvlasnika. Također, ovim se Zakonom definira održavanje zajedničkih dijelova zgrade i pripadajućih dijelova kao skup aktivnosti koji je od javnog interesa. Kao obveza vlasnika posebnog dijela ovim je Prijedlogom zakona propisana obveza da se omogući, odnosno dopusti upravitelju zgrade, odnosno ovlaštenoj osobi, ulaz u posebni dio zgrade, ako je to potrebno radi održavanja zajedničkih dijelova zgrade ili otklanjanja kvara koji uzrokuje ili bi mogao uzrokovati štetu zajedničkom dijelu zgrade ili posebnom dijelu zgrade drugog suvlasnika. Nadalje, ovim Zakonom uređuje se pitanje suglasnosti suvlasnika za kratkoročni najam stanova i najam stanova za smještaj radnika.
U raspravi su članovi Odbora podržali zakonsko rješavanje i uređenje pitanja upravljanja i održavanja zgrada. Većina članova Odbora složila se s prijedlogom rješavanja odnosa između suvlasnika stambene zgrade, dodjele osobnog identifikacijskog broja zajednici suvlasnika, osnivanja Registra suvlasnika te Registra upravitelja zgrada.
Podržali su rješavanje pitanja sufinanciranja izgradnje dizala u zgradama koje će sufinancirati i država.
Također su ukazali i na negativne strane ovog prijedloga, osobito pitanje imenovanja prinudnih upravitelja te su mišljenja da nije dobro rješenje da ih imenuje gradonačelnik.
Vezano za kratkoročni najam stanova, naglašeno je da je sva odgovornost za dobivanje dozvole za kratkoročni najam prebačena na suvlasnike zgrade, odnosno sustanare. Predlaže se da se to pitanje treba riješiti na sveobuhvatan i sustavan način, kako bi se izbjegli konfliktni odnosi između sustanara.
Isto tako je izraženo mišljenje da se ovim prijedlogom zakona ponavlja financijska obveza jedinica lokalne samouprave na način da financiraju jednu trećinu obnove pročelja zgrada koje su kulturno dobro. S tim u vezi, istaknuto je da je potrebno zakonski urediti opseg poslova i način postupanja konzervatora prilikom obnove kulturnih dobara.
Nakon provedene rasprave većinom glasova (9 glasova „za“ i jedan „suzdržan“ glas), Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru da donese sljedeći
ZAKLJUČAK
1.Prihvaća se Prijedlog zakona o upravljanu i održavanju zgrada
2.Sve primjedbe, prijedlozi i stajališta uputiti će se predlagatelju radi izrade Konačnog prijedlogaZa izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Miro Bulj, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
MIRO BULJ - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopuni Zakona o komunalnom gospodarstvu, prvo čitanje, P.Z. br. 50
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 2. sjednici održanoj 18. rujna 2024. godine, raspravio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o komunalnom gospodarstvu, prvo čitanje, P.Z. br.50, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 22. kolovoza 2024. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja je iznio da se ovim Prijedlogom zakona propisuje stjecanje statusa javnog dobra u općoj uporabi u slučaju ako komunalna infrastruktura nije u vlasništvu odnosno suvlasništvu jedinice lokalne samouprave i/ili osobe koja obavlja komunalnu djelatnost na način komunalna infrastruktura stječe spomenuti status danom njezine izgradnje, uređenja odnosno stupanja na snagu odluke o proglašenju javnog dobra u općoj uporabi nakon što su riješeni imovinsko-pravni odnosi.
Također se propisuje najveći iznos godišnje komunalne naknade koji se može odrediti za plaćanje u pojedinom hotelu, turističkom naselju, kampu, golf igralištu, ukupna visina iznosa komunalne naknade po pojedinom objektu ne može biti veća od 1,5% ukupnog prihoda tog pojedinog objekta kojim se razrezuje komunalna naknada. Proširuju se slučajevi u kojima se može odrediti novčana kazna pravnim osobama u provedbi nadzora komunalnog redara.
Nakon provedene rasprave većinom glasova sa (8 „za“ i 1 „suzdržan“) Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru donese sljedeći
ZAKLJUČAK
1.Prihvaća se Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o komunalnom gospodarstvu
2.Sve primjedbe, prijedlozi i stajališta uputiti će se predlagatelju radi izrade Konačnog prijedlogaZa izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Miro Bulj, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
MIRO BULJ - ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o dopunama Zakona o građevinskoj inspekciji, prvo čitanje, P.Z. br. 51
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 2. sjednici održanoj 18. rujna 2024. godine, raspravio je Prijedlog zakona o dopunama Zakona o građevinskoj inspekciji, prvo čitanje, P.Z. br. 51, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 22. kolovoza 2024. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja je iznio da se ovim Prijedlogom zakona propisuje da upravno tijelo jedinice lokalne samouprave nadležno za poslove komunalnog gospodarstva, odnosno jedinstveni upravni odjel na čijem se području gradi, odnosno provodi zahvat u prostoru uz već propisane poslove nadzora obavlja i poslove obustave građenja zgrade. U tome smislu, ovim Zakonom propisuje se da u provedbi nadzora komunalni redar rješenjem naređuje investitoru, odnosno vlasniku i/ili izvođaču obustavu građenja zgrade ako se: gradi bez izvršne građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta za građenje, te gradi bez glavnog projekta sukladno propisu kojim se uređuju jednostavne i druge građevine i radovi. Ujedno, propisuje se da komunalni redar obustavu građenja zgrade provodi zatvaranjem gradilišta zgrade postavljanjem posebnog službenog znaka na gradilište, odnosno zgradu, te da je nakon zatvaranja gradilišta posebnim službenim znakom zabranjeno svako građenje na zatvorenom gradilištu do prestanka važenja mjere obustave građenja.
U raspravi članova Odbora, pored ostaloga, posebno je naglašeno da nije dobro rješenje da se komunalnim redarima propisuje nova obveza kontrole bespravne gradnje. Istaknuto je da nove obveze izlaze iz djelokruga radnog mjesta propisanih za komunalne redare u smislu edukacije i stručne osposobljenosti za navedene poslove. Smatraju da je bespravna gradnja značajan problem koji treba rješavati Državni inspektorat, a ukoliko je to potrebno i povećati broj inspektora, a ne da se te obaveze prebacuju na gradove.
Ukazano je i na pitanje dosadašnje koordinacije između komunalnih redara i građevinskih inspektora koja nije na zadovoljavajućem nivou.
Nakon provedene rasprave većinom glasova (8 „za“ i 1 „protiv“) Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru donese sljedeći
ZAKLJUČAK
1.Prihvaća se Prijedlog zakona o dopunama Zakona o građevinskoj inspekciji
2.Sve primjedbe, prijedlozi i stajališta uputiti će se predlagatelju radi izrade Konačnog prijedlogaZa izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Miro Bulj, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
MIRO BULJ
1. sjednica -
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, prvo čitanje, P.Z. br. 18
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 1. sjednici održanoj 12. lipnja 2024. godine, raspravio je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, prvo čitanje, P.Z. br. 18, koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 6. lipnja 2024. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao matično radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja je iznio da se ovim Prijedlogom zakona utvrđuje obveza raspisivanja provedbe javnih natječaja za imenovanje pročelnika upravnih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o unutarnjem redu temeljem nove odluke o ustrojavanju upravnih tijela, propisuje mogućnost da općinski načelnik, gradonačelnik odnosno župan do imenovanja pročelnika, ovlasti nekog od službenika upravnih tijela lokalne jedinice, koji ispunjava uvjete za radno mjesto pročelnika da obavlja poslove pročelnika. Također se utvrđuje prekršajna odgovornost općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana ukoliko u propisanom roku ne raspiše javni natječaj za imenovanje pročelnika.
Predloženim Zakonom utvrđuje se i mogućnost rada na izdvojenom mjestu rada, rada na daljinu i rada u nepunom radnom vremenu u službi u upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.U raspravi članova Odbora izneseno je niz problema vezano za funkcioniranje jedinica lokalne samouprave. Osobito je naglašen problem niskih plaća službenika i namještenika u jedinicama lokalne samouprave, te pitanje zatečenih pročelnika kada novi gradonačelnici preuzimaju dužnost. Posebno je izneseno stajalište predsjednika Odbora koji smatra da treba zakonski propisati da pročelnici budu lokalni dužnosnici, na mandat u trajanju od četiri godine. Time bi prilikom stupanja na dužnost gradonačelnici imali mogućnost da izaberu pročelnike odnosno tim s kojim će surađivati i raditi iduće četiri godine. Ovaj Prijedlog izmjena zakona nije ponudio takvo rješenje, što nije dobro. U daljnjoj raspravi članova Odbora iznesen je i drugačiji prijedlog da bi pročelnici trebali ostati rukovodeći službenici čiji bi mandat trajao četiri godine, odnosno da bi imali reizbor. Posebno je od svih članova naglašeno pitanje visine plaća, kako pročelnika tako i drugih službenika i namještenika u jedinicama lokalne samouprave i mogućnosti zapošljavanja „stručnih i kvalitetnih“ djelatnika za tu plaću. Smatra se da je potrebno izraditi cjelovit zakon koji će riješiti i pitanje plaća u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave kako bi zaista mogli zadržati i zaposliti stručne i kvalitetne djelatnike u jedinicama lokalne samouprave.
Nakon provedene rasprave većinom glasova sa (8 glasova „za“ i 1 glas „protiv“) Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) odlučio je predložiti Hrvatskom saboru donese sljedeći
ZAKLJUČAK
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
2. Sve primjedbe, prijedlozi i stajališta uputiti će se predlagatelju radi izrade Konačnog prijedloga
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Miro Bulj, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
MIRO BULJ
- ×
Izvješće Odbora za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu o Prijedlogu zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, prvo čitanje, P.Z.E br. 4
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskog sabora na 1. sjednici održanoj 12. lipnja 2024. godine, raspravio je Prijedlog zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, prvo čitanje, P.Z.E br. 4 koje je predsjedniku Hrvatskoga sabora dostavila Vlada Republike Hrvatske, aktom od 24. svibnja 2024. godine.
Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Hrvatskoga sabora, na temelju Poslovnika Hrvatskoga sabora, raspravio je predmetni prijedlog kao zainteresirano radno tijelo.
U uvodnom izlaganju predstavnik predlagatelja je iznio da se ovim Prijedlogom zakona propisuje način proglašenja statusa kulturnog dobra, utvrđivanje kriterija vrednovanja i propisivanje mjera zaštite i očuvanja kulturnih dobara te unaprjeđenja stanja kulturnih dobara, postupci za izdavanje posebnih uvjeta zaštite, odobrenja za zahvate na kulturnom dobru i potvrde glavnog projekta, standardi i smjernice zaštite i očuvanja kulturnih dobara, poslovi i zadaće provedbe ovoga zakona u okviru djelokruga Ministarstva kulture i medija, utvrđivanje prava i obveza vlasnika kulturnog dobra, nositelja prava na kulturnom dobru i drugih imatelja, upravljanje kulturnim dobrom i donošenje plana upravljanja, zaštita kulturnih dobara u izvanrednim okolnostima, financiranje zaštite i očuvanja kulturnih dobara, način suradnje s drugim tijelima u provođenju zaštite i očuvanja kulturnih dobara, osiguravanje učinkovitog obavljanja poslova zaštite i očuvanja kulturnih dobara, te niz drugih novih odredbi.
Članovi Odbora u raspravi su iznijeli potrebu zaštite i očuvanja naših kulturnih dobara koji predstavljaju posebno obilježje svake jedinice lokalne samouprave.
Međutim, iznijeli su niz otvorenih pitanja vezano za obnovu i zaštitu kulturnih dobara koje je potrebno drugačije riješiti ovim Zakonom. Posebno je naglašeno pitanje odredbi vezanih za konzervatore i različita iskustva u praksi prilikom rada konzervatora i rješenja koja nude, kao i dodatni troškovi prilikom određenih „krivih procjena“. Predsjednik Odbora je istaknuo je da su ovim Prijedlogom zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara svi financijski troškovi stavljeni na teret proračuna jedinica lokalne samouprave, odnosno na naše gradove i općine. To je posebno izraženo u odredbama o zaštiti kulturnih dobara u izvanrednim okolnostima (potres, požar, poplava itd.), imenovanju skrbnika i napuštenih kulturnih dobara. Smatram da bi navedene odredbe trebalo izmijeniti na način da ministarstvo, odnosno država preuzme financijske troškove obnove i zaštite kulturnih dobara u navedenim okolnostima.Nakon provedene rasprave većinom glasova (7 glasova „za“ i 1 glas „protiv“) Odbor za lokalnu i područnu (regionalnu) odlučio predložiti Hrvatskom saboru donese sljedeći
ZAKLJUČAK
1. Prihvaća se Prijedlog zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara
2. Sve primjedbe, prijedlozi i stajališta uputiti će se predlagatelju radi izrade Konačnog prijedloga
Za izvjestitelja na sjednici Hrvatskoga sabora određen je Miro Bulj, predsjednik Odbora.
PREDSJEDNIK ODBORA
MIRO BULJ